rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Fiat Ducaton töötin ja pistokkeiden kytkennät .  (Luettu 10665 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Miten olisi helposti muutettavissa äänimerkin kytkentä siten ettei se soi kun virta on käännetty pois ja että tupakansytyttimeen ja 12v pistokkeeseen taas tulisi jännite samassa asennossa .
Minun järkeeni ei mahdu miksi äänimerkki pitää toimia ja taas töpselit ei kun virta on pois  :o .
Nimim: arvatkaa kuinka monesti rääkättänyt penkinkääntöhommiss a .
Joku aamuyö tai vastaavassa tilanteessa se soi vielä ja herättää koko kinkeripiirin .
Ja kyllä minä uskaltaisin vaikka kännykän ladata vaikkei moottori käy .

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:17
Vs: Fiat Ducaton töötin ja pistokkeiden kytkennät .
« Vastaus #1 : 12.08.2013 kello on 22:55 »
Miten olisi helposti muutettavissa äänimerkin kytkentä siten ettei se soi kun virta on käännetty pois ja että tupakansytyttimeen ja 12v pistokkeeseen taas tulisi jännite samassa asennossa .
Minun järkeeni ei mahdu miksi äänimerkki pitää toimia ja taas töpselit ei kun virta on pois  :o .
Joku aamuyö tai vastaavassa tilanteessa se soi vielä ja herättää koko kinkeripiirin .

Jos pelottaa mennä purkamaan koko kojelaudan alustaa, laita töötin johtoon kytkevä rele, jolle ohjaus virtalukolta.
Noille 12V pistokkeille taas jatkuvavirta omalla johdolla sulakkeen kautta.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Jo vain !
« Vastaus #2 : 13.08.2013 kello on 21:34 »
ei mua mikään pelijätä mutta jos joku ois kehittäny jotain fiksua ratkaisua .
Ne töpselit hunttailin että  kytken kyllä hupiakkuun mutta kun se auto on jo niin täynnä johtoa ees ja taas  .
Kunhan saan kotio korjamokässärin johtokaavioineen  niin vois yrittää vaihtaa vain töötin ja töpselit .
Luulin vain että kaikki on jo keksitty  ;)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 22:04
    • Matkailuvinkkejä
« Vastaus #3 : 14.08.2013 kello on 11:36 »
Eipä näytä oleva helppoa tapaa.  :(
Täytyisi puukottaa sulake/rele boksin taustaa ja kierrättää johdot konehuoneesta ohjaamon puolelle, josta löytyy esim. penkin lämmityksen rele jota voisi käyttää ellei lämmitystä ole.
Tuo välirele lienee helpon tapa.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2021 kello on 14:40
« Vastaus #4 : 14.08.2013 kello on 13:45 »

olisko jatkuva virta esim. hälyyttimen takia siellä?
Itse vaihtaisin suleketaulun liittimellä vain johtojen paikkaa, latauspistokkeet tyytin tilalle ja päinvastoin, sillon latauspistokkeille tulis tyytin jatkuva virta. Eikä tartte tehdä ylimääräsiä johdotuksia, tietty hälytin ei sitte välttämättä toimi
« Viimeksi muokattu: 14.08.2013 kello on 15:21 »

• Vieras
  • Vs: Fiat Ducaton töötin ja pistokkeiden kytkennät .
    « Vastaus #5 : 14.08.2013 kello on 15:51 »
    Kun nuorimmainen oli pieni (ja liiankin nokkela) nappasimme vain torven piuhan ratin keskiöstä irti. Kerran unohtui katsastukseen laittaa paikalleen, niin inssi kysyi vain, jotta "minkä ikäinen".

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
    « Vastaus #6 : 14.08.2013 kello on 18:43 »
    olisko jatkuva virta esim. hälyyttimen takia siellä?

Taitaa olla enempi sääntö kun poikkeus, että töötillä on jatkuva virta.  Pistokkeet sitten vaihtelee.

• Kaikkien Kaveri
      • Matkailuvinkkejä
    « Vastaus #7 : 14.08.2013 kello on 19:10 »
    Itse vaihtaisin suleketaulun liittimellä vain johtojen paikkaa, latauspistokkeet tyytin tilalle ja päinvastoin, sillon latauspistokkeille tulis tyytin jatkuva virta. Eikä tartte tehdä ylimääräsiä johdotuksia, tietty hälytin ei sitte välttämättä toimi

Ei oo niin helppo.  :(
    Töötin sulake ja rele ovat konehuoneessa ja latauspistokkeen kamat ovat ohjaamon puolella.

• Karavaanari
    « Vastaus #8 : 14.08.2013 kello on 21:58 »
    sulaketaulu on yleensä kohtuullisen helposti otettavissa esille, tekee siinä johtojen paikan vaihdon ja jos hälytin on tyytin kanssa samassa niin jättää sen johdon jatkuvalle virralle. ei se niin työläs homma ole
    kait latauspistokkeiden virta kulkee virtalukon kautta kun virta katkeaa samalla kun virta autosta katkaistaan
    jos päävirrat kulkee releen kautta niin etsii releen ohjausvirrat ja vaihtaa ne keskenään
    « Viimeksi muokattu: 14.08.2013 kello on 22:32 »

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Jo vain !
    « Vastaus #9 : 14.08.2013 kello on 21:58 »
    Taitaa olla enempi sääntö kun poikkeus, että töötillä on jatkuva virta.  Pistokkeet sitten vaihtelee.
    mä en ymmärrä miksi paikallaan ja ilman virta-avainta pitää voida antaa äänimerkkiä muttei käyttää virtalähteitä

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #10 : 14.08.2013 kello on 22:03 »
    mä en ymmärrä miksi paikallaan ja ilman virta-avainta pitää voida antaa äänimerkkiä muttei käyttää virtalähteitä

Meillä kissat liikkuu ratin kautta parkissa ja muutamia herätyksiä tuo on aiheuttanut

• Kaikkien Kaveri
      • Matkailuvinkkejä
    « Vastaus #11 : 15.08.2013 kello on 12:12 »
    sulaketaulu on yleensä kohtuullisen helposti otettavissa esille, tekee siinä johtojen paikan vaihdon ja jos hälytin on tyytin kanssa samassa niin jättää sen johdon jatkuvalle virralle. ei se niin työläs homma ole
    kait latauspistokkeiden virta kulkee virtalukon kautta kun virta katkeaa samalla kun virta autosta katkaistaan
    jos päävirrat kulkee releen kautta niin etsii releen ohjausvirrat ja vaihtaa ne keskenään

Oletko jva61 tutustunut Ducatoon, kun tuollaista kirjoitat?
    Kuten jo aiemmin kirjoitin ei se Ducatossa niin helppoa ole, siinä on ensinnäkin kolme sulaketaulua (eri paikoissa), joista yksikään ei ole helposti esille otettavissa (kokemusta on)

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:25
    « Vastaus #12 : 15.08.2013 kello on 12:34 »
    Oletko jva61 tutustunut Ducatoon, kun tuollaista kirjoitat?
    Kuten jo aiemmin kirjoitin ei se Ducatossa niin helppoa ole, siinä on ensinnäkin kolme sulaketaulua (eri paikoissa), joista yksikään ei ole helposti esille otettavissa (kokemusta on)

Mistäköhän vuosimalleista Herrat nyt puhuvat, niissä kun on eroja....

• Kaikkien Kaveri
      • Matkailuvinkkejä
    « Vastaus #13 : 15.08.2013 kello on 12:57 »
    Mistäköhän vuosimalleista Herrat nyt puhuvat, niissä kun on eroja....

Katselin Oulaan auton kuvaa ja oletin automaattisesti hänen kysyvän kuvan mallin Ducatosta eli vm 2002 - 2006.
    Itsellä on sama alusta eli 2005 johon olen tutustunut ja josta minulla on CD manuaali.

• Karavaanari
    « Vastaus #14 : 15.08.2013 kello on 13:06 »
    niin no, mikä on helppo ja mikä ei,,,,,Dukato on tuttu vain alustan osalta ja sillonkin pakettiautona, sähköpuoli kuitenki joltiseltaankin tuttua (autosähköasentajan ammattikoulutus kun on) en kommentoi asiaa enempää