Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Akku tyhjenee nopeasti

<< < (5/27) > >>

K.E.V:
Ei mitään veivaamista. Otit vain esiin paljon vitsikkäitä asioita, ei elävästä elektroniikasta uudehkoissa vaunuissa.

--- Lainaus käyttäjältä: jus66si - 12.08.2013     kello on 13:53 ---Onko sulla siellä vaunussa jotain autoradiotyylistä soitinta jossa on koko ajan "muistivirta" päällä?Eli tarkoitan virtaa jolla se

--- Lainaus päättyy ---

Anteeksi kun vielä yritän valaista aloittajan kertomaa asiaa.
Miettikää mihin vastaatte, lukekaa ongelma ensin. Thumb
Esim mikään "muyistivirta" ei pane täyttä akkua polvilleen  ::)

Minä poistun opiskelemaan, jatkakaa. Aika eläväisiä vaihtoehtoja alkaa olla ihan tarpeeksi......ö

Odotelaan Beedron kommentteja  :D

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 12.08.2013     kello on 12:32 ---Mielestäni Detskuissa yleisesti käytetty Mascot on huomattavasti laadukkaampi kuin yksikään Matti laturi. Vaikka ei Mattikaan huono ole.

--- Lainaus päättyy ---

Mullakin detskussa Mascot ja parivuotta uudemmassa näyttäs olevan vielä isompi Mascot. En mää niitä viittis verrata esim. Hobbyn tehdasasenteisiin virtavehkeisiin.

-------:
Joo kannaattaa panna vaunu myyntiin ja hommata vähemmän ongelmallisempi vaunu tilalla, väähintäänkin solifer mutta kun kellään muulla ei tunnu olevan irroinneita ruuveja, kuten mulla ja minun vaunussani..  :-\  kaikkein aatelisin vaunun sähköjärjestelmä on Polar-merkkisessä vaunussa.  Thumb

Itse asiaan.. Se akkun kennot kannattaa mitata akkuhappomittarilla, niin saat selville sen akun kunnon. Siellä ei tartte olla kuin yks kenno pimeänä, niin se romauttaa sen jännitteen alas.. Akku on yhtähuono, kuin sen huonoin kenno.  :P Uusikin akku voi sanoo sopimuksen irti.

mjo33400:
Onko vaunussa Dometikin muuntaja kaapin seinässä ja DC/DC laturi lataamassa akkua ja laturin sisäänmenossa iso musta mötikka kiinni mikä on kuuma?

Beedro:
Tännehän oli virinnyt oikeen kunnon keskustelut ja välillä vissiin hieman poikettukin aiheesta. En ole tänään päässyt yhtään syventymään ongelmaan, mutta kävin ottamassa kuvan laitteistosta.

Laturi näkyy olevan Mascot merkkinen.

Soitinta vaunussa ei ole, mutta valo- / virtapistoketta mikä autoon laitetaan on kyllä edellinen omistaja korjaillut teippivirityksestä huomaten. Pitää alkaa huomenna käymään eri mahdollisuuksia läpi ja pyrkiä löytämään ongelman aiheuttaja.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View