Kirjoittaja
Aihe: Päivän positiivinen (Luettu 19290 kertaa)
« Vastaus #91 : 11.11.2013 kello on 19:16 »
Terveisiä vaan täältä costa blancalta, torreviejasta. Tuolla 5 - 600 kilsaa etelämpänä on suomalaisia palvelukeskuksia, jotka hoitaa helkkarin monen yhtiön ja valtionyhtiön palvelukeskuksia eikä tartte osata kun suomea. Esim trafi, siis autorekkarikeskus vai mikä se nyt oli ajoneuvohallinto, ja moni muu. Aiemmin kun asiakas soitti trafiin, ei tiennyt soittavansa sodankylään, mutta nyt tuo asiakaspalvelukesku s on aurinkorannikolla.
Costa blankalla tänään viileetä, vaan + 24, kun viimeset kolme viikkoa on ollu se + 27 päivälämpö. Siellä kello suunnilleen 19 ja täällä alkaa olla hämärä. Nyt kun muistelen niin pari viikkoa sitten mulla oli yhtenä iltana pitkähihanen paita. Oli jotenki koleeta.
Arhgggg....
« Vastaus #92 : 11.11.2013 kello on 19:20 »
Arhgggg....

« Vastaus #93 : 11.11.2013 kello on 19:35 »
Arhgggg....
Niin että meinaan vaan että nää on valintakysymyksiä että missä haluaa olla. Elinkustannuksissa aavistuksenomainen ero. Carrefourissa tänään oli possus sisäfile 1,30 ja olut euron litra. Tossa rantakadulla merinäköala yksiö pyyntihinta 40000 ja pankki tarjos että 150€ kuussa. No en mä kerrostaloon kun satasella saa omakotitalon. Valintajuttuja nämä. Tämänpäivän etätyö mahdollistaa kaikenlaista...
« Vastaus #94 : 11.11.2013 kello on 21:13 »
Rauzille hauskaa etelän reissua  valintojahan nämä ovat mutta minulle riitti vallan mainiosti tuo viikon rantaloma siellä Bodrumissa ja jos rehelinen olen niin siittäkin viikosta olisin ollut neljänpäivän jälkeen valmis kotiin kun oltiin kreikan Kossi nähty (päivä reissu ) ja toinen päivä menikin paatilla rantoja ja poukamia katsellen niin sitten iski jo koti-ikävä ja olisin ollut valmis lähtemään kotiin siittä paikasta 
« Viimeksi muokattu: 11.11.2013 kello on 22:00 »
« Vastaus #95 : 11.11.2013 kello on 21:52 »
Raurzille hauskaa etelän reissua  valintojahan nämä ovat mutta minulle riitti vallan mainiosti tuo viikon rantaloma siellä Bodrumissa ja jos rehelinen olen niin siittäkin viikosta olisin ollut neljänpäivän jälkeen valmis kotiin kun oltiin kreikan Kossi nähty (päivä reissu ) ja toinen päivä menikin paatilla rantoja ja poukamia katsellen niin sitten iski jo koti-ikävä ja olisin ollut valmis lähtemään kotiin siittä paikasta 
Reilun viikon päästä ajelen sinne siperiasimulaattori in joksikin aikaa. Joulu... Lapsenlapset... Usmin mettiin pannukaffen keittoon jne... Ja sitte taas äkkiä pois sieltä. Kuten sanottu, valintakysymys. Juttelin yhen nuoren yksinhuoltajaäidin kanssa. On työkyvyttömyyseläkk eellä. Pieni eläke mahdollistaa elämisen täällä mutta ei suomessa. Tunsi olevansa kuin vankilassa kun ei voi muuttaa suomeen. Mutta vankila on miellyttävä. Mullahan tää on leikkiä, haluaako räntää vai aurinkoa jne.
« Vastaus #96 : 11.11.2013 kello on 22:06 »
Reilun viikon päästä ajelen sinne siperiasimulaattori in joksikin aikaa. Joulu... Lapsenlapset...
Usmin mettiin pannukaffen keittoon jne...
Ja sitte taas äkkiä pois sieltä.
Kuten sanottu, valintakysymys. Juttelin yhen nuoren yksinhuoltajaäidin kanssa. On työkyvyttömyyseläkk eellä. Pieni eläke mahdollistaa elämisen täällä mutta ei suomessa. Tunsi olevansa kuin vankilassa kun ei voi muuttaa suomeen. Mutta vankila on miellyttävä.
Mullahan tää on leikkiä, haluaako räntää vai aurinkoa jne.
on tämä ihanaa siis tämä valinnan vapaus  mutta jos tuo yksinhuotaja äippä haluais muutta takasin suomeen eikä ole täällä varaa asua niin siittä olen surullinen  kun kutenkin niin moni vaikka ei apua rahallisesti tarviiskaan saa sitä (olen kuulut vaan en tunne yhtäkään ) jotta toivon myöskin jos tämä äiti , joskus tänne muuttaa niin hänkin sais sosiaallista apua jotta vois asua kotimaassaan , jos tänne muutoa haluaa 
« Vastaus #97 : 12.11.2013 kello on 10:41 »
on tämä ihanaa siis tämä valinnan vapaus  mutta jos tuo yksinhuotaja äippä haluais muutta takasin suomeen eikä ole täällä varaa asua niin siittä olen surullinen  kun kutenkin niin moni vaikka ei apua rahallisesti tarviiskaan saa sitä (olen kuulut vaan en tunne yhtäkään ) jotta toivon myöskin jos tämä äiti , joskus tänne muuttaa niin hänkin sais sosiaallista apua jotta vois asua kotimaassaan , jos tänne muutoa haluaa 
Minusta vaikutti siltä että ei se tätä oikeesti vankilana pitänyt. Syy ja selitys on usein kaksi eri asiaa. Näin uskon olevan tässäkin tapauksessa.
« Vastaus #98 : 12.11.2013 kello on 11:25 »
Minusta vaikutti siltä että ei se tätä oikeesti vankilana pitänyt. Syy ja selitys on usein kaksi eri asiaa.
Näin uskon olevan tässäkin tapauksessa.
Mukavalta kuulostaa lomailu! mitä emäntä tykkää? onko mieltymykset eri paikoista yhteisiä.... 
« Vastaus #99 : 12.11.2013 kello on 14:38 »
Kahden päivän positiivnen samalla kertaa, kun tämmöinen otsikko kerran esiin pomspahti, meinasin aloittaa uuden ketjun mutta nyt ei tarvitse:)
Eli asuntoauto on niiiiin mainoa keksintö, ja mahdollisuus etätyöhön! Äsken juuri Rauman vanhankaupungin parkissa auton lämmössä englantilaista aamiaista lounaaksi, ulkona satoi ja tuuli ja meillä oli lämmintä ja kodikasta. Ja vanhassa kaupungissa kaunista sateesta huolimatta.
Kahtena aamuna herätty suorin merimaisemin sängystä ja ruokapöydästä, Raumalla, missä mies on kuvannut päiväkotilapsia, ja minä tein autossa tietokoneella töitä. Eilen paistoi aurinko hurmaavasti, ja työpäivän päätyttyä teimme retken Sammalkallionmäen muinaishauta-alueelle, kävimme kylpemässä Yyterissä ja kävelemäsä pitkin kuunvaloisia myrskyisisä hiekkarantoja. OLi ikään kuin pitkä virkistävä loma, keskellä työviikkoa! Aivan mahtavaa!
t.Kaarina
ps.Kappas Rauzi, oletko siis siirtynyt ihan päätoimisesti ulkoiluttamaan nokipannuasi eukalyptus-tulilla!?
« Vastaus #100 : 12.11.2013 kello on 17:07 »
Vaimo tykkää myös olla täällä.
Nyt olis hyvinkäällä ok talo myynnissä. Halvennuksella evukkaasti. Hankinnassa kt kaksio tai rivarinpätkä, mutta autotalli on oltava harrastevehkeitä varten.
En tiedä kuinka pysyvästi, siksi olen vuokrannut talon Torreviejasta että jollain aikavälillä tiedän. Kunhan harjotellaan. Selvinnee aikanaan. Torrevieja, alicante, seutu mielenkiintoinen hintatasoltaan, mutta maastot ei oikeen sitä mitä haen. Luulenpa että tammikuusta lähetään paremmille patikkaseuduille, Nerja, Mijas tms.
Uusi käytäntö verotuksessa myös kiinnostaa, ehkä sittenkin portugal.
Näkee nyt. Mutta kesät menee pihtiputtaan mökillä.
Ja joulukuuksi tullaan suomeen, joulu, lapset, lapsenlapset...
Juu ja Kaarina, silleen päätoimisesti että kaks ja puoli kuukautta eläkekokemusta ja järjetöntä vapaudentunnetta takana. Uskomattoman mahtavaa.
« Vastaus #101 : 12.11.2013 kello on 19:09 »
Kahden päivän positiivnen samalla kertaa, kun tämmöinen otsikko kerran esiin pomspahti, meinasin aloittaa uuden ketjun mutta nyt ei tarvitse:)
Eli asuntoauto on niiiiin mainoa keksintö, ja mahdollisuus etätyöhön! Äsken juuri Rauman vanhankaupungin parkissa auton lämmössä englantilaista aamiaista lounaaksi, ulkona satoi ja tuuli ja meillä oli lämmintä ja kodikasta. Ja vanhassa kaupungissa kaunista sateesta huolimatta.
Kahtena aamuna herätty suorin merimaisemin sängystä ja ruokapöydästä, Raumalla, missä mies on kuvannut päiväkotilapsia, ja minä tein autossa tietokoneella töitä. Eilen paistoi aurinko hurmaavasti, ja työpäivän päätyttyä teimme retken Sammalkallionmäen muinaishauta-alueelle, kävimme kylpemässä Yyterissä ja kävelemäsä pitkin kuunvaloisia myrskyisisä hiekkarantoja. OLi ikään kuin pitkä virkistävä loma, keskellä työviikkoa! Aivan mahtavaa!
t.Kaarina
ps.Kappas Rauzi, oletko siis siirtynyt ihan päätoimisesti ulkoiluttamaan nokipannuasi eukalyptus-tulilla!?
Kaarina hu-huu !!! siellä Tarvonsaarenkouluss a olen opintieni alottanut jotta terkkuja sinne suuntaan 
« Vastaus #102 : 12.11.2013 kello on 20:21 »
On se vaan kumminki Mukavaa olla Suomalainen,, Paliasjalakanen 
« Vastaus #103 : 12.11.2013 kello on 20:25 »
Paliasjalakanen 
Eikös sitä varpaat kylmety, ainakin talvella luulisi?
« Vastaus #104 : 12.11.2013 kello on 20:30 »
Eikös sitä varpaat kylmety, ainakin talvella luulisi?
Käyään välillä avannossa niin ei jäävy...tekee muuten eetvarttia 
|