rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Päivän positiivinen  (Luettu 19289 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:40
Vs: Päivän positiivinen
« Vastaus #60 : 17.09.2013 kello on 13:29 »
Jos aikois olla aikasessa tänä vuonna ni kyl pitäs nyt alkaa miettiä lahjoja jne, harmittu ku viime vuonna jäi niin viime tippaan..

Mitäs positiivista tuossa on, kun nyt jo pukkaa stressiä ja ihan turhasta...  ::)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
  • 1299XX
« Vastaus #61 : 17.09.2013 kello on 13:59 »
Kuka tässä nyt stressiä ottaa??  ;D

Se on niin päin et ku aikasin alottaa ni tartte ottaa sitä ressiä sit ollenkaan..

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
« Vastaus #62 : 17.09.2013 kello on 22:47 »
Rakastan niin Joulua sekä kaikkea siihen liittyvää. Sitähän aina odotan kovasti, että saan taas höpsöttää. Mikä minuun on nyt mennyt, kun oloni on tällainen hyvin riehakas ja iloinen.  :)
[/quote]

Soleil,
olet väärässä maassa, jos noin kovasti joulua odotat.
Kävin tänään itänaapurissa, ja siellä olivat jo viritelleet
jouluvalot bensa-asemalle. Eivät olleet vielä sytyttäneet,
harmi.

• Vieras
  • Vs: Päivän positiivinen
    « Vastaus #63 : 18.09.2013 kello on 09:30 »
    Vesseli hyvä, en ole väärässä maassa ollenkaa. ;) Täällä saan elää todellisessa Joulun höpsötyksessä. Täällä vasta olen elämäni ensimmäisen kerran käynyt Joulu konsertissakin.  ;) Kotikylämme kirkko aiva täynä porukkaa, jousiorkesteri ja puhallinorkesteri soitti niin upeasti ja laulutkin osa hyvin tuttuja.

Etkö tiedä millaisia Joulumarkkinoita täällä on, saksalaiset ne vasta höpsöttävätkin? Ne ovat kuin minulle tehtyjä, se kauneus. Ja ne keskiaikaiset Joulumarkkinat lisänä. Niihin kun menee on kuin astuisi keskiajalle.
    Tuolta löytyy muutama filmi ja kuva. Nuo keskiaikaiset markkinat oli tuolla hienot mutta nuo tavalliset Joulmarkkinat oli tavalliset, eivät minusta niin mukavat. Pieni pala saksalaista Joulu tunnelmaa, uudesta kotimaastani.
    http://soleilblogi.blogspot.de/search?updated-min=2012-01-01T00:00:00%2B01:00&updated-max=2013-01-01T00:00:00%2B01:00&max-results=5

Kohta se alkaa ja jotakin talveen liittyviä juttuja on jo kauppoihin tullut. Eli kohta ovat koristukset täälläkin.  :laugh:

Minulla on nyt aivan toisenlainen "Joulu" mielessäni ja se polttellee vaan kovemmin, ihanaa!!!! Tämäkin päivä aloitettu, Ein schöner Tag, laululla.  Thumb

Ps. Joulun hössötyksestä ei koskaan ressiä oteta kun siihen valmistutaan hyvissä ajoin ja nautitaan.

• Vieras
    « Vastaus #64 : 18.09.2013 kello on 09:51 »
    Tämäkin päivä aloitettu, Ein schöner Tag, laululla.  Thumb

Sinusta on tullut ihan vaan suomen kieltä puhuva saksalainen.  :-X

• Vieras
    « Vastaus #65 : 18.09.2013 kello on 10:04 »
    Sinusta on tullut ihan vaan suomen kieltä puhuva saksalainen.  :-X

Suomalainen minä aina tulen olemaan vaikka uutta kotmaatani rakastan suuresti ja ensimäistä kertaa elämässäni tunnen vasta nyt olevani hyvin rakkaassa paikassa ja kotonani. ;)
    Eihän sitäkään tiedä missäpäin mailmaa sitä joskus vielä asustelee, haaveita ja unelmia riittää.  ::)

• Vieras
    « Vastaus #66 : 18.09.2013 kello on 10:16 »
    Eihän sitäkään tiedä missäpäin mailmaa sitä joskus vielä asustelee, haaveita ja unelmia riittää.  ::)

Itse tiedän ainakin paikkani kun vaimon kanssa perheeksi kasvettiin kahden lapsemme myötä...asutaan samassa maassa kuin lapset ja tulevaisuudessa kenties heidän lapsensa, tuskin tykkäisin itsekkään hyvää jos omat vanhempani itsekkyydessään muuttaisivat jonnekin ulkomaille ja jättäisivät lapsenlapsensa entiseen kotimaahansa..nyt viime aikaisten asioiden myötä olen oppinut arvostamaan perhekeskeisyyttä aivan eri tavalla kuin aiemmin...

Saattaa kuulostaa henk.kohtaiselta mutta ei pidä sitä sellaisenaan ottaa vaan en ymmärrä isovanhempia yleensä jotka muuttavat vaikka talveksi toiselle puolelle maailmaa ja "unohtavat" niin omat lapsensa saatikka lapsenlapsensa...

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
      • www.lintukuvia.net
    « Vastaus #67 : 18.09.2013 kello on 10:23 »
    Itse tiedän ainakin paikkani kun vaimon kanssa perheeksi kasvettiin kahden lapsemme myötä...asutaan samassa maassa kuin lapset ja tulevaisuudessa kenties heidän lapsensa, tuskin tykkäisin itsekkään hyvää jos omat vanhempani itsekkyydessään muuttaisivat jonnekin ulkomaille ja jättäisivät lapsenlapsensa entiseen kotimaahansa..nyt viime aikaisten asioiden myötä olen oppinut arvostamaan perhekeskeisyyttä aivan eri tavalla kuin aiemmin...

Saattaa kuulostaa henk.kohtaiselta mutta ei pidä sitä sellaisenaan ottaa vaan en ymmärrä isovanhempia yleensä jotka muuttavat vaikka talveksi toiselle puolelle maailmaa ja "unohtavat" niin omat lapsensa saatikka lapsenlapsensa...

Meillä taas kävi niin, että Pasin vanhempi tytär muutti Israeliin melkein heti 18v täytettyään. Eli hajallaan ollaan valmiiksi.
    Isoäitinsä kuoleman jälkeen ensimmäistä kertaa alkoi miettiä mahdollista muuttoa takaisin Suomeen, mutta se ei olekaan ihan yksinkertaista, kun mukana tulisi israelilainen poikaystävä.  :-[
    Me voitaisiin hyvin kuvitella, että jossain vaiheessa muutettaisiin ulkomaille. Eihän tuosta nuoremmastakaan tytöstä tiedä, mitä se elämällään tekee. Hoitoalan ihmisenä saattaa hyvinkin lähteä muualle.

• Vieras
    « Vastaus #68 : 18.09.2013 kello on 10:51 »

terwe itsekkyys on hyvästä!!   Maailma on nykyään jo aika pieni...

• Vieras
    « Vastaus #69 : 18.09.2013 kello on 14:52 »

Samaa ilmaa hengitämme ja sama maa on jalkojemme alla.
    http://www.youtube.com/watch?v=PtKhhaeBq50

Ihmettelen suuresti. Nyt minä olen vihainen jos tuolei arvostellaan, mikä ei ole edes totta. On nyt päivän negatiivinen. En minä todellakaan ala täällä kertomaan kuinka toimin ja teen.
    Juuri käynyt keskustelua yhden ulkosuomalaisen kanssa jota häntäkin syytelty, kun nauttii ja tykkää asua ulkomailla. Hänen blogiin oli kirjoitettu, että ulkomaille muuttavat ovat elämäänsä kyllästyneitä ihmisraunioita,...

Huh, huh. Jokainen saa ajatella niinkuin haluaa mutta antakaa ulkosuomalaisten nauttia elämästään ja myös kertoa se. Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa ja osaa nauttia siitä, jokaisella on omat tapanasa.

Jos minä tulisin työttömäksi Suomeen, en saisi euron euroa mistään, suomalaisena.
    Jos ei suomalainen tulee Suomeen hänelle taas maksetaan.

Ps. Lottovoitto on asua ulkomailla. Asumalla jo saa upeita ja hienoja kokemuksia joita ei edes miljonääri voi rahoillaan ostaa. Minä olen aina ajatellut niin että rahaa tarkeämpää on elämän kokemukset, ettei keinustuolissa tarvi niin paljon harmitella, että kun sekin jäi tekemättä. Siksi sitä on lastenkin kanssa tiukalla budjetilla reissattu.
    « Viimeksi muokattu: 18.09.2013 kello on 15:25 »

• Vieras
    « Vastaus #70 : 18.09.2013 kello on 15:03 »
    No kuten sanoin, itse jos muutan joskus myöhemmin muualle, siis ulkomaille niin toivon että olen voittanut lotossa jotta lapseni ja erityisesti lapsenlapseni voivat nauttia isovanhempiensa seurasta...ettei he jää ilman isovanhempiaan...kä ytännössä tunnen sukulaisteni puolelta heitä jotka ovat muuttaneet ulkomaille ja se pari kuukautta kesässä ei riitä pienoisille lapsille mitä heidän isovanhempansa ovat täällä Suomessa....mutta toivottavasti he nauttivat siellä, ainakaan heidän poikansa ei siitä nauti että hänen lapsien isovanhemmat ovat poissa heidän arjestaan.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:08
    • viva la France
    « Vastaus #71 : 18.09.2013 kello on 15:19 »
    No kuten sanoin, itse jos muutan joskus myöhemmin muualle, siis ulkomaille niin toivon että olen voittanut lotossa jotta lapseni ja erityisesti lapsenlapseni voivat nauttia isovanhempiensa seurasta...ettei he jää ilman isovanhempiaan...kä ytännössä tunnen sukulaisteni puolelta heitä jotka ovat muuttaneet ulkomaille ja se pari kuukautta kesässä ei riitä pienoisille lapsille mitä heidän isovanhempansa ovat täällä Suomessa....mutta toivottavasti he nauttivat siellä, ainakaan heidän poikansa ei siitä nauti että hänen lapsien isovanhemmat ovat poissa heidän arjestaan.
    Kaikki ei sovi kaikille.
    Oma tyttäreni asui vuosia afrikassa useammassa maassa,nyt jo takaisin suomessa. Toinen suomessa, minä täällä maailmalla nuorimman lapseni kanssa.
    Ja tyttärellä on se kauan kaivattu lapsi. Mutta kun molemmat on ikänsä asunut maailmalla, minä ensi kerran pois suomesta heti varuspoikapalvelun jälkeen.
    Sitten taas noin reilun viiden vuoden päästä takaisin. Ja taas noin kymmenen suomi vuoden jälkeen pois suomesta.
    Ja en oikein usko että lapsenlapsi on jossain jäänyt paitsi ja tuskin minäkään. Aikanaan ensimmäisen avioliiton aikaan opin sen mitä se on kun isovanhemmat asuu liki, ei sopinut minulle, ei tunnu sopivan tyttärelle. Tuntuu oleva korvia myöten täysi äitiään sekä anoppia. Tulee silloin tällöin karkuun hösellystä tänne, kun täällä ei paapota. Nähdään kerran kaksi vuodessa ja elämä on edelleen kaikilla kuvioon kuuluvilla.
    Eli ei maailma ole musta valkea.

• Vieras
    « Vastaus #72 : 18.09.2013 kello on 15:28 »
    Ei kaikkien tarvitsekaan muuttaa ulkomaille asumaan mutta on meitä jotka haluamme nähdä ja kokea elämää paljon laajemmin. On ihmisiä jotka eivät tykkää matkailla ollenkaan, on ihmisiä jotka matkailee vain Suomessa mutta on myös ihmisiä jotka haluaa paljon enemmän. Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa, kaikki tavat elää on yhtä ainutlaatuisia. Miksi ei voida iloita enemmän toisistamme, eikä arvostella negatiivisesti?
    Minun positiivisyys, ei todellakaan tarkoita sitä että minä leuhkisin ja kehuisin asioilla, silloin minut on aivan väärin ymmärretty. Olen vaan avoin ja positiivinen, en perus suomalainen.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    « Vastaus #73 : 18.09.2013 kello on 15:43 »
    Jokainen tehköön miten hyväksi katsoo. Meikäläinen on vaan niin kotiseutuhenkinen ja isänmaallinen ettei ulkomailla asuminen miellytä. -70 luvun alussa onni potkaisi, ettei tarvinnut lähteä leivän perässä Ruotsiin. Vaan "pääsin" töihin pääkaupunkiseudulle . Sitten puolentoista vuoden päästä onni potkaisi uudestaan, ja pääsin Kuopioon. Synnyin seudullekkin ehkä olisin voinut muuttaa, mutta ei antanut "arvo" kopata sieltä töitä toisten nokan edestä, jotka oli siellä leipäpuuta koko ajan vartonut.     ...Kaikki hyvin.  Thumb

• Vieras
    « Vastaus #74 : 18.09.2013 kello on 15:47 »
    Ei kaikkien tarvitsekaan muuttaa ulkomaille asumaan mutta on meitä jotka haluamme nähdä ja kokea elämää paljon laajemmin. On ihmisiä jotka eivät tykkää matkailla ollenkaan, on ihmisiä jotka matkailee vain Suomessa mutta on myös ihmisiä jotka haluaa paljon enemmän. Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa, kaikki tavat elää on yhtä ainutlaatuisia. Miksi ei voida iloita enemmän toisistamme, eikä arvostella negatiivisesti?
    Minun positiivisyys, ei todellakaan tarkoita sitä että minä leuhkisin ja kehuisin asioilla, silloin minut on aivan väärin ymmärretty. Olen vaan avoin ja positiivinen, en perus suomalainen.
           Tuo on hyvin ajateltu.....