rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mokkula tai liikkuva laajakaista.  (Luettu 5835 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.04.2024 kello on 16:37
  • Oulun seudulta
Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« : 26.02.2011 kello on 01:41 »
Olen pärjännyt tähän asti kotona kiinteällä linjalla ja reissussa on ollut saunalahden prepaid, silloin kun on sattunut mukaan.
Nyt tein sellaisen ratkaisun, että heitän kiinteän pois ja otan mokkulan ainoaksi liittymäksi.

Saunalahti tilattu kahdeksi vuodeksi, mutta en vielä sanonut laajakaistaa irti.

Kokemuksia...

Edit: Lisäys poistettu

« Viimeksi muokattu: 26.02.2011 kello on 02:07 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:17
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #1 : 26.02.2011 kello on 02:52 »
Suht hyvin on toiminut täällä syrjäkylälläkin, vaikka todellisuudessa olen hyvin "keskellä". 3 vuotta tämä ollut ja alussa oli pätkimistä, mutta sopimuksen loppuessa kävin jatkamassa, niin tarjosivat uudempaa mokkulaa. Hinta nousi vitosesta vajaaseen 15 € ja nopeus huomattavasti. Nopeudessa häviää laajakaistalle 1000/2.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 3.01.2022 kello on 19:44
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #2 : 26.02.2011 kello on 09:48 »
mokkulaa elisa ja dna ovat täällä käytös tai ne ovat nois kännyis matkaliittyminä ja ihan ne alle 1jotain  ovat ... olen sen huomannut reissates et dna ei ole tuolla maalla ainakaan toiminut ... elisa taas kylläkin ... saattaa ol, et on paikasta kiinni ...laajakaista on se kotona käytetty ja sen hinnan nosti elisa ,kun saatiin megaset kaistat ... mut just toi , kun ei toimi mokkula joka paikas niin en ole uskaltanut hävittää ainakaan vielä tuot laajakaistaa .. mut mieles se on ollut ... piitäkin kysellä mitä käyttävät täällä päin ja miten ovat toimineet noi mokkulat  ... :)
« Viimeksi muokattu: 26.02.2011 kello on 10:33 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #3 : 26.02.2011 kello on 09:52 »
Mulla on töitten puolesta dna-mokkula nokian valmistelema eikä voi ainakaan saaristokäyttöön suositella! Biskopsöstä viime kesänä en saanut ollenkaan yhteyttä ja olin siellä koko viikon pimennossa....

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
  • Häme
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #4 : 26.02.2011 kello on 10:26 »
Oman 2 vuoden kokemuksen mukaan on mokkula liian epävakaa, jos joutuu lataamaan suurempia tiedostoja. Edes F-securen vähän suurempaa päivitystä ei Saunalahden 1M mobiililiittymällä pystynyt lataamaan. Laitoin läppärin saman nopeuksiseen kiinteään yhteyteen, ja lataus meni läpi hetkessä.
Kotona ollessa käytän läppäriä kiinteällä yhteydellä Wlan reitittimen kautta. Tiistaina irtisanoin molemmat 1M yhteydet ja tein 24 kuukauden sopimuksen nopeammista ja tarjousaikana edullisemmista yhteyksistä. http://saunalahti.fi/internet/tuplalaajakaista.php
Kiinteä yhteys oli eilen jo muutettu tarjouksen mukaiseen nopeampaan yhteyteen. Eron entiseen huomaa selvästi Wlan yhteydellä tässä läppärissäkin.
Elisan mobiiliverkon kattavuuteen olen matkoilla ollut tyytyväinen. Melkein jokaiseesa paikassa missä olen yhteyttä yrittänyt, olen sen saanut muodostettua.



« Viimeksi muokattu: 26.02.2011 kello on 10:30 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #5 : 26.02.2011 kello on 10:30 »
Olen pärjännyt tähän asti kotona kiinteällä linjalla ja reissussa on ollut saunalahden prepaid, silloin kun on sattunut mukaan.
Nyt tein sellaisen ratkaisun, että heitän kiinteän pois ja otan mokkulan ainoaksi liittymäksi.

Saunalahti tilattu kahdeksi vuodeksi, mutta en vielä sanonut laajakaistaa irti.

Kokemuksia...

Edit: Lisäys poistettu




Aioin tehdä, saman homman että ,jättää vain nettitikun. Saunalahdelta oli kokeilussa.
tuntui alussa toimivan hyvin,siis pöytäkoneessa ja läppärissä.Mutta sitten tuli yksi päivä,
et alko tökkii,kun on tottunut toimivaan yhteyteen, ja nopeuteen,niin päätin kuitenkin ottaa,
tuplalaajakaistan 10/2 Mbit/s, tulee uusi kaapelimodeemi, ja nokian tikku c 17 jotain.
Tikku on jo tullut ja toimii tässä kotona hyvin, vaunulla ei ole kuin hidas nopeus, mutta pärjää
kuitenkin.ensiviiko lla tulee uusi kaapelimodeemi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.05.2018 kello on 18:30
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #6 : 26.02.2011 kello on 10:49 »
Kotona kiinteä 8M yhteys jonka perässä reititin, kaksi konetta piuhalla ja kolme läppäriä + PS3 langattomasti. Paikallisen puhelinosuuskunnan 44 euroa/kk :(
Lisänä matkakäytössä ja yläkerran koneessa johon langaton ei yllä on Saunalahden nettitkku plus 13, 95 /kk. Nopea ja on toiminut hyvin muualla paitsi Oulangan kansallispuistossa lähellä Venäjän rajaa jossa senkin oli taipuminen 2 G. Aikaisemmin oli myös dna 384 mokkula jolla ei kyllä juuri mitään tehnyt >:(, irtisanoin sen kk takaperin kun myyntitykki sai myytyä nopeamman tikun ja yhteyden jota ei kyllä koskaan sitten ole tullut ??? Koetin äsken soittaa dna valtakunnalliseen asiakaspalveluun mutta 10 min pästä loppui pikkuhermo, päätin pärjätä ilman :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #7 : 28.02.2011 kello on 14:26 »
Tätä kirjoittelen hitaan (1mb) mokkulayhteydellä Sallatunturin juurella, hyvin näyttäis nämä orgin sivut tälläkin toimivan ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:15.06.2011 kello on 14:44
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #8 : 28.02.2011 kello on 20:11 »
Mukkula HUAWEI 1820 ei tunnu oikein toimivan reittitimen kanssa, kuumenee niin ettei yhteys enää pelitä, olisikohan viallinen,

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:46
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #9 : 28.02.2011 kello on 20:24 »
Mulla ei ole kuin pahaisia langattomia liittymiä.
Yksi Saunalahti, yksi Sonera ja pari DNA:ta. Kaipa niistä joku pelittää, jos muut pettää.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:15
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #10 : 28.02.2011 kello on 20:41 »
 Minulla saunalahden nettitikku 1megan nopeudella.  Saunalahti käyttää elisan verkkoa. Olen kovin tyytyväinen tähän, matkoillani ei juurikaan tule paikka jossa ei pelitä.

   Esim yuo tube videot aukeaa noin 6 sekunnissa ja musiikki ja pyörii katkeamatta loppuun saakka 360p tarkkuudella, jos asettaa 480p niin sitten pätkii.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2011 kello on 20:45 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.07.2023 kello on 14:11
  • 1299XX
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #11 : 28.02.2011 kello on 20:47 »
Mie surffaan tällä hetkellä marraskuussa irtisanotulla laajakaistalla  ;D Alkoi ottamaan päähän se yli 32€ hinta 1 M kaistanopeudesta. On meillä ollut sitten jo kohta kaks vuotta TeleFinlandin nettitikku. Se on aina reissussa mukana, mutta kotona kun toistaseks näyttää tää kaistakin toimivan (kätevää ku ei tuu laskuakaan) ni aion tätä myös käyttää. Voi olla et on se kaappi josta kaistan saa katkastua, sellasen lumikasan takana, jotta dna:n miehet odottelee kevätkeliä.

Telen nettitikku (Soneran verkossa) on kyl toiminu ihan kaikkialla missä ollaan oltu, jopa meillä kotona nykyään, vaikka ihan puskan keskellä asutaan (eikä täällä toimi mikään muu)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 14:34
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #12 : 1.03.2011 kello on 08:00 »
Pelkällä dna mokkulalla olen jo 2,5 vuotta kotona ja reissussa pärjännyt.Aina vaikka misssä puskassa ollut on yhteys jollakin nopeudella löytynyt.
Nyt ollut puolivuotta tälläinen,eikä mitään moittimista.(no ainoa nuo edellisen käynnin jäl.......)

Linkki: DNA-mokkula


Edit: linkki lyhennetty.
- Alan

« Viimeksi muokattu: 14.03.2011 kello on 06:32 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2012 kello on 23:32
Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
« Vastaus #13 : 12.03.2011 kello on 23:27 »
Mokkula on ainoa vaihtoehto tänne syrjäkylille ja niistä onkin kertynyt jonkin verran kokemuksia.
Ensimmäinen oli DNA kun lupasivat nopeimman liittymän. Ei se nopeus ollut hääppönen ja kun määräaika meni umpeen (24kk) liittymä vaihtui Elisaan. Ei kummennut joten panin pelin poikki kesken sopimusajan, palautin mokkulan ja seuraavaksi sitten Sonera jonka mukana tuli Nokian mokkula.
Muuten alkoi pelittään mutta pätki aina välillä ja kokeillessa mokkula oli tosi kuuma, kunnes mykistyi ja ei kun huollosta uusi. Sama homma ja hermostuksissani muistin että laatikon pohjalla on vanha DNA:n mokkula, joku Huawei E220 ja nyt on varmaan sitten nopeus ja luotettavuus tapissa, mitä näillä voipi tänne kairaan saada.
Kuuluvuushan pitää paikkansa vain tänne Waarin kotikoloon, jollakin toisella on toisen operaattorin kantama parempi, mutta noissa mokkuloissa tuntuu olevan suuriakin eroja ja jos yhteys pätkii saattaa se johtua noistakin.
Tuumii Waari

  • Vieras
  • Vs: Mokkula tai liikkuva laajakaista.
    « Vastaus #14 : 26.04.2011 kello on 18:51 »
    lankaliittymä lopetettu ja huawei E5 mokkula ollut nyt 1kk käytössä kotona ja reissussa. ja on toiminut ihan kiitettävästi..hiem an on hitaampi kääntää joskus sivuja, mutta mihimpä sitä kiirettä valamiissa maailmassa..