Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Hiukkassuodatin ja dieselöljyn laatu

<< < (28/34) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 19.07.2017     kello on 12:09 ---Ducatossa tuo vaihdekeppi on niin hienolla paikalla kuskin näkökulmasta että manuaalipuolelle laitto ei ole mitään moneen henkilöautoon verrattuna.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Ja siis...eihän sitä tarvitse välttämättä mitään itse säädellä, suurin osa varmasti ajaa tyyliin että "vaihde D:lle ja menoksi." Kyllä se vetää eikä valita yhtään mutta me Matsonnin kanssa ajatellaan ehkä liikaa asiaa auton kannalta.  ;D

--- Lainaus päättyy ---
Eikö siinä ole viiksiä, joista voi vaihtaa, vaikka kepissä automaatti olisi päällä....?

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.07.2017     kello on 12:22 ---Eikö siinä ole viiksiä, joista voi vaihtaa, vaikka kepissä automaatti olisi päällä....?

--- Lainaus päättyy ---

Valitettavasti ne ratin takana olevat viikset puuttuvat ja jos vaikka automaattipuolella laittaisi pykälää pienemmälle, vaihde vaihtuu hetken päästä takaisin sille isommalle vaihteelle.

Mutta silti jos itsellekin olisin matkailuautoa laittamassa niin on tuo robottivaihteisto sen 2300 euron arvoinen. Nykyaikaan kuuluu se että autoillessa itse tehdään mahdollisimman vähän.  Thumb

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 19.07.2017     kello on 12:41 ---Valitettavasti ne ratin takana olevat viikset puuttuvat ja jos vaikka automaattipuolella laittaisi pykälää pienemmälle, vaihde vaihtuu hetken päästä takaisin sille isommalle vaihteelle.

--- Lainaus päättyy ---
Niinhän sen kuuluukin tehdä....

Automaattiasennossa, jos tuikkaa vaihdetta, niin se on ohjelmoitu pysymään tietyn ajan päällä. Siksi se on luonnikas niissä kiihdytyksissä, jos haluaa kierroksia ennen isompaa. Ainakin ne on toiminut näin, ellei ole muutettu.

Catiska:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 19.07.2017     kello on 10:59 ---Eli voidaanko olla viimein yhtämielisiä siitä että Fiat Ducatolla kuten monella muullakin merkillä ajavan kannattaa pitää kierrokset reilusti yli sen ALIMMAN kierrosluvun jolla saavutetaan maksimiväännöt.

Subarun ja Toyotan käyttöohjekirjoissa kin sanotaan että käytetään "Sport-asentoa kun vedetään peräkärryä tai matkailuvaunua.

--- Lainaus päättyy ---

Ihan miten kukakin haluaa. Itse en näe mielekkääksi tuollaista vaan annan automaatin hoitaa asia. Mutta jos saat siitä mielenrauhaa tai jotain muuta helpotusta niin tee toki miten hyväksi haluat. En vain ymmärrä miksi tästä pitäisi jotenkin yleisesti ja julkisesti sopia...

Subaru ja Toyota (en tiedä mitkä mallit, minun Toyotissa ei kyllä moista mainittu ohjekirjoissa) saattaa tuollaista mainita, eli ilmeisesti ohjelmisto ei itsessään osaa ottaa asiaa automaattisesti riittävästi huomioon.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 19.07.2017     kello on 17:42 ---Ihan miten kukakin haluaa. Itse en näe mielekkääksi tuollaista vaan annan automaatin hoitaa asia. Mutta jos saat siitä mielenrauhaa tai jotain muuta helpotusta niin tee toki miten hyväksi haluat. En vain ymmärrä miksi tästä pitäisi jotenkin yleisesti ja julkisesti sopia...

--- Lainaus päättyy ---
Jokainen särkee autonsa parhaaksi katsomallaan tavalla. Kun CO2-päästöt ovat ainoa automaailman pelastava seikka, toimivat valmistajatkin tämän aneen mukaan. Säätävät vaihteiston siten että moottori on jatkuvasti alikierroksilla. Ja saahan huoltokin töitä tukkeutuneen hiukkasloukun ja jumiutuneen EGR:n muodossa. Ja kun ei mene päästötestistä läpi, tekee asentajaharjottelij a "puhdistushuollon" moottoritiellä :laugh:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View