Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Hiukkassuodatin ja dieselöljyn laatu

<< < (27/34) > >>

Teukka-74:
Ennen puhuttiin voimasavuista. Nyt ne vangitaan ja puhalletaan sitten kerralla jonkun pihalle , kuten videossa. Minulla on tapana myös käydä motarilla puhdistusajo ennen katsastusta. Ja kerta polkaisu on tuolloin riittänyt. Tarvittaessa välissäkin käyn puhdistamassa.

ihaa:
Eli voidaanko olla viimein yhtämielisiä siitä että Fiat Ducatolla kuten monella muullakin merkillä ajavan kannattaa pitää kierrokset reilusti yli sen ALIMMAN kierrosluvun jolla saavutetaan maksimiväännöt.

Eli, 2.3 litraisen ja 130 heppaisen koneen yhteydessä väh. 1800 k/min ja miksei samaa raja-arvoa pidä siten myös 150 heppaisessa vaikka sen max vääntö saavutetaan jo 1500 k/min:lla.
Ja se kone "kuullostaa" pääsevän helpommalla kun pitää ne kierrokset 2000 kierroksessa, ylämäetkin menee ilman sitä dieselmoottorin "jyrinää".

Eikä se kulutuskaan sillä tavalla ole mahdoton vai miltä kuulostaa 9 l/100km keskikulutus vajaan 3000 kilsan ajohistorian ajalta ? Kulutushan pitäisi vielä pudota, miten alas se sitten vielä menee ??

Subarun ja Toyotan käyttöohjekirjoissa kin sanotaan että käytetään "Sport-asentoa kun vedetään peräkärryä tai matkailuvaunua.

Aakku:
^
Joo sovitaan vaan... :)

Tosin mulla hieman kiinnostus meni automaattiin, kun sitä ilmeisesti joutuu itse säätelemään.
Onko se muuten oikea automaatti, vaiko robotti? Montako vaihdetta?

MatsOnni:
^
Robotti, kuusi vaihdetta.

Ja tosi mukava vaihtaa myös "käsivaihteisena", ainakin omasta mielestäni tekee ajosta jotenkin aktiivisempaa pitkälläkin matkalla. Ei mitään pahaa sanottavaa, jos vaan kestää ja toimii noin.

ihaa:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.07.2017     kello on 11:07 ---Tosin mulla hieman kiinnostus meni automaattiin, kun sitä ilmeisesti joutuu itse säätelemään.

--- Lainaus päättyy ---

Ducatossa tuo vaihdekeppi on niin hienolla paikalla kuskin näkökulmasta että manuaalipuolelle laitto ei ole mitään moneen henkilöautoon verrattuna.

Ja siis...eihän sitä tarvitse välttämättä mitään itse säädellä, suurin osa varmasti ajaa tyyliin että "vaihde D:lle ja menoksi." Kyllä se vetää eikä valita yhtään mutta me Matsonnin kanssa ajatellaan ehkä liikaa asiaa auton kannalta.  ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View