Tekniikkakeskustelut > Projektit

Viiatin pohojan kunnostusta

<< < (3/10) > >>

Oulaa:
No kyllä minä vähän moittisin Torinon poikiakin valmistamisesta ,tuon vaurion suhteen .
Kyllä maalikerros tuolla on niin harsomaisen röpelöä ja sekin irtoaa kauttaaltaan että en tiejä mitä sanosin .
Noo emp' sano mittään muuta ko että kannattaapi vararenkaan taaksekkin sillon tällön katsoa  :o

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 31.07.2013     kello on 19:17 ---No kyllä minä vähän moittisin Torinon poikiakin valmistamisesta ,tuon vaurion suhteen .
Kyllä maalikerros tuolla on niin harsomaisen röpelöä ja sekin irtoaa kauttaaltaan että en tiejä mitä sanosin .
Noo emp' sano mittään muuta ko että kannattaapi vararenkaan taaksekkin sillon tällön katsoa  :o

--- Lainaus päättyy ---
Eiköhän tuo ole magaroonien tekosia  ;D

Mutta aikuisten oikeesti - eikait kukaan kuvittele minkään auton säilyvän ajossa ruosteettomana Suomen ilmastossa ilman kunnollista ruosteenestokäsitte lyä. Sellaisia eivät auto- tai koritehtaat tee  Thumbd Jos on josukus mätähommia tehnyt tai edes puslia, iskareita, tukivarsia, jne.. edes itse vaihdellut, tietää totuuden.. Pultin kannat, kierteen alut ja monet isommatkin alustaan pultat osat ovat hyvin ohuen osatoimittajan värin alla. Autotehtaan kokoonpanon jäljiltä ei massaa ole kuin korin osalta (ruostumattomuustaku u koskee koria) ja enempi äänieristyksen takia.

Ja totuushan on, että pakettiautoa ei ole suunniteltu/tehty pihankoristeeksi, eikä siksi ole maalipinnaltaan yhtä paksu ja laadukas kuin henkilöautoissa. Suunniteltu elinikä on oleellisesti lyhyempi.

Tuollaisiin alkaviin ruostekohtiin nuo ruostesuojafirmat käyttävät massauksen alla happoväriä (mitä merkiltää?). Kotelosuojausta ei pdä unohtaa tehdä ensiksi  ^-^

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa - 31.07.2013     kello on 19:17 ---Noo emp' sano mittään muuta ko että kannattaapi vararenkaan taaksekkin sillon tällön katsoa  :o

--- Lainaus päättyy ---

Se on varakiekko taidettu siirtää näissä tuoreemmissa vm muualle, kun itselläni se on tuolla konepellin alla "airbagina" :D

Oulaa:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  1.08.2013     kello on 10:00 ---Eiköhän tuo ole magaroonien tekosia  ;D

Mutta aikuisten oikeesti - eikait kukaan kuvittele minkään auton säilyvän ajossa ruosteettomana Suomen ilmastossa ilman kunnollista ruosteenestokäsitte lyä. Sellaisia eivät auto- tai koritehtaat tee  Thumbd Jos on josukus mätähommia tehnyt tai edes puslia, iskareita, tukivarsia, jne.. edes itse vaihdellut, tietää totuuden.. Pultin kannat, kierteen alut ja monet isommatkin alustaan pultat osat ovat hyvin ohuen osatoimittajan värin alla. Autotehtaan kokoonpanon jäljiltä ei massaa ole kuin korin osalta (ruostumattomuustaku u koskee koria) ja enempi äänieristyksen takia.

Ja totuushan on, että pakettiautoa ei ole suunniteltu/tehty pihankoristeeksi, eikä siksi ole maalipinnaltaan yhtä paksu ja laadukas kuin henkilöautoissa. Suunniteltu elinikä on oleellisesti lyhyempi.

Tuollaisiin alkaviin ruostekohtiin nuo ruostesuojafirmat käyttävät massauksen alla happoväriä (mitä merkiltää?). Kotelosuojausta ei pdä unohtaa tehdä ensiksi  ^-^

--- Lainaus päättyy ---

No tätähän minä tällä vouhottamisella tarkootankin jotta elekää unohtako kahtoa ja huoltaa autonne alustaa jos aijotte pitempään sitä pitää .
Kaiken maailaman osiot on täällä maidän saitiila markiiseista ,jääkaappeihin ja terasseihin mutta en näitä pohjahommia minä löytänyt ainakaan isommin .

Tällä huollolla ja ruosteenpoistolla säästää minusta kaikkein viheliäisintä remonttia eli alustan hitsaamista .
On sevverran kokemusta kun kempin liimaa yrittää saada tarttumaan ruosteiseen peltiin ,jotta.
Kun on hyvä monttu ja asialliset puhaltimet suojakypärineen käytettävissä ei tämä homma ota kun aikaa.
Kyllä minä olisin valmis maksamaan enempi vanhasta autosta jossa heti vilkaisemalla näkee että ruosteenestokäsitte lyä on suoritettu säännöllisesti .

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: Oulaa -  1.08.2013     kello on 11:14 ---No tätähän minä tällä vouhottamisella tarkootankin jotta elekää unohtako kahtoa ja huoltaa autonne alustaa jos aijotte pitempään sitä pitää .
Kyllä minä olisin valmis maksamaan enempi vanhasta autsta jossa heti vilkaisemalla näkee että ruosteenestokäsitte lyä on suoritettu säännöllisesti .

--- Lainaus päättyy ---
Juu, niin teinkin kun vaihtoautoja karavaaniliikkeen lanssilla bärssepystyssä tutkailin - myyjät oli ihmeissään, että "mikä se siellä kiinnostaa - ovi on täällä..". Eipä tarvinnut sisälle kurkkia 3-5v *suomi autoissa*  :laugh:

Mitä parempi talviautomerkki, sitä karmeampi näky helman alla  8) Niimpä päädyin uuteen halpis kesämerkkiin - samalla rahalla  :-X Ja ensi km jälkeen suojauksen, lokarit ja läpät.. tosin en ole suolassa vielä 6 vuoteen ajanut..

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View