Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Koukun kytkennät

<< < (7/8) > >>

jva61:

--- Lainaus käyttäjältä: Risto66 -  5.08.2013     kello on 12:04 ---Pitikö päivittää tietokone autosta,mulla piti,muuten ois tietokone herjannut koko ajan..

--- Lainaus päättyy ---

Taitaa tuo minun sorento olla vielä niin vanha(05) ettei tarvinnu tehdä päivityksiä, kytkin vain rinnalle 13 napasen ja vedin akulta sulakkeenläpi uuden jatkuvan virran johdon niin auto lataa ajossa nyt vaunun akkua

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Risto66 -  5.08.2013     kello on 12:41 ---Mulle tuli ainakin yksi poksi lisää,koko sytemiin,niin ainakin sanoivat volvolla ja sen takia päivitys ;)

--- Lainaus päättyy ---

Itse asensin Renaultiin tuon 13-pin koukun, niin kyllä siinäkin tuli merkkikohtaisessa sähkösarjassa yksi boksi lisää, mutta ei se mitään ohjelmointeja autoon silti tarttenut. Tuo boksi hoitaa kärryn vilkkuja s.e. jos kärrystä on vilkun polttimo pimeänä, se vilkuttaa auton vilkkuja 2x nopeudella aivan kuin olisi autosta itsestään vilkku pimeänä 8)

belarus:

--- Lainaus käyttäjältä: jva61 -  5.08.2013     kello on 12:48 ---
Taitaa tuo minun sorento olla vielä niin vanha(05) ettei tarvinnu tehdä päivityksiä, kytkin vain rinnalle 13 napasen ja vedin akulta sulakkeenläpi uuden jatkuvan virran johdon niin auto lataa ajossa nyt vaunun akkua

--- Lainaus päättyy ---

ööh jos sulla on kuytkentä juuri noin eikä välissä ole mitään muuta (esim. rele-ohjausta) niin sullahan tulee akulta jatkuvavirta rasialla välittämättä siitä onko auto käynnissä/liikeenteesä vai ei.. l. auton akku lataa tuolla kytkennällä _aina_ vaunun akkua kun töpseli on kiinni. Ei ehkä olis pahasta tehdä jotain viritystä mikä kytkee/katkoo virrant töpseliltä sen mukaan onko auto käynnissä.

-B

jva61:

--- Lainaus käyttäjältä: belarus -  5.08.2013     kello on 13:02 ---ööh jos sulla on kuytkentä juuri noin eikä välissä ole mitään muuta (esim. rele-ohjausta) niin sullahan tulee akulta jatkuvavirta rasialla välittämättä siitä onko auto käynnissä/liikeenteesä vai ei.. l. auton akku lataa tuolla kytkennällä _aina_ vaunun akkua kun töpseli on kiinni. Ei ehkä olis pahasta tehdä jotain viritystä mikä kytkee/katkoo virrant töpseliltä sen mukaan onko auto käynnissä.

-B

--- Lainaus päättyy ---
kytkentä näin ihan tarkoituksella, saa virtaa vaunuun myös auton sammuksissa ollessa mikäli tarvis on.
helppohan siihen väliin olis laturiohjauksella tosin relekkin laittaa

HiTec:
Lienee sanomattakin selvää että tuossa on samalla myös auton oman akun tyhjentämisen riski ::)

Ja taas toisaalta noin kytkettynä voihan sitä autonkin akkua ladata esim. vaunun aurinkopaneleilla tai ihan 230VAC laturillakin 8)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View