Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Koukun kytkennät
winemaker:
Tosi kuvaava..... , kaikin puolin. ;D
kimi:
Vaunussa johdot kulkee yleensä niin, että ne on kohtalaisen helppoja uusia laturille asti. Sinne vaan 13 napainen johto ja rasia.
Noillakin on ikää vaunussasi ja pahimmassa tapauksessa uusintaluntoisia muutenkin.
Autoon kunnon kaapeli akulta koukulle ja auton peräpäähän hiukan elektroniikkaa. Plussat relevetoisina ja niin, että heräte joko D+ tai valoista. Auton töpseli mikrokykimellä tai vapaita piikkejä käyttäen niin, että + tulee ainoastaan kun vaunun pistoke on yhdistetty, releen ohjaus siis tämän kautta.
Talvella sinulla on aikaa tuota suunnitella ja rakentaa. Loppukesän ja syksyn tunnustelet sähköntarvetta, ota täysi vara-akku mukaan reissuihin. Yön kaksi pärjää yhdellä akulla ja mikäli muutat eniten käytettävät valot ledeiksi sähköä ei paljoa kulu.
Agregaatti vie polttoainetta vähintään saman verran kun auto tyhjäkäynnillä ja ei tuota 12V sen enempää
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: jva61 - 4.08.2013 kello on 17:46 ---Nyt loppu valojen vilkkuminen, laitoin autoon 13 napasen 7 napasen rinnalle
Hyvin mahtuivat paikalleen Thumb
--- Lainaus päättyy ---
Pitikö päivittää tietokone autosta,mulla piti,muuten ois tietokone herjannut koko ajan..
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Risto66 - 5.08.2013 kello on 12:04 ---Pitikö päivittää tietokone autosta,mulla piti,muuten ois tietokone herjannut koko ajan..
--- Lainaus päättyy ---
Samat virrathan sieltä menee kun ennenkin...?
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 5.08.2013 kello on 12:36 ---Samat virrathan sieltä menee kun ennenkin...?
--- Lainaus päättyy ---
Mulle tuli ainakin yksi poksi lisää,koko sytemiin,niin ainakin sanoivat volvolla ja sen takia päivitys ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta