Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka
Navigaattorin ominaisuuksista
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: JPVäisänen - 16.11.2013 kello on 00:47 ---Semmonen seikka häirittee että tomppa ei mene automaattisesti pois päältä kun virtajohdosta katkeaa virta.
--- Lainaus päättyy ---
Ainakin vuoden vanhassa XXL Europessa asetuksissa oli kohta jonka ruksaamalla Tomppa käynnistyi ja sammui aina autoa käynnistettäessä ja sammutettaessa, en nyt enää muista missä siellä se oli kun se on isän autossa.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: JPVäisänen - 16.11.2013 kello on 00:47 ---Semmonen seikka häirittee että tomppa ei mene automaattisesti pois päältä kun virtajohdosta katkeaa virta. Ja sitte reitittää ihan ihme reittejä jos POI on koordinaatteina (niinku ne taitaa aina olla).
--- Lainaus päättyy ---
Mulla wanhaa Ykköstä pitää aina näpelöidä mutta Emännän uudempi Via kyllä syttyy ja sammuu itekseen. Softissakin on sitten eroja, ihme ja kumma... :o Siinä Ykkösessä ei esim voi käyttää asetusta 'pienet tiet'. Kokeilin kerran ja kyllä se 'tiellä' pysyi mutta vajaavetoisella olisi jäänyt kerran kiinni ja yhdessä kohtaa piti avata lehmihaan portti! :laugh:
Aakku:
Mulla kanssa Tomppa pysyy päällä, kun virrat katkaisee. Jää siis akun varaan.
Sen sijaan Garmin aloittaa aina sammutusoperaation. Tietyn ajan sisällä pitää kuitata navigoinnin jatkumisen, tai muussa tapauksessa sammuu kokonaan.
Toisinaan olisi ihan hyväkin, ettei navi jatkuvasti sammu, kun esimerkiksi on tankkaamassa. Saisikohan noita asetuksia jostakin säädettyä. Itse en ole sellaista valikkoa löytänyt.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 16.11.2013 kello on 10:20 ---Toisinaan olisi ihan hyväkin, ettei navi jatkuvasti sammu, kun esimerkiksi on tankkaamassa.
--- Lainaus päättyy ---
Mitäs haittaa siitä on? Ei Tomppa ainakaan hukkaa reittiä.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 16.11.2013 kello on 10:25 ---Mitäs haittaa siitä on? Ei Tomppa ainakaan hukkaa reittiä.
--- Lainaus päättyy ---
No ei kai siitä sinänsä haittaa ole, mutta tuo minun Garmin aukeaa perusnäyttöön, kunhan on ensin herjannut vanhoista kartoista ym. Sitten vielä pitää mennä uudestaan sinne navigointiin. Reittiä se eitoki hukkaa.
Tämä voi kyllä johtua jostakin omista asetuksista. Minun Garmin on vielä ilmeisesti poikkeava, koska siinä on lisäsofta räätälöity, jolloin sillä voi tietyin edellytyksin lähettää seurantalaitteiden kautta sähköpostiviestejä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta