rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Solifer T 50 vm 1982 (Tonnin projekti)  (Luettu 150808 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.08.2016 kello on 22:53
  • Satunnainen haahuilija
    • Satunnainen haahuilija
Vs: Solifer T 50 vm 1982 (Tonnin projekti)
« Vastaus #90 : 1.08.2013 kello on 11:33 »
Nyt vaan pitäisi saada jostain se kasetti-cw tai ainakin siihen kuvat, jotta voisi mitoittaa seinäelementtiin aukon kohdan. Antakaapas vinkkiä ja linkkiä asiasta.

Netistä löytyy. Esim. Thetfordin kasettivessojen asennusohjeita on täällä:

http://www.thetford-europe.com/en/service/manuals/toilets.aspx

• Vieras
  • Vs: Solifer T 50 vm 1982 (Tonnin projekti)
    « Vastaus #91 : 1.08.2013 kello on 13:16 »
    kasetti vessaa itsekkin pohtinu tuohon kaabeen, en vain ole jaksanut soitella purkaamoilla ja edes kysyä, liekö kellään haisua hintatasosta? uusihan on luokkaa 700e

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    « Vastaus #92 : 1.08.2013 kello on 13:44 »
    kasetti vessaa itsekkin pohtinu tuohon kaabeen, en vain ole jaksanut soitella purkaamoilla ja edes kysyä, liekö kellään haisua hintatasosta? uusihan on luokkaa 700e
    uuethan lähtee 500€ ylös päin ja käytetyt mun kokekemuksen mukaan tuikass, ite ettiny niit ja toki tos viimesyksynä yhen C200:n löysin makso 200 € ja oli kyll iha siisti ja toimiva.. toisenki ostasin toho matkaajaan ku sattus kohille..
    vaunu purkaamoja oon soitellu ja aina ei oota

• Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:17.05.2020 kello on 16:37
    • Jos jokin ei toimi, se korjataan.
    « Vastaus #93 : 1.08.2013 kello on 23:11 »
    Projekti jatkuu
    Kärryn metallirunko törkätty talliin. Suojaan pahan maailman ilmoilta ja tuulilta.
    Huomenna käyn viemässä kaatopaikalle toisen kuorman vaunusta. Viimeisetkin homeet on sitten hävitetty.
    Nyt pitää alkaa ostella tavaraa. Huomenna käyn hakemassa vanerit lattiaan ja seiniin.
    Tuo kasetti Wc olisi kyllä hyvä ratkaisu, mutta tällä pudjetilla mahdoton toteuttaa. Pudjetti muutenkin menee pitkäksi.

Seinien pintamateriaalia olen pohtinut. Kannattaako vaneri maalata vai tapetoida.
    Jos tapetoi, niin onko paperi vai vinyyli tapetti parempi?
    Eikös seinien pitäisi olla sisältä vesitiiviit, ettei kosteus pääse sisäkautta seinärakenteisiin?
    Mutta eihän kosteus pääse seinän sisältä kuivumaan ulkopellin läpikään, joten taitaa jäädä sinne hometta keräämään. Mikäli sisällekkään ei pääse tapetin läpi kuivumaan.

- Desibeli

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.09.2016 kello on 09:49
    « Vastaus #94 : 1.08.2013 kello on 23:52 »
    Seinien ei tarvi olla tiiviit. Pääasia että ilmanvaihto vaunun sisällä on hyvä. Vinyylitapetti ilman muuta. Joustaakin aavistuksen paremmin kuin paperi.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    « Vastaus #95 : 2.08.2013 kello on 00:10 »

Tuo kasetti Wc olisi kyllä hyvä ratkaisu, mutta tällä pudjetilla mahdoton toteuttaa. Pudjetti muutenkin menee pitkäksi.

- Desibeli
    paas lukien parit asennus ohjeet mittoineen ja tee seinään valmiiksi tulevan luukun ympärille rimotus.. on se helppo nakata kasetti vc pirttiin ku parin vuojen pääst on vaurastunu,, ta ehkä aikasemminkin tehny löydön

• Karavaanari
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:17.05.2020 kello on 16:37
    • Jos jokin ei toimi, se korjataan.
    « Vastaus #96 : 2.08.2013 kello on 08:59 »
    paas lukien parit asennus ohjeet mittoineen ja tee seinään valmiiksi tulevan luukun ympärille rimotus.. on se helppo nakata kasetti vc pirttiin ku parin vuojen pääst on vaurastunu,, ta ehkä aikasemminkin tehny löydön
    Kiitos
    Tämän taidankin vielä tehdä. Tässä vaiheessa helppo homma.
    Eihän sitä koskaan tiedä milloin uuden pytyn saa. Sitten luukun valmistukseen ja homma on kunnossa.

- Desibeli

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
    « Vastaus #97 : 2.08.2013 kello on 15:33 »
    Mä olen vähän ihmetellyt tuota hinkua kasettivessaan. Meinaan ostoa.. Mulla on ollut molempia niin portapotteja kuin kasetteja. Olen kuitenkin kallistunut portan kannattajaksi. Syy siihen on sen mukaanotto muillekin matkoille( on kerran pelastanut euroopan retkellä pakussa mukana olleena kiusallisilta tilanteilta kun sain ruokamyrkytyksen Malmössä) . Talvella ei tarvi kaivaa polkuja luukulle. Ei jäätyneitä lukkoja tai luukkua.Tyhjennys melkein helpompaa. Ei mitään huonoa sanottavaa hepottimesta. Halpa ja siisti kun voi koko systeemin desinfioida hetkessä. Tainnut kasetti olla vain trendi kaluste.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #98 : 2.08.2013 kello on 17:52 »
    Mä olen vähän ihmetellyt tuota hinkua kasettivessaan. Meinaan ostoa.. Mulla on ollut molempia niin portapotteja kuin kasetteja. Olen kuitenkin kallistunut portan kannattajaksi. Syy siihen on sen mukaanotto muillekin matkoille( on kerran pelastanut euroopan retkellä pakussa mukana olleena kiusallisilta tilanteilta kun sain ruokamyrkytyksen Malmössä) . Talvella ei tarvi kaivaa polkuja luukulle. Ei jäätyneitä lukkoja tai luukkua.Tyhjennys melkein helpompaa. Ei mitään huonoa sanottavaa hepottimesta. Halpa ja siisti kun voi koko systeemin desinfioida hetkessä. Tainnut kasetti olla vain trendi kaluste.

Olen kymmeniä tuhansia vetänyt vaunua jossa portapotti pyöri huussissa, onneksi sitä huolta ei enää ole. Ja sen astian kantaminen sisältä nyt ei myöskään ole järkevää kun sen voi ulkoa saada kasettivessalla. Voi toimia jos ei kulkimella liiku.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    « Vastaus #99 : 2.08.2013 kello on 20:01 »
    Ehdottomasti kasetti WC,vaikka menee ekuja...

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 13:02
    « Vastaus #100 : 2.08.2013 kello on 22:18 »
    Joku tuolla kommentoi vanerien hintoja, itse käytin 3mm kovalevyä sisäpinnoissa kun uusin etu ja takapään omasta soliferista. On halvempaa (olikohan jotain 6e/levy) ja taipuu helpommin kaareviin osiin. Miinuksena tietenkin paino ja tässä kun uusitaan kaikki seinät, voi äkkiä käydä niin että kokonaispaino karkaa..

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:58
    • Lempäälä
    « Vastaus #101 : 2.08.2013 kello on 22:22 »
    Ehdottomasti kasetti WC,vaikka menee ekuja...
          Enpä montaa ekee antaisi kasettivessasta, kun en siihen ole tottunut, en osaa kaivata.

• Vieras
  • Vs: Solifer T 50 vm 1982 (Tonnin projekti)
    « Vastaus #102 : 3.08.2013 kello on 18:41 »
    Joku tuolla kommentoi vanerien hintoja, itse käytin 3mm kovalevyä sisäpinnoissa kun uusin etu ja takapään omasta soliferista. On halvempaa (olikohan jotain 6e/levy) ja taipuu helpommin kaareviin osiin. Miinuksena tietenkin paino ja tässä kun uusitaan kaikki seinät, voi äkkiä käydä niin että kokonaispaino karkaa..

Mä käytin jotai sellasta mitä kirjahyllyjen yms taustat on oisko vaik pehmeelevyy :D halpaa ja ajaa asiansa loistavasti

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
    • Internet on loistava keino päästä nettiin.
    « Vastaus #103 : 3.08.2013 kello on 18:54 »
    Lisäsin äänestyksen kun tuntuu olevan kahtamieltä asiasta  :D

• LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 4.12.2025 kello on 11:57
    « Vastaus #104 : 3.08.2013 kello on 19:02 »
          Enpä montaa ekee antaisi kasettivessasta, kun en siihen ole tottunut, en osaa kaivata.

Sitten kun sitä saat kokeilla niin eketkin rupeaa liikkumaan. Thumb