rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!  (Luettu 10351 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 16:19
  • Lahesta
Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
« Vastaus #45 : 25.07.2013 kello on 10:04 »
No kyllä itse pidän Viroa ihan turvallisena paikkana, reissusta tullessa se on jo kuin kotiin tulisi. Viro on muuttunut kokoaikaa turvallisemmaksi liikkua ja olla.
Vorot on narkomaaneja tai etelämpää tulleita, useimmin.
Kyllä omat huonot kokemukset liittyvät ihan Suomeen, visakortti kopioitiin kotihuoltsikalla, aikoinaan vaunu hajotettiin kotikadun laidalla, toinen vaunu hajosi leirialueen kausipaikalla, kun auratraktori pamautti sitä päin. Ja vielä jätti asiasta kertomatta.
Elkää hyvät ihmiset näitten yksittäistapausten kautta alkako kartaamaan matkailua.

Samat tunnelmat itsellä,  sattuuhan sitä. Shit häppen, sanoisi kielimies :D
Heti tilaisuuden tullen pistän auton laivaan ja eiku Eestiin.
Yleisesti ottaen leirialueet siistimpiä, yöt saa nukkua ja henkilökunta tosi ystävällistä.
Onhan suomessakin vastaavia alueita, mutta eestiin menin ennakkoasenteella että ei siellä
mikään voi olla kuin täällä maailmannavalla.
Henkilökunnasta kiinnittänyt asiaan huomion, että aina hymy huulilla heillä. ja juttua tulee vaikkeivat välttämättä edes kaikkea ymmärrä
mitä heiltä kyselee.
Tallinnan satamassa narkkarit veivät rammarin ja kaljat yms. autosta muuten ei mitään ropleemaa.
Kuka käski jättää yöksi satamaan auton , satamaan jonka kaikki paikalliset tietävät paikaksi missä on tietty ongel-
ma olemassa.
Suomessa muutama vuosi sitten veivät koko auton kotipihasta kylläkin, 5 fillaria on viety, 2 mopoa ja lukematon määrä yrityksiä.
Viime kesänä Finlandiatalon  parkkialueella oli yritetty sisään kun oltiin kaupoissa, tulleet vissiin häirityiksi.
Autoa kolhitaan päivittäin melkein parkkipaikoilla yms.
En suomessakaan aja autoa perimmäiseen nurkkaan kauppojen pihoilla , eli varovainen pitää olla aina.
 Tahdoin sanoa että hyvä on suomessa reissata mutta ei niin huono tuo naapurikaan.
Eli auto laivaan ja järki mukaan eli  järjen käyttö on sallittua ei ainakaan ehdottomasti kiellettyä. :D





*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:12
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
« Vastaus #46 : 25.07.2013 kello on 10:07 »
Itseä tässä hirvittää ehkä se, että koska tulevat lautalla vesistön yli.


Ei välttämättä vesistön yli, vaan kun erään ystävällismielisen naapurimaan viisumivapaus koittaa, niin maata pitkin.

Edit: lainaus korjattu
« Viimeksi muokattu: 25.07.2013 kello on 11:54 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:31.05.2024 kello on 16:19
  • Lahesta
Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
« Vastaus #47 : 25.07.2013 kello on 10:12 »
 
Ei välttämättä vesistön yli, vaan kun erään ystävällismielisen naapurimaan viisumivapaus koittaa, niin maata pitkin.

 :D, niinpä. Toisaalta mekin pääsemme vastaa niitä sitä kautta sitten.

Edit: Lainaus korjattu
« Viimeksi muokattu: 25.07.2013 kello on 11:57 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
« Vastaus #48 : 25.07.2013 kello on 10:23 »
eiköhän noita paikkoja ole kuitenkin joka paikassa
missä on rosmoja
örveltäjiä ym joista ei välttämäti tykkää  >:(
löytyy todella rauhallisia paikkoja suomestakin  Thumb
kuten niitä örvellys paikkojakin
mutta siinäkin kannattaa miettiä mihin kohtaa menee
vaikka leiripaikalla
ei jää siihen tanssipaikan kupeeseen
vaan hakee jonkin takanurkan joka on mahdollisemman kaukana
muusiikista ja niistä örveltäjistä 
jos vaan saa itse valita
tai sitten antaa toiveen respaan
uskoisin ,että siellä ymmäretään jos niin haluaa olla rauhassa  Thumb
ei mekään jäädä siihen pääportin kupeeseen
vaan haetaan mieluummin se rauhallisempi takakolkka
ja jos humpalta tullaankin
niin ei me metelillä tulla
ja olen muuten huomannut monen muunkin
kömpivän tanssien jälkeen hisukseen koloonsa
ei juurikaan ole mitään häiriötä kukaan tuottanut
vaan kunnioittanut muiden rauhaa
tälläiseen käytökseen
olen tämän runsaan 20v vaanaruuteni aika törmänyt
jotta ei minulla ole pahaa sanottavaa sanottavana
suomalaisita vaanrialueista    :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
« Vastaus #49 : 25.07.2013 kello on 11:31 »
Mitä itse asuin virossa puoli vuotta,niin ei mitään ongelmia ollut.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 12:45
  • 1299XX
Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
« Vastaus #50 : 25.07.2013 kello on 11:44 »
Ajattelen kuitenkin, että tuo on vain huonoa tuuria, eikä kannata yleistää.

Turvallisempana koen täällä oloni kun synnyinmaassani kun tiedän millainen esim. nuoriso täällä on. Tuo on aivan totta.

(kirjotin pitkälti puhelimella, kunnes lähettäessä loppu akku  >:D)

Paljon sitä suomalaista nuorisoa (alle 25v) haukutaan, vaikka näkisin enemmin että ongelma on nimenomaan aikuiset. Nykynuorista suurin osa käyttäytyy paremmin kuin vanhempansa. Nuori yleensä käyttäytyy typerästi ajattelemattomuutta an, mutta aikuinen tekee sen tietoisesti...

Mun mielestä on kyllä ihan p*rseestä että oletetaan että suomalainen nuori ei osaa käyttäytyä tai tekee ilkivalta tms. Siinäkään asiassa ei kannata yleistää  ;) Tai sitten mä elän jossakin pilvilinnassa ja oon tavannut elämässäni pääasiassa vain fiksuja nuoria.  Thumb

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:22
  • Autossa on pyörät
Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
« Vastaus #51 : 25.07.2013 kello on 11:59 »
Enkä tuolla "kulkimen vartioimisella" tarkoittanut mitään kokoaikaista (kuten joku heti asian väänsi  Thumbd ) vaan silloin kun joutuu kulkimen pysäköimään vaikkapa Tallinnan rosmokeskukselle (lue merekeskus) . Ei meillä mitään vartioita ole ollut ikinä , eikä tule. ;D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:32
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
« Vastaus #52 : 25.07.2013 kello on 13:14 »
Nuoremmalta pojalta varastettiin Otaniemessä autosta radio ja särjettiin koetaulu, näppis jäi kylläkin penkille.
Vanhemman pojan autosta potkittiin peili Senaatintorin vieressä.
Matkailuautoon yritettiin murtautua kotipihassa.
Tässä tapauksia Suomesta kymmenen vuoden ajata.
Jos kaikki tapaukset joita esim. Helsingissä sattuu matkailuautoille lueteltaisiin täällä, ylittäisi se määrä varmasti Tallinnan lukemat.

Itse olen jättänyt auton Tallinnassa normaalisti ostoskeskusten parkkipaikoille siellä käydessäni ja jätän edelleen.
Merekeskuksen P-paikka lienee "tuulisin" paikka jossa tavara vaihtaa nopeiten omistajaa.
Vanhassa kaupungissa käydessämme olen käyttänyt Väike Rannavärav P-paikkaa, se on aidattu alue ja sieltä varas ei pääse äkkiä piiloon.
Siellä oli aiemmin vahti joka keräsi maksun, mutta nyt sekin toimii automaatilla.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:57
Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
« Vastaus #53 : 25.07.2013 kello on 14:53 »
Virolaisena sanoisin, että esimerkiksi Merekeskuksen omistajat on varmasti selläiset "kaverit", joka taatusti ei salli että niiden P-paikalla tavarat vaihdavat omistaja. Koska sä et mene toista kertaa sinne sitten ostoksille.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:22
  • Autossa on pyörät
Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
« Vastaus #54 : 25.07.2013 kello on 14:56 »
Niitten kannattais hoitaa asia "nätisti" siihen malliin, ettei nuo murtomiehet uskalla tulla Narvaa lähemmäksi :D ::) Thumb

  • Vieras
  • Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
    « Vastaus #55 : 25.07.2013 kello on 21:12 »
    Kyllä on eroa nuorisossa mutta myös aikuisissa hyvin paljon.
    Täällä lapsi saa olla lapsi, juuri kuulin yhdeltä ulkosuomaliselta, että täällä on harvinaista kymmenen vuotiailla kännykät ja nettiä ei juurikaan sen ikäiset käytä. Lapset kasvatetaan vielä vanhanaikaisesti hyviin käytöstapoihin. Ei täällä lapset melua ja huuda koskaan iltamyöhällä ulkona ei edes viikonloppuna. Saksalainen laittaa ilta kahdeksalta isotkin lapset nukkumaa, koulu on vaativa,...
    Täällä ei rikota paikkoja. En ole koskaan nähnyt rikottua bussipysäkin lasia. Suomessa usein.
    Voiko Suomessa jättää leipää, vihaneksia, hedelmiä myytäväksi johonkin ja siinä olla irtonainen rahalipas maksua varten, ettei kukaan sitä valvo?  Jopa vanha isäni ihmetteli täällä käydessään avoimia ja lasisia puhelinkoppeja, että miten nuo on noin siistejä, miten niitä ei ole töhritty ja säretty. Niimpäs.
    Ihmiset eivät ole todellakaan samalisia. Tämän minä olen jo huomannut ajat sitten ulkomaan matkoilla ja nyt asuessa ulkomailla vielä enemmän. On niin paljon asioita jotka ovat hyvin paljon paremmin muualla kuin synnyimaassani, se vaan on oikea totuus. Mielellään kerron ja avarran ihmisten ajatuksia jos minulta kysytään asioista. Asiat ovat olleet minullekin ihmeitä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:17.05.2024 kello on 22:10
    • Seisonta-aika
    Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
    « Vastaus #56 : 25.07.2013 kello on 21:21 »
    yritin etsiä ksml.fi sivulta asuntoauto murrosta Jyväskylän keskustasta vilkkaalle kadulle pysäköitynä. Kaikki lähti ja keskellä päivää.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:12
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
    « Vastaus #57 : 25.07.2013 kello on 21:38 »
    yritin etsiä ksml.fi sivulta asuntoauto murrosta Jyväskylän keskustasta vilkkaalle kadulle pysäköitynä. Kaikki lähti ja keskellä päivää.

    http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/asuntoautoon-yritettiin-murtautua-keskella-kirkasta-paivaa/1356369

    Jäi yritykseksi,  jos se oli tämä?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:20
    • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
    Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
    « Vastaus #58 : 25.07.2013 kello on 22:02 »
    Miksi et muuten pelkää ryöstöjä, kun matkustat ulkomaille lentäen?

    Olen omaisuuteni vartia. Kulkimessa en voi sitä jatkuvasti olla.  :)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:17.05.2024 kello on 22:10
    • Seisonta-aika
    Vs: Taas Tallinassa käännetiin yksi karavaanari!
    « Vastaus #59 : 26.07.2013 kello on 07:48 »
    http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/asuntoautoon-yritettiin-murtautua-keskella-kirkasta-paivaa/1356369

    Jäi yritykseksi,  jos se oli tämä?

    Just tuo, mutta luin että olisi onnistunut yrityksessään... Pahanlainen lukihärö tai juttu muuttunut kun aamulla sen luin