Kirjoittamisen ja lukemisen vaikeuksia: - useimmiten tulee luettua oikein - vaikka olisi väärin kirjoitettu - oikeinluku ei estä ymmärtämästä väärin - kirjoitusvirheitä tulee hitaammin kaksisormijärjestelmällä - ääneen luku korjaa lukihäiriötä
Luen otsikoita joskus väärin, enimmäkseen kirjoitan väärin. Ja kun laitan -lähetä- huomaan vasta tekstissä olevat virheet ja taas pitää muokata tekstiä. Yritän kahdella sormella kirjoittaa ja kun vasen on a-kirjaimella, tulee se aina väärään väliin. Mutta kirjoitusnopeus on upeaa.
Pitiki oikke koittaa tota kymppisormijärjestelmää..ei ihan oikee enää mee. Joutuu hiema korjailee...tai no sillo ko opiskelin oli noi kirjaamet hiema eris paikois.. Tarttiski oikkee alkaa reenaamaa kymppisormijäjestelmää..
ei olenkaan niin helppoa, kuin luulis vaikka meillekin yläluokalla sitä soko kirjotusta opetettiin tai oli meillä näppäin kartat liitutaululla mutta ei itse näppäimiä nähty kun piti siihen aikaan tunnilla kirjottaa kirjotuskoneella liekös nyt moiset näppäimet kokonaan unohtanut kun joutuu yks sormi systeemilläkin kirjaimia etsimään
Onko se niin nuukaa onko i vai l. Alkoi keskustelu" Katsastuksen uudet vaiheet" luin: Katsastuksen uudet valheet.
toi on hyvä
mä muuten lauloin pitkän aikaa Matin ja Tepon biisiä kaapintakana on nainen jota ihanasti rakastan jne ... ja se kyllä tulee vieläkin lujaa ja korkealta nuotin vierestä jos rehellinen olen jotta kuulokin on samaa luokkaa kuin lukemisen ymmärtäminen