rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Karavaanariksi  (Luettu 5674 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Karavaanariksi
« Vastaus #15 : 11.07.2013 kello on 14:35 »
kyllä vaan tunnen itseni vaanariksi
mutta olenko sitten hyvä tai huono  ;D
sitä en osaa sanoa  ::)
ainakin olen saanut mm. Orgistakin ihania ystäviä  Thumb  :-*
kuten muualtakin tämän harastuksen myöden  :)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
« Vastaus #16 : 11.07.2013 kello on 16:55 »

mutta olenko sitten hyvä tai huono  ;D
sitä en osaa sanoa  ::)

Minä osaan sanoa. Olet sinä.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #17 : 11.07.2013 kello on 18:05 »
Minä osaan sanoa. Olet sinä.

niia nikasauttaa
ja kiittää halien kera  :-*

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:23.07.2021 kello on 13:48
« Vastaus #18 : 11.07.2013 kello on 20:06 »
Joku kirjoitti tänne kysyi voiko tonnin vaunulla tulla Karavaanariksi.
Olen sitä mieltä ettei voi tulla tonnin vaunulla eikä sadanviidenkymmenen tuhannen euron autollakaan.
Karavaanariksi tuleminen vaatii henkisiä ominaisuuksia ja ystävällisyyttä toisiin ihmisiin.  Lisäksi muitakin ominaisuuksia.
En tarkoita tällä sitä henkilöä joka kirjoitti aiheesta vaan vaan tämä koskee mielestäni kaikkia.
Ko kirjoittaja voi olla vaikka hyvä Karavaanari - parempi kuin minä.
Vaunun tai auton ostaminen luo mahdollisen tulla Karavaanariksi.
Vaunun ja auton omistajia/haltijoita on vaikka kuinka paljon mutta eivät he kaikki ole Karavaanareita.

Asiaa ei voi paremmin ilmaista  Thumb
Hyvä "Hauho"  Thumb Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.09.2019 kello on 14:18
  • Volvo XC60 D3 2,4 aut 205hv Polestar vm2010
« Vastaus #19 : 11.07.2013 kello on 20:45 »
Joku kirjoitti tänne kysyi voiko tonnin vaunulla tulla Karavaanariksi.
Olen sitä mieltä ettei voi tulla tonnin vaunulla eikä sadanviidenkymmenen tuhannen euron autollakaan.
Karavaanariksi tuleminen vaatii henkisiä ominaisuuksia ja ystävällisyyttä toisiin ihmisiin.  Lisäksi muitakin ominaisuuksia.
En tarkoita tällä sitä henkilöä joka kirjoitti aiheesta vaan vaan tämä koskee mielestäni kaikkia.
Ko kirjoittaja voi olla vaikka hyvä Karavaanari - parempi kuin minä.
Vaunun tai auton ostaminen luo mahdollisen tulla Karavaanariksi.
Vaunun ja auton omistajia/haltijoita on vaikka kuinka paljon mutta eivät he kaikki ole Karavaanareita.

Voiko tuota paremmin enään sanoa Thumb Thumb Thumb, eihän kukaan joka satunnaisesti ajaa esim. kuorma-autolla ole kuorma-autoilija...

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.11.2025 kello on 20:05
  • Koiria ja reissaajia
« Vastaus #20 : 11.07.2013 kello on 23:18 »
Hyvin sanottu Hauho. Siinä sitä opettelemista- vaikka loppuelämäksi.
Jospa joskus voisi olla karavaanari- eikä vain nainen ja auto.  ::)

• Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:04
  • Epsoo
« Vastaus #21 : 11.07.2013 kello on 23:33 »
Pakostakin sitä "leimautuu" karavaanariksi kun vaunun kans liikkuu.

Ja nyt oot karavaanarisaitilla valvojana Thumb ;D ;D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
« Vastaus #22 : 11.07.2013 kello on 23:44 »
Jotenkin olen myös karavaanareis huomannut sen Kaabe jengin ja kalliiden as autojengin..Ihan kauppiaista lähtien..oma Adria kun hieman kiukutteli (uusi) ja asiasta mainittiin myyjälle..hän sanoi..eihän se ole mikään Kabe  Thumbd
[/quote]

Omistan KABE:n mutta ei se ole tehnyt minusta millään tavalla parempaa tai ylimielistä vaanaria. KABE:n valinnan ratkaisi se, että siinä on valmiina kaikki, mitkä olisi pitänyt ostaa muilta merkeiltä erikseen ja hinta olisi ollut sama. Ei KABEkaan ole ollut ongelmaton, mutta virheet/puutteet on hoidettu ilman mutinoita.

• Vieras
  • Vs: Karavaanariksi
    « Vastaus #23 : 12.07.2013 kello on 01:11 »
    ...eihän kukaan joka satunnaisesti ajaa esim. kuorma-autolla ole kuorma-autoilija...

Haluaisin huomauttaa tähän (ja pariin muuhunkin kohtaan) seuraavaa:
    - Lupasin juuri tyytyä vain vetämään vaunua kotteroni (tai eukkoni kauppakassin) perässä ja luovun täten kaikista oikeuksista "karavaanari"-nimen käyttöön
    - Kuorma-autoilija on se, joka omistaa auton. Hän ei välttämättä aja itse (vain asiasta viidenteen loikatakseni ;D )
    - Ajoneuvoyhdistelmän kuljettajana minua on pidetty ensimmäisestä tilistä asti. En kuitenkaan ole omasta mielestäni rahtari.
    - Motoristiksi olen kelvannut ihan satapiikki-iästä ja nykyisellä puolitoistalitraise lla jopa varsin painavin perustein. En silti katso olevani motoristikaan.
    - Kitaristi minä olen. Sille ei ihan pikkukummassa kukaan mitään mahda. Sitä minä olin jo ennenkuin koskin yhteenkään kitaraan.

Voisin kuitenkin lausahtaa vielä sellaisen yleisen elämänohjeen kaikelle kansalle. Se kuuluu näin: Päättäköön kukin päissään, mikä haluaa olla ja antakoon muille saman vapauden.

Jos ette tottele, tulee sanomista  :P

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
    • seniori
    « Vastaus #24 : 12.07.2013 kello on 06:50 »
    ... Päättäköön kukin päissään,...

Karavaanariksi päissään  :D  Muka(va) kirotusvirhe; ..päissään, ei päässään  ;D  Hyvää kesää kaikille!

ps. nyt reissuun

• Vieras
    « Vastaus #25 : 12.07.2013 kello on 07:49 »
    Päättäköön kukin päissään, mikä haluaa olla ja antakoon muille saman vapauden.
    PÄÄSSÄÄN

Hienoa, noinhan se menee.  Thumb
    Kyllä minä olen karavaanari ja vielä Suomalainen Karavaanari Maailmalla!! :laugh:
    Ei muuta kuin pakkaamaan, Kisut autoon, tien päälle ja Itavaltaan. Se on huippua kulkea omalla vapaa-ajan mökillään ympäriinsä ja voi pistää päänsä omalle tyynylle missä haluaa.  ;)
    Ja nautin ja iloitsen suunattomasti kun te toisetkin tette niin! Nautiskellaan!  Thumb
    « Viimeksi muokattu: 12.07.2013 kello on 16:04 »

• Vieras
    « Vastaus #26 : 12.07.2013 kello on 08:22 »
    Haluaisin huomauttaa tähän (ja pariin muuhunkin kohtaan) seuraavaa:
    - Lupasin juuri tyytyä vain vetämään vaunua kotteroni (tai eukkoni kauppakassin) perässä ja luovun täten kaikista oikeuksista "karavaanari"-nimen käyttöön
    - Kuorma-autoilija on se, joka omistaa auton. Hän ei välttämättä aja itse (vain asiasta viidenteen loikatakseni ;D )
    - Ajoneuvoyhdistelmän kuljettajana minua on pidetty ensimmäisestä tilistä asti. En kuitenkaan ole omasta mielestäni rahtari.
    - Motoristiksi olen kelvannut ihan satapiikki-iästä ja nykyisellä puolitoistalitraise lla jopa varsin painavin perustein. En silti katso olevani motoristikaan.
    - Kitaristi minä olen. Sille ei ihan pikkukummassa kukaan mitään mahda. Sitä minä olin jo ennenkuin koskin yhteenkään kitaraan.

Voisin kuitenkin lausahtaa vielä sellaisen yleisen elämänohjeen kaikelle kansalle. Se kuuluu näin: Päättäköön kukin päissään, mikä haluaa olla ja antakoon muille saman vapauden.

Jos ette tottele, tulee sanomista  :P
    Thumb Thumb
    Olin jo kommentoimassa tuota samaa kohtaa mutta tuossahan tuo oli valmiiksi peukutettavaksi  Thumb

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:23.07.2021 kello on 13:48
    « Vastaus #27 : 12.07.2013 kello on 09:43 »
    Tässä vähän wikitietoa meidän edeltäjistä  ;D

Karavaani (pers. kervan) on alkujaan tarkoittanut Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan kamelijonoa, joka kuljettaa ihmisiä ja tavaroita. Eniten karavaaneja on käytetty kaupankäynnin apuna Saharan autiomaassa ja sen ympäristössä sekä Arabian niemimaalla, mutta myös Aasiassa, esimerkiksi Silkkitiellä.
    Karavaani vuonna 1985 Nigerissä matkalla Agadezista Bilmaan.

Karavaani tarkoittaa nykyään puhekielessä myös esimerkiksi kuorma-autoletkaa tai muuta kuljetusajoneuvojon oa sekä asuntovaunua. Karavaani ja vankkurikaravaani ovat eri asia. Ennen oli karavaaneja, joissa oli mukana kameleita ja ihmisiä. Vankkurikaravaaneis sa oli mukana vankkureita ja vetoeläimiä, jotka vetivät vankkureita sekä ihmisiä.

Itse lähden tänään "karavaaniin". Muutama as-auto/vaunuyhdistelmä. Mennään puskaparkkiin. Ehkäpä istutaan nuotiolla tai ainakin "rillataan porukalla ;)

• Vieras
    « Vastaus #28 : 12.07.2013 kello on 11:13 »
    Onkohan nuo Karavaanareita? Ainaskin teiden tukkoja.  ::)
    Törmättiin noihin viikko sitten perjantaina leirintäalueen porttien lähellä kun palasimme pois, emme mahtuneet enää Campingplatz inBrunnelle etelä-Saksassa. 

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
    « Vastaus #29 : 12.07.2013 kello on 11:26 »
    Kai tuossa kuittasit myyjälle jotain tyyliin että "joo, ei olekaan ja siksi varmaan puuosat istuukin paremmin" tmsp....

Aika holtiton kommentti myyjältä. Vallankin kun puhutaan saman "konsernin" vehkeistä eli Kabe-Adriasta  :-\
    --------------------

niimpä..