Tekniikkakeskustelut > Projektit

Mitä ihmettä! Jaa, että BE-korttikin vielä?

<< < (15/18) > >>

kimi:
Vielä muutama viikko sitten tuo pykälä on ollut osa kirjallisia, sekaisin on pakka tuon suhteen 

pekauppi:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 11.07.2013     kello on 19:36 ---Vielä muutama viikko sitten tuo pykälä on ollut osa kirjallisia, sekaisin on pakka tuon suhteen

--- Lainaus päättyy ---

Täysin mahdollista...

Topelius:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 11.07.2013     kello on 19:36 ---Vielä muutama viikko sitten tuo pykälä on ollut osa kirjallisia, sekaisin on pakka tuon suhteen

--- Lainaus päättyy ---

Mulla oli just viikko sitten kirjallisessa kysymys jossa oli yks vaihtoehto että saanko vetää b-kortilla yhdistelmää, jonka kokonaismassa on 3000kg ja vaunun kokonaismassa on isompi kuin auton omamassa. 

Tuo vaihtoehto ei ollut oikein.  Vastasin vaihtoehtoon jossa vaunun kokonaismassa oli pienempi kuin auton omamassa ja se oli oikein.
Erikoista jos laki on muuttunut että silti vielä kysytään tuollaista.

99:

--- Lainaus käyttäjältä: pekauppi - 11.07.2013     kello on 14:52 ---Periaatteessa maantieliikenteessä pätee vain todellinen massa mutta koska tätä ei voida todistaa, virkavalta katsoo tiedot paperista. Tämänkin olen trafilta varmistanut sekä poliisista. Poliisin kanta oli se että paikallispoliisi katsoo usein vain paperista ja sakottaa jos ajokorttiluokka ei riitä

--- Lainaus päättyy ---

Ja tämän jälkeen oikeudessa sakot perutaan, jos vääryyden kärsinyt tajuaa sinne valittaa. Laki kun on selvä, ja sen mukaan mennään...

Komissarov:
Selvennykseksi: ajokorttiluokan riittävyys katsotaan aina papereista, todellisella massalla ei ole merkitystä. Yhdistelmän laillisuus perustuu pääsääntöisesti todellisiin massoihin. Jos on epäselvää, aina voi vaatia vaakapartion paikalle. Tuleeko, se on sitten toinen asia. Näyttövelvollisuus on joka tapauksessa poliisilla, sanokoot laiskuuttaan mitä hyvänsä, itse ei tarvitse lähteä vaakalappua hakemaan mistään katsastuskonttorilt a tai soramontulta... Toisaalta taas, jos itse on yhtään epävarma, mitä se kärry ihan oikeasti painaa, kannattaa suosiolla otta mitä ylhäältä annetaan. Jos kovan pullikoinnin jälkeen onkin itse väärässä, on kaikki sen jälkeen erinomaisen hankalaa...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View