Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Tunkki ja renkaan vaihto
kimi:
Minulla taitaa ohjeen mukaan takaveto Transiitissa olla 200nm momentti auton renkaissa. Käytännössä kiristän ne voimavarrella ja lyhyellä jatkolla jonka päälle astun. Työkalut aina autossa jotta saa vaihdettua renkaan jos tarve ilmenee. Tietty kiristys ristiin ja itse kiristän kohtalaisen kireälle vielä kun auto ilmassa.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: Pena10 - 8.10.2013 kello on 14:19 ---Pystyisikö joku sanomaan millä voimalla pitää peltivanteet kiinnittää vaunuun. Minulla oli vain normaali ristiavain, saako sillä tarpeeksi kireälle. Jos ostan momenttiavaimen millä voimalla nuo vaunun peltivanteet pitää pistää kiinni.
--- Lainaus päättyy ---
Peltivanteen kiristäisin noin 100Nm kireyteen.
Itse kiristän renkaat Kamasan teleskooppiavaimell a sen lyhyellä asennolla. Voimana sen mitä sillä noin 45-50cm varrella nätisti saa, niin ei kauheesti poikkea tuosta 100Nm lukemasta ;)
Jos ristikkoavaimessa on vääntövartta noin 20cm, voima pitäisi siis olla noin 50kg
kimi:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 8.10.2013 kello on 14:51 ---Peltivanteen kiristäisin noin 100Nm kireyteen.
Itse kiristän renkaat Kamasan teleskooppiavaimell a sen lyhyellä asennolla. Voimana sen mitä sillä noin 45-50cm varrella nätisti saa, niin ei kauheesti poikkea tuosta 100Nm lukemasta ;)
Jos ristikkoavaimessa on vääntövartta noin 20cm, voima pitäisi siis olla noin 50kg
--- Lainaus päättyy ---
Takavetopakuissa momentti on reilusti yli 100. Transiitissa tuo 200 ja katselin muutaman muun pakun äsken ja esim Boxerissa momentti on 180 NM
Haapaniemen Paroni:
Kyllä siihen rengas avaimeen kannatta ottaa jatkovarsi,tuppaavat tuolla liikeessä lyömään noi pultit aika tiukkaan ;)
Roksis:
--- Lainaus käyttäjältä: Risto66 - 8.10.2013 kello on 15:03 ---Kyllä siihen rengas avaimeen kannatta ottaa jatkovarsi,tuppaavat tuolla liikeessä lyömään noi pultit aika tiukkaan ;)
--- Lainaus päättyy ---
Juuri noin. Kerran kun vaihdatin renkaat, niin ennen ulosajoa kokeilin aukaista omalla avaimella yhtä pyörää. Ei inahtanutkaan. Annoin ristikkoavaimen asentajalle ja sanoin, irrota yksi pyörä. Ei kokeillut joten käskin löysyttää kaikki ja kiristää avaimellani. Hirveä mutina, mutta teki sen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta