Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Tunkki ja renkaan vaihto

(1/8) > >>

Ventti:
Tulipa koettua rengasrikko, yllätys oli ettei mukana olleella tunkilla ei renkaanvaihto
sujunut kuin elokuvissa. Samalla kamppeella sain keväällä renkaat vaihdettua ja kuvittelin
homman onnistuvan tien päälläkin vaan ei, ilman paikalle sattuneita avuliaita nuoria miehiä
ja heidän noutamaansa korjaamotunkkia olisi jäänyt ratas vaihtamatta.

Kahden tonnin Motonetin hallitunkki on autossa. Tunkki jolla rengas saatiin vaihdettua
oli sen verran kookas ettei aivan noin isoa ja raskasta haluaisi mukana kuljettaa mutta
jos ei muu auta niin sellainen menee menee hankintaan.

Olisiko suosituksia tunkeista ja vinkkejä vaihtotyöhön, Matkaaja Transit ja takarengas oli
työkohteena.

kimi:
5 tonnin pallotunkki matkassa mukana.  2x4 pätkään olen tehnyt uurteen poikittain ja se tunkin ja taka-akselin väliin.

Pienet hallitunkit on hengenvaarallisia ja vaativat ehdottoman suoran noston ja alustan. Kaksi kuvan mukaista on mennyt rikki auton alla, toinen ihan hlöauton kun nosto ollut hiukan vino. Sivupellit vääntyy ja tunkki sen mukana ja auto/ muu nostettava pihalle.

Aakku:
5 tonnin pullotunkki on vahva, edullinen ja vie vähän tilaa.

Roksis:
Mulla on 3 tonnin pullotunkki ja hyvin on toiminut.

JuhaL:
Pullotunkin pää on aika pieni, miten sen saa pysymään nostossa paikallaan ettei luiskahda pois palkin alta tai kaadu?
Yleensä kun vaunu/auto hieman liikkuu kun sitä tunkilla nostetaan...

Mulla on vaunussa aikaisemmin viestiketjussa ollut hallitunkki, joka vie aika paljon tilaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View