rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt  (Luettu 3170 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:16.02.2022 kello on 23:11
Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
« Vastaus #15 : 25.06.2013 kello on 13:40 »
Niin ja tähän piti kommentoida et ei vois vähempää kiinnostaa mikään rakentelu. Terassikin on edellisten vuosipaikkalaisten jäljillä.
Kyl se koiran kanssakin mukavaa olla on pikkune terrazza..voi pitää sitä siellä irti ja hän voi valita paikkansa misä löhöilee. Tosin ei sitäkään voi jättää vahtimati..pari kertaa on pompannu aidan yli liesuun  ;D Kun me sitten taasen joskus aletaan oikke kulkeen ni tuo atria vaihtuu silloin kyllä as autoon. Mä inhoon kiskoo mitään perässä.
Hieman keske teko tos vaihees..

  • Vieras
  • Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #16 : 25.06.2013 kello on 13:45 »
    Mä inhoon kiskoo mitään perässä.

    Tuosta saisi hyvän provon aikaiseksi mutta ei viitsi, kunhan nyt pisti niin silmään.  ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:59
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #17 : 25.06.2013 kello on 13:46 »
    Jokainen hoitakoon oman lapsensa kasvatuksen ja vahtimisen myös karavaanarialueilla . Jos ei omia lapsiaan ennätä vahtimaan, on parempi etsiä joku muu harrastus. Ei tuota voi paidoilla muille sälyttää.

    Ei lapsi tai varhaisnuori ole häkkieläin jota voi koko ajan pitää valvonnassa. Ja aina se lapsi/nuori ajattelemattomuutta an tekee asioita

     Ja mikäli kommenttisi oli tarkoitettu Ipsulle, hän taitaa pitää kuria ja rajoja reilusti lapsilleen enemmän kun keskivertovanhempi.

    Tuo paitajuttu oli minusta mainio ja itseasiassa järkevä. Moni vanhempi närtästyy jos ulkopuolinen kehtaa sanoa heidän lapsilleen jotain kun huomaa, että lapset selkeästi tekee jotain tyhmää.   

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 8.02.2023 kello on 09:41
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #18 : 25.06.2013 kello on 14:01 »

    Tuo paitajuttu oli minusta mainio ja itseasiassa järkevä. Moni vanhempi närtästyy jos ulkopuolinen kehtaa sanoa heidän lapsilleen jotain kun huomaa, että lapset selkeästi tekee jotain tyhmää.

    Kerron tähän väliin oman kokemukseni..kun olin kylässä ja isäntä loihti grillissä syötävää ja emäntä kantoi pötyä pöytään, siinä sitten ateriaa nautittiin ja pöytään asteli varhaisnuori tupakki suussa räkimään..niin minulla paloi pinna kun vanhemmat eivät sanoneet mitään, niin tokaisin että on sinulla pöytätavat tulla nyt tupakki suussa puhaltelemaan ihmisten päälle ja vielä räkimään siihen kun syödään.
    Etkö yhtään ajattele tekosia miten törkeää käytöstä tuommoinen on.
    No emäntä suuttui minulle niin ettei enää ole yhteyttä pitänyt.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:10.09.2016 kello on 09:49
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #19 : 25.06.2013 kello on 15:01 »
    Ei lapsi tai varhaisnuori ole häkkieläin jota voi koko ajan pitää valvonnassa. Ja aina se lapsi/nuori ajattelemattomuutta an tekee asioita

     Ja mikäli kommenttisi oli tarkoitettu Ipsulle, hän taitaa pitää kuria ja rajoja reilusti lapsilleen enemmän kun keskivertovanhempi.

    Tuo paitajuttu oli minusta mainio ja itseasiassa järkevä. Moni vanhempi närtästyy jos ulkopuolinen kehtaa sanoa heidän lapsilleen jotain kun huomaa, että lapset selkeästi tekee jotain tyhmää.

    Mun kommenttini on tarkoitettu niin kuin se on kirjoitettu. Aikuiset saisivat ottaa aktiivisempaa roolia lastensa/ nuortensa käyttäytymiseen.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:09
    • Kulkija
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #20 : 25.06.2013 kello on 15:23 »
    Aikuiset saisivat ottaa aktiivisempaa roolia lastensa/ nuortensa käyttäytymiseen.

    Samaa mieltä; aika ikävää on, jos joutuu lähtemään alueella hiekkalaatikolle suojellakseen omia lapsia muiden kakaroilta. Näin piti tehdä Rastilassa pari vuotta sitten, kun nuorempi oli vielä aika pieni. Viime käynnillä muuten keskeytin parin viisivuotiaan kivat kuralammikkoleikit, jossa leikkivälineenä oli paitsi ämpärit myös juomavesiletku. En sanonut mitään, kun huomasin miten häpesivät itsekin touhuaan. SFC-alueilla ei kumma kyllä ole tarvinnut ikuna.

    Vaan ei sitä kaikkialle kerkiä...  :o

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #21 : 25.06.2013 kello on 15:58 »
    Mun kommenttini on tarkoitettu niin kuin se on kirjoitettu. Aikuiset saisivat ottaa aktiivisempaa roolia lastensa/ nuortensa käyttäytymiseen.
    Täytyypä ottaa,mallia itse näin nuorena käyttäytymiseen ;) :D Antaa lasten peuhata,ei sitä itsekkään oltu sieltä kilteimmästä päästä :D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:09
    • Kulkija
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #22 : 25.06.2013 kello on 16:02 »
    Omat lapset kun osaa jokseenkin käyttäytyä, niin ei viitti antaa neuvoa, että pistä pataan vaan jos joku ei ole kunnolla.

    Leirintäalue kun ei ole kylänraitti tai koulun välitunti, joissa ei itekään tullut aina oltua kunnolla.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #23 : 25.06.2013 kello on 16:07 »
    Kyllä monelta paikalta löytyy näitä ns.kilttejä lapsia,mutta pahimpia ovat nämä kausipaikkalaiset +60v,nyt ei pidä sit ottaa nokkiinsa kenenkään...

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 00:09
    • Kulkija
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #24 : 25.06.2013 kello on 18:04 »
    Jaahas... nyt tuli ymmärrettyä Ripan viesti väärin.  ;D

  • Vieras
  • Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #25 : 25.06.2013 kello on 18:29 »
    Kyllä monelta paikalta löytyy näitä ns.kilttejä lapsia,mutta pahimpia ovat nämä kausipaikkalaiset +60v,nyt ei pidä sit ottaa nokkiinsa kenenkään...

    Risto. :o soo soo.


    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:21.05.2024 kello on 12:45
    • 1299XX
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #26 : 25.06.2013 kello on 18:55 »
    Samaa mieltä; aika ikävää on, jos joutuu lähtemään alueella hiekkalaatikolle suojellakseen omia lapsia muiden kakaroilta.

    Tää on kyllä ikävää, omatkin välillä saaneet olla altavastaajina.

    Sen puolesta ei tarvitse onneksi olla huolissaan että omat kurmottaisi kavereita. Päinvastoin, keskimmäinen varsinkin on kova puolustamaan muita.
    Enkä ole kyllä missään vaiheessa tarkottanut että muiden PITÄISI mun lapsia komentaa. Paitaidea oli lähinnä tarkoitettu sitä varten että näin vanhempana en ole niin herkkänahkainen ettei mun lapsia saisi komentaa. Mikään pakko se ei ole, mutta halutessaan niin SAA tehdä  :)

    Vanhimman kielenkäyttö ei aina ole kovin fiksua ja hän tietää kyllä sen millon vanhemmat on paikalla, kun siihen puututaan aina välittömästi. En voi silti köyttää 12-vuotiasta vaunun aisaan kiinni jotta voin vahtia sitä 24/7 ettei mm. kiroile. Tietää kyllä ettei oo kovin fiksua, mutta ryhmässä tahtoo unohtua.. Sillon on muillakin oikeus muistuttaa siivoamaan suu.


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #27 : 25.06.2013 kello on 18:55 »
    Risto. :o soo soo.
    En tarkottanut,että suututaan,mutta tosi on näin,ainakin eräällä aluella ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:18.04.2023 kello on 21:42
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #28 : 26.06.2013 kello on 07:29 »
    En tarkottanut,että suututaan,mutta tosi on näin,ainakin eräällä aluella ;)

    Noilla alueilla tahtoo olla porukkaa vähän joka lähtöön. Mitä isompi alue, sitä isompi skaala. Hieman epäreilua varmaankin leimata mitään aluetta yksittäisen karavaanarin perusteella...

    Minusta ei ole mitään erityisiä tutustumissääntöjä. Nämä ovat kuitenkin pohjimmiltaan vapaa-ajanviettopaikkoja, eikä niillä sen vuoksi pitäisi olla mitään ns. "velvoitteita" esimerkiksi muihin tutustumisen suhteen. Toiset tahtovat olla omissa oloissaan, toiset säntäävät heti sanomaan uusille tulokkaille käsipäivää. Toiset antavat tutustumisen käydä luonnostaan ja omalla vauhdillaan.

    Minä hieman varautuneena yksilönä tervehdin kyllä, mutta en juurikaan käy juttusilla, kun en koskaan keksi mitään sanottavaa kuitenkaan. En pane pahakseni jos joku minulle tulee juttelemaan. Useamman vuoden meni tuossa nykyisellä alueella ennen kuin tiesin muutamaa nimeä enempi ihmisiä. Nyt toimikuntahommia tehdessä tuttavuuksia on väkiselläkin tullut enempi.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:07
    Vs: Vuosi/kausipaikkalaisten kirjoittamattomat säännöt
    « Vastaus #29 : 26.06.2013 kello on 07:38 »

    No emäntä suuttui minulle niin ettei enää ole yhteyttä pitänyt.

    Tässä käy monesti että kasvattaja kokee sen epäonnistumisena ja ottaa henkilökohtaisena. Ei kuitenkaan pitäisi kokea näin.


    Mönkijä ja viellä iso pitää olla myös kausipaikkalaisella sillä on hyvä hakea vettä, käydä saunalla ja muutenkin valvoa mitä ne naapurin penikat touhuaa.