rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Aloittelijalle neuvoja matkailuauton hankintaan  (Luettu 90527 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
  • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
Vs: Aloittelijalle neuvoja matkailuauton hankintaan
« Vastaus #105 : 15.07.2013 kello on 10:27 »
Jos tosiaan meinaat siit ikäluokasta, joss ei oo ylimääräsiä maksui, ostaa matkailu auton, niin korjaa pikkasen asennetta osto tapahtumassa.. joill on tommosia vanhuksia on yleensä pitempiaikainen kokemus harraste peleist, ni ei ne ruppee tommosen"neitin"kans kaupoille... tavara on siin kato jos mielyttää ja toki kaikki omaansa vähä kehuu ja kertoo jos jotain isompaa on tehty .. ostaja saa sitt ite päättää mitä uskoo ja ostaa.. mutt jos saat pakit myyjältä sen jälkeen ku on suostunut jo hinnan alennukseen ni kannattas kattoo peiliin..
Mutt onnee metästykseen.. Ja toho sun käyttö tarkotukseen tommonen peli ois oiva vekotin ja mersu yks parhaista yksinkertasen, vahvan ja halvan tekniikan takia..

• Vieras
  • Vs: Aloittelijalle neuvoja matkailuauton hankintaan
    « Vastaus #106 : 15.07.2013 kello on 20:58 »
    Olen varmaan kirjoittanut huonosti, sillä kaikki ovat saaneet väärän käsityksen tuosta lapusta, jollaisen haluaisin tehdä. En ole kyhäämässä siis mitään takuulappusta, vaan ihan yksinkertaisesti myyjä kirjoittaa mitä on autoon duunannut, esimerkiksi: "Jarrusylinterit ja jarrupalat vaihdettu kesällä 2010" ja allekirjoitus perään.

Ei mitään takuuta siitä, että jarrut toimisivat 10 vuotta moitteettomasti, vaan kirjallinen tieto siitä, että ostajalle on myyntitilanteessa kerrottu seuraavat seikat, jotta tarvittaessa voi näyttää toteen, että näin on ostajalle kerrottu.
    .....
    Miksi moinen lappu? Mikä sen funktio olisi (ja milloin/missä tilanteessa) ja mitä silmälläpitäen tuollaisen haluaisit? Jos myyjä sellaisen tekisi ja jos lapussa huolletuksi mainittu kohde poksahtaisi, olisiko myyjälle tarjolla käräjät väärästä todistuksesta tms?

Vai olisiko tarkoituksena vain "testata" myyjää siitä miten tiukasti uskaltaisi sanojensa takana seisoa eli onko valmis laittamaan sanomisensa nimen kera paperille asti?

Niin tai noin mutta pelkäänpä että tuollainen lappuehto yhdistettynä ikä- ja hintaluokkaan jota katselet tekee sen että ehdit ostohousut prässätä vielä useamman kerran ennenkuin ilmoitusosia tarttee allekirjoitella ;D

Vähän off topic mutta tähän asiaan liittyvää:
    Itse möin harrasteauton viime kesänä. Auto oli -85 GM pitkäkatto, vuodesta -96 minulla ollut, uudemmalla ruiskukoneella joka oli ammattimiehen swappaama, ammattimiehen mittatilauksena rakentama vaihdelaatikko uusilla osilla tehtynä, käytännössä ruosteeton kori, kiiltävä pinta ja ylipäätänsä "hiplattu" rassi jossa ei ollut tiedossa yhtään vikaa ja itse luotin autoon 99%:sesti ja olisin ajanut sillä vaikka Rostock:iin jos olisi tarvinnut  Thumb

Silti en olisi ostajalle mitään "vannon kautta kiven ja kannon" -lappua kirjoittanut tai sen kummempaa kirjallista testamenttia aiheesta tehnyt. Lappu ei olisi jäänyt tekemättä siksi että en olisi myytävään autoon luottanut vaan siksi että en olisi luottanut siihen minulle tuntemattomaan ostajakanditaattiin auton käyttäjänä tai kauppakaverina.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:19.11.2025 kello on 07:59
    • Kellos Chevyjä , Matkaaja 460 ja TEVE-CHEVY
    « Vastaus #107 : 15.07.2013 kello on 21:19 »
    Miksi moinen lappu? Mikä sen funktio olisi (ja milloin/missä tilanteessa) ja mitä silmälläpitäen tuollaisen haluaisit? Jos myyjä sellaisen tekisi ja jos lapussa huolletuksi mainittu kohde poksahtaisi, olisiko myyjälle tarjolla käräjät väärästä todistuksesta tms?

Vai olisiko tarkoituksena vain "testata" myyjää siitä miten tiukasti uskaltaisi sanojensa takana seisoa eli onko valmis laittamaan sanomisensa nimen kera paperille asti?

Niin tai noin mutta pelkäänpä että tuollainen lappuehto yhdistettynä ikä- ja hintaluokkaan jota katselet tekee sen että ehdit ostohousut prässätä vielä useamman kerran ennenkuin ilmoitusosia tarttee allekirjoitella ;D

Vähän off topic mutta tähän asiaan liittyvää:
    Itse möin harrasteauton viime kesänä. Auto oli -85 GM pitkäkatto, vuodesta -96 minulla ollut, uudemmalla ruiskukoneella joka oli ammattimiehen swappaama, ammattimiehen mittatilauksena rakentama vaihdelaatikko uusilla osilla tehtynä, käytännössä ruosteeton kori, kiiltävä pinta ja ylipäätänsä "hiplattu" rassi jossa ei ollut tiedossa yhtään vikaa ja itse luotin autoon 99%:sesti ja olisin ajanut sillä vaikka Rostock:iin jos olisi tarvinnut  Thumb

Silti en olisi ostajalle mitään "vannon kautta kiven ja kannon" -lappua kirjoittanut tai sen kummempaa kirjallista testamenttia aiheesta tehnyt. Lappu ei olisi jäänyt tekemättä siksi että en olisi myytävään autoon luottanut vaan siksi että en olisi luottanut siihen minulle tuntemattomaan ostajakanditaattiin auton käyttäjänä tai kauppakaverina.
    Thumb just tota tarkoitin  Thumb

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:44
    « Vastaus #108 : 16.07.2013 kello on 09:18 »
    http://www.nettikaravaani.com/lmc/lmc-lord-liberty-566/1389239 eikö aloittajalle kävis tällainen tehdasvalmisteinen?

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.08.2015 kello on 17:21
    « Vastaus #109 : 16.07.2013 kello on 09:56 »
    Mistä noista vanhoista tietää millä pidolla ne on ollu? Itse kun ostan käytetyn auton, niin vaihdan aina öljyt+suodattimen, ilmanputsarin, sytkätulpat ja vaihteistoöljyt heti alkuunsa. Ei tarvi luottaa sokeasti myyjän selostuksiin/huoltokirjaan.
    Ja jakohihnallisia autoja vältän viimeiseen asti. Mutta jos sellaisen hankkiin, niin ehdottomasti myös sen vaihto.

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:10
    • Eipä turhia höttyillä :)
    « Vastaus #110 : 16.07.2013 kello on 10:47 »
    Kyllähän tuo perushuolto kannattaa joka tapauksessa aina tehdä, osti sitten käytettynä minkä vermeen tahansa. Kuuluuko tuo sukkanauhakin sitten tähän settiin, riippuu varmaan tapauksesta. Mutta tuleepahan samalla läpikäytyä sitä hankintaansa hieman tarkemminkin, niin ei tule sitten näistä perusjutuista ainakaan niitä mahd. ylläreitä 8)

• Matkailija
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 5.08.2013 kello on 14:34
    « Vastaus #111 : 5.08.2013 kello on 14:28 »
    Aika useasti on kaupan ns.alkovi mallisia autoja, mutta millaisija pelejä on kokonaan integroidut autot ainakin hinnallisesti paljon arvokkaampi, jopa noi vanhemmatkin mallit?

• Matkailija
    • Viimeksi paikalla:14.07.2025 kello on 01:19
    « Vastaus #112 : 9.05.2014 kello on 00:53 »
    Tervehdys kaikille.

Olen itse ostamassa ensimmäistä asuntoautoa joten nostan ketjua hieman esiin. Kaikki vinkit arvon palstalaisilta ovat enemmän kuin tervetulleita, mitä tästäkin ketjusta toki olen jo vuolaastikin saanut ja kiitokset niistä jo nyt. Etsin sii  10-15k€ maksavaa alkovilla varustettu asuntoautoa, missä pitäisi olla yöpymispaikat viidelle aikuiselle. Tuohon hintahaarukkaan noita 90-luvun loppupuolen autoja toki melko reilusti on tarjolla, mutta oikean yksilön löytäminen ei nähtävästi ole helppoa. Mikään konepuolen ekspertti en ole, joten olisi ensiluokkaisen tärkeää löytää tekniikaltaan varma auto, tai niin hyvä kuin se nyt annetuissa raameissa on mahdollista. Sisäpuolen remontointi taasen onnistunee paremmin.

Huonoa tilanteessani on se, että auto pitäisi löytää kohtuullisen pian, eli ennen heinäkuun puoltaväliä, mutta positiivista se, etten ole mitenkään kranttu pohjaratkaisun/merkin suhteen. Hakusessa on siis auto, millä testataan harrastuksen mielekkyyttä, vaikka siitä vuokrauksen kautta jonkin verran kokemusta onkin. Muutamat renkaat potkineena olen huomannut, että tuon ikäisissä autoissa on melko paljon ulkoisiakin paikkauksia/korjauksia jo tehty, tai liekkö kohdalleni osuneet olleet sitten vain huonompia yksilöitä? Tätä autoa kävin katsomassa tänään ja tuossakin oli alkovin vasemmassa kärjessä, vaikka sitä ei kuvasta erotakaan, melkoinen reikä, mitä oli mielestäni huonolla menestyksellä yritetty paikkailla. Koko auton listaukset oli yritetty massata umpeen, mikä myöskään ei oikein herättänyt luottamusta. Tainnut muutenkin olla ulkosäilytyksessä.

Olen yrittänyt tosiaan lueskella ja sivistää itseäni, mutta onko teillä nyt mitään miinoja mielessä, mitkä minun tulisi ehdottomasti välttää? Noita "vitosvaihteen" ulinoita toki tullut muutama vastaan, mutta enitenhän sitä pelkää mahdollista kosteusvauriota. Voi kun löytäisi jostain kuivan ja varmatoimisen pelin. Tiistaina on seuraava vapaapäivä ja silloin olisi tarkoitus koeajaa useampikin auto, joten ensi viikolla olen varmasti taas hieman vähemmän tyhmä  :D

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
    « Vastaus #113 : 9.05.2014 kello on 01:00 »
    Ilmeisesti Oulun alueelta etsit?

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:10
    « Vastaus #114 : 9.05.2014 kello on 07:06 »
    Minua ärsyttää nuo "myydään asiakkaan lukuun" lauseet.
    Suomeksi siis ostat liikkeestä liikkeen hinnalla mutta minkäänlaista "takuuta" ei ole eikä tule.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:36
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #115 : 9.05.2014 kello on 08:01 »
    Kyllä liikkeellä on vastuu niistä vaikka olisivat myyntitilissä!

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:13
    « Vastaus #116 : 9.05.2014 kello on 08:16 »
    Kyllä liikkeellä on vastuu niistä vaikka olisivat myyntitilissä!
    Onko...?
    Minä olen myynyt joskus oman autoni liikkeen kautta maksaen myyntipalkkion liikkeelle.
    Liike määritteli hinnan ja järjesti asiakkaalle lainoituksen. Ostaja "maksoi" vielä käsirahana minulle vanhan halvan autonsa.
    Tämä auto myytiin yksityisesti asiakkaalle ja oli puhetta, että siinä ei ole liikkeen vastuuta.
    Tästä on kuitenkin jo reilu 10 vuotta aikaa kulunut.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:15
    « Vastaus #117 : 9.05.2014 kello on 08:21 »
    Tätä autoa kävin katsomassa tänään ja tuossakin oli alkovin vasemmassa kärjessä, vaikka sitä ei kuvasta erotakaan, melkoinen reikä, mitä oli mielestäni huonolla menestyksellä yritetty paikkailla. Koko auton listaukset oli yritetty massata umpeen, mikä myöskään ei oikein herättänyt luottamusta. Tainnut muutenkin olla ulkosäilytyksessä.

Oma mielipide,
    jos autossa on tuollainen selvä kauneusvirhe, ja siitä ei ole erikseen kuvaa ja mainintaa tiedoissa, niin siinä yritetään kusettaa ostajaa ja saada kampe menemään jos ostaja ei sitä satuisi huomaamaan. Jos paikka on ongelmaton tai kunnolla korjattu, sen voi tuoda reilusti esiin.
    Toisaalta tuo päällemassaukset osoittaa omistajan olleen taitamaton huoltamaan omaansa eli sieltä alta voi löytyä ihan mitä tahansa. Vaikkei vikaa olisikaan, pahimmillaan siinä päällä on jotain väärää massaa, jota ei taitavakaan korjaaja saa enää siistin näköiseksi - koko listoja vaihtamatta.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:06
    « Vastaus #118 : 9.05.2014 kello on 09:07 »
    ^
    Näitähän meillä riittää  :D

Totahan tuo korjaamisen taso kertoo, mutta kannattaa suhteuttaa laitteen ikään. Tuo kohta 20v vanha auto.. käytön jälkiä varmaan autoon syntyy erilailla mitä saman ikäiseen vaunuun.. autolla saatetaan ajaa muulloinkin kuin lomalla.

Tuo linkattu yksilö on merkkinä ihan outo  :-X (Vaihdetussa) mittarissa voi olla 62 tkm, mutta mitälie dukaatti nähnyt kilsoja ??? Kojelaudan puuttuvat osat kielii jostain..

Edit: kun lukee koko myynti-ilmon ja katsoo auton sfc-nroon, voi päätellä, että taisi olla "se viimeinen kuljin" - lopputaipaleella usein-j a-usein sattuu ja tapahtuu vaikka kilometrejä ei kerry  :'(
    « Viimeksi muokattu: 9.05.2014 kello on 09:18 »

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
    « Vastaus #119 : 9.05.2014 kello on 09:16 »

Tätä autoa kävin katsomassa tänään ja tuossakin oli alkovin vasemmassa kärjessä, vaikka sitä ei kuvasta erotakaan, melkoinen reikä, mitä oli mielestäni huonolla menestyksellä yritetty paikkailla.

Ilmoituksessahan oli "laita kysymys myyjälle" tai jotain noin. Kysyppä tuosta paikasta ja kerro täällä jos ja millaisen vastauksen sait.