heh, luin huolimattomasti

No, tuosta nelisatasesta minulla ei ole kokemuksia mutta tuskin ne kaukaa liippaa tuosta 450h mallista saatujen kokemusten kanssa.
Veturina ajettavuuden suhteen aika on. Parempi kuin kevyemmät henkilöautot mutta ei kuitenkaan samalla viivalla aiemmin minulla olleen Audi Q7 kanssa. Mutta kokonaisuutena hyvä.
Moottori on hieman ohuehkolla alateholla varustettu eikä hybridipaketti siinä juuri voi auttaa, eli kierroksia on usein koneessa ihan reilusti ainakin tuollaisella paritonnisella kärryllä. Kulutuskin kipuaa Diesel sakujen yläpuolelle ymmärrettävistä seikoista johtuen. Mutta jos ei ihan päätöikseen kärryä vedä niin ei tuo minulle ongelmaksi muodostunut. Mutta siinä missä Q7 meni kärryn kanssa n. 14l/100km vei RX450h n. 17 ja bensana. Tuo vanhempi RX ei siinä liene parempi...
Suurin ongelma on peruuttaminen. Peruutukseen kun ei ole vaihdetta vaan se tehdään sähkömoottoreilla niin kannattaa katsoa mihin auton tai yhdistelmän ajaa. Ennen kuin itse tuon opin niin pelkän auton kanssa sain kerran jumpata tovin ennen kuin auto kääntyi hieman upottavalla metsätiellä ympäri. Eteenpäin ei autolla tien pettämisen vuoksi päässyt eikä meinannut momentti riittää sähkömoottoreissa peruuttamiseen...