rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Paras vetoauto?  (Luettu 213102 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:02
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #405 : 28.10.2016 kello on 21:12 »
Oho, mä oonkin ihan pihalla ollut kun oon luullut ettei hypritillä saa mitään vedellä. Aina sitä viisastuu kun orgia lukee.


Sent from my iPad using Tapatalk

Ainakin Toyotalla ja Lexuksella taitaa olla malleja joilla saa vetää


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #408 : 28.01.2017 kello on 22:59 »
Paras vetoauto tuskin on sama asia kuin törmäystesteissä parhaiten pärjännyt auto.

Varmasti uusi Volvo on hyvä moneen, mutta silti.  :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:32
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #409 : 28.01.2017 kello on 23:26 »
 Paras vetoauto?

Mulle hdj80  ;D
Mutta silti haluan w123 300TDT joku kaunis päivä vielä  ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:23.02.2024 kello on 20:09
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #410 : 29.01.2017 kello on 00:58 »
Paras vetoauto tuskin on sama asia kuin törmäystesteissä parhaiten pärjännyt auto.

Varmasti uusi Volvo on hyvä moneen, mutta silti.  :)
Kyllä mä luulen et noi Volvot hoitaa sen vetohommankin ihan hyvin ja plussaa on se turvallisuus mikä on ainakin mulle tärkeää

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #411 : 29.01.2017 kello on 07:32 »
Volvo toimii hyvin vetoautona, mutta myös tavallisena arkiautona oikein hyvin.

Myös käyttettyjen markkinoissa on tarjotaan mukavasti.

Jos se paras vetoauto olisi olemassa, niin eiköhän meillä kaikkilla sellainen olisi ja olisimme siitä yksimielisiä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:11
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #412 : 29.01.2017 kello on 09:51 »
Jos se paras vetoauto olisi olemassa, niin eiköhän meillä kaikkilla sellainen olisi ja olisimme siitä yksimielisiä.

Miksei sitä parasta olisi olemassa, mutta se mulle paras ei välttämättä ole sulle se paras ^-^

Josta päästäänkin näpsästi tuohon allekirjoittaneen "jo" 4kk kokemukseen nykyisestä perheen veturista, niin kyllä tässä yhä vain ollaan yhtä :) tuon auton kanssa, niin tekniseltä, visuaaliselta kuin aromaattiseltakin (tuoreen nahan tuoksu) kantilta ajateltuna. Ja mitä silloin aikanaan pohdiskelin tämän auton kohdalla nelikko vs. etuveto, niin kyllä tuo 4wd on ollut käytännössä jo tänäkin "talvena" niin messevä keksintö että näin jälkiviisaana ihan oli silkkaa ajan hukkaa moista edes pähkiä. Jatkossakin jos mitenkään vaan mahdollista niin noita vajaavetoisia ei meille enää tule! 8)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.01.2020 kello on 10:34
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #413 : 29.01.2017 kello on 10:22 »
Pääasiassahan suurin osa nykyaikaisista 4wd autoista on oikeasti 2 pyörällä raapivia, monesti vielä tulee se toisen pään veto vasta kun toisesta pito pettää.
Itse tässä ajatellut parannella ensi kesänä liukkaita silmällä pitäen oman auton vetoa, laittelemalla Quaife ATB lukkoperän tuonne E-mersun taka-akselille.
Kokeillaan sitten syksyn kokemusten perustella, miten vaikutti kun siellä takana oikeasti raapii 2 pyörää Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #414 : 29.01.2017 kello on 10:26 »
Ja mitä silloin aikanaan pohdiskelin tämän auton kohdalla nelikko vs. etuveto, niin kyllä tuo 4wd on ollut käytännössä jo tänäkin "talvena" niin messevä keksintö että näin jälkiviisaana ihan oli silkkaa ajan hukkaa moista edes pähkiä. Jatkossakin jos mitenkään vaan mahdollista niin noita vajaavetoisia ei meille enää tule! 8)

Muisteleppa, mitä aikanaan suunnittelit vaihtoehtoina.  :o

Vaan nelivedosta samaa mieltä. On tullut tarpeeseen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #415 : 29.01.2017 kello on 11:09 »
Mutta silti haluan w123 300TDT joku kaunis päivä vielä  ;)

Ai... Olet niinkun se kaveri joka tuli myöhässä työmaalle, kun kansanauto oli taas kiukutellut.
Istui siinä hetken kahvihuoneen tuolilla, kädet rasvassa ja vaatteet märkinä.
Ja sanoi sitten, että  'mä ostan Mersun ja se on vielä tän vuoden mallia!'
Ja mies osti, 500000 ajettuna...
 ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:11
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #416 : 29.01.2017 kello on 11:15 »
Pääasiassahan suurin osa nykyaikaisista 4wd autoista on oikeasti 2 pyörällä raapivia, monesti vielä tulee se toisen pään veto vasta kun toisesta pito pettää.
Nisussa on tuo 4wd voimanäyttö, joka kertoo että jo ihan tavallisessa kuivan asfaltin liikennevalokiihdyt yksessäkin pienen pieni osa vedosta menee taka-akselille "varmistamaan" liikkuullelähtöä. Ja kun sitten tulee sitä hieman liukkaampaa, niin max 25% olen tähän mennessä saanut menemän taakse ennen kuin auto on jo ampunut itsensä vähintäänkin riittävällä kiihtyvyydellä kitkoillakin = peilijäätä siis odotellessa ;D Lukon kanssa toki jako on sitten jatkuva 50/50 ja videoiden mukaan tuohan nousee ylämäkeen ristiriipunnassakin, joihin tilanteisiin itse tuskin koskaan edes joudun 8)

Muisteleppa, mitä aikanaan suunnittelit vaihtoehtoina.  :o
Aivan :-[ Tässä jo kevättä innolla ootellaan kun ruvetaan tuota Detskua sovittelemaan Nisun perään, kuinka tuo oikeasti vaunua repiikään. Ainakn tuo jarruton nyyttikärry tulee perässä varsin kiltisti Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:32
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #417 : 29.01.2017 kello on 12:07 »
Ai... Olet niinkun se kaveri joka tuli myöhässä työmaalle, kun kansanauto oli taas kiukutellut.
Istui siinä hetken kahvihuoneen tuolilla, kädet rasvassa ja vaatteet märkinä.
Ja sanoi sitten, että  'mä ostan Mersun ja se on vielä tän vuoden mallia!'
Ja mies osti, 500000 ajettuna...
 ;D

Yleensä mulla kaikissa mersuissa ollu yli puoli miljoonaa mittarissa ja osassa on voinu olla jo valmiiksi ruuvattu kilometrit  ;D  ;D ei meillä kilometrejä pelätä
Ja mb jos laitan niin mielellään vuosimalliltaan alta 1990 hieman voin joustaa w124 kohdalla  ;D ;)


800km kun ajaa vielä niin cruiseriin pyörähtää puoli miljoonaa mittariin ;) :D eli sisään ajettu  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:27.04.2024 kello on 09:44
  • Kulkija
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #418 : 29.01.2017 kello on 13:09 »
Aivan :-[ Tässä jo kevättä innolla ootellaan kun ruvetaan tuota Detskua sovittelemaan Nisun perään, kuinka tuo oikeasti vaunua repiikään. Ainakn tuo jarruton nyyttikärry tulee perässä varsin kiltisti Thumb

Rämehomobussi(* (Berlingo) olisi ollut hiukan erilainen veturina.  ;D

*)suosittu malli lintu/luontoharrastajien piirissä, sopii romut ja voi yöpyä

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:11
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Paras vetoauto?
« Vastaus #419 : 29.01.2017 kello on 14:38 »
Rämehomobussi(* (Berlingo) olisi ollut hiukan erilainen veturina.  ;D

No meillä noita on kutsuttu smurffibusseiksi ja kun talossa tuollainen Partner 1.9d aikanaan oli 1999-2012 vieläpä sinisenä, niin... ;D Oli muuten aika perhanan hyvä auto OKT-projektissa! Ei paljoa tarttenut miettiä mahtuuko ja pienoisia (?) nyyttikärryn ylikuormiakin tuo nyppi ihan kiltisti rautakaupasta tontille Thumb