Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Muihin karavaanareihin tutustuminen

<< < (23/23)

Soleil:
Nyt se sana ratkesi, se on Grüezi. Itse löysin sen netistä täältä,
http://pipa01.blogspot.de/2011/08/guten-tag-tapoja-ja-tervehdyksia.html
ja sitten kysyin mieheltäni, hän oli asian jo selvittänyt mutta ei ollut puhunut minulle tuosta.  ::)

Alan:
^

Hyvä linkki, kiitos.  ;)

aaoulusta:
tulipa taas muistista  mutjaus!  olempa tästä ennenki maininnu, kun aikionaan iskä ja äippä muisti varottaa vieraista sedistä ja tädeistä jos vaan alkavat jutella niin et sitten jää   vaan äkkiä kotio... ja kohta perään että pitää olla kohtelias muille ihimisille varsinki aikuisille ja sanua ainakis päivää sekä teititellä...se oli sitä suljettua aikaa!! nyt on avoimien ovien aikaa... oisko näistä jääny rippeitä ja roiskeita  ::)

Soleil:
Tuossapa jutussahan olikin ihan mukavasti ihmisten kanssa käymisestä juttua, pitkään Saksassa asuneen kertomana.
Vieläkin minua hämmentää tämä, vaikkapa kaupassa jos joku ihminen (jopa lapsi/nuori) vähänkin hipaisee ohimennen minua ja voipa olla että minä ryntäilenkin ::) ja syy on minussa, aina kuuluu, Entschuldigung.
Minusta ystävällisyys, toisten ihmisten huomioiminen täällä on hyvin kaunista, ilo elää ja olla täällä jo tuonkin takia.
Viellä sellainen asia, täällä ei ihmiset syljeksi kaduille niinkuin Suomessa räkitään, tuotakaan ei varmasti lomareissulla huomaa.  ;) 

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Soleil - 28.06.2013     kello on 15:57 ---
Viellä sellainen asia, täällä ei ihmiset syljeksi kaduille niinkuin Suomessa räkitään, tuotakaan ei varmasti lomareissulla huomaa.  ;)

--- Lainaus päättyy ---

Voisiko sanoa, että täällä nuoriso kasvatetaan kurissa ja nuhteessa, he ei esim. syljeksi kadulle.  :)
Liekköhän missään muualla, niin löperö vanhempien ikäpolvi menossa, jotka ei saa kullanmurujaan ojennukseen.  ::)
"Nuorisotakuu" menossa. Esim. mansikat märkänee peltoihin, kun kullanmurut vain loikoilee ja räkii kadulle.  ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View