Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Muihin karavaanareihin tutustuminen

<< < (22/23) > >>

iso-juuso:
Mä en ole kyllä pahemmin ole miettinyt miten tervehdin ulkomaillakaan. Saatan sanoa suomeksi "huomenta" tai "päivää", tai sitten sanon "moi", tai vaikka erittäin suomalaisittain "helou" tai "halloo."

Soleil:
 :) Kyllä kohteliaisuudella, hymyllä, tervehtimisellä ja kiitoksilla on suuri merkitys, erityisesti Saksassa.  :)

Jo naapurimaissa ei olla niin kohteliaita. Meidän kotikylässä jossa montatuhatta ihmistä lähes kaikki(lapsetja nuoretkin) tervehtivät toisissa. Ja jos menemme vaikkapa sunnuntaina kävelylle johonkin meille vieraseen kylään(kylät ovat suurempia kuin sen käsittää suomalaisesta kylästä) niin sielläkin tuntemattomat tervehtii. Alussa tuo tuntui hyvin oudolta mutta nyt ihanan kotoiselta.  :)

Tärkeintä, että tervehtii ja kiitää, vaikka Suomeksi.  Thumb

Tietääkö joku viisaampi mitä sveitsiläiset sanovat aamulla leirintäaluella kun me ei olla siitä selvää saatu?  ::)

AnneN:
Aamulla? En tiedä. Mutta tällä kotimaisella kirjoitusasulla- Kyytzi- vaikka kadulla vastaantullessa. Oudointa oli kun kaupasta lähtiessä sanottiin ihan ruotsalaistyyliin -Adjöö -ehkä vähän eri tyyliin mutta tuolta se kuulosti. Tosiaan olen käynyt Sveitsissä ja huomannut miten pikkukylällä tervehditään kaikkia. Ja muuan mies alkoi haastatella minua-olenko naapurin uusi aupair kun perheen lapsen kanssa olin kävelemässä.  :D Ja minä kun en osaa edes saksaa kuin sanoja.

Soleil:
Kiitos Anne  :) se voi olla juuri tuo sana? Viimme viikonloppuna Sveitsissä ei sveitsiläisiä ollut lähellä ja emme kuuleet sitä sanaa. Toisaaltaan sama sanooko guten morgen vaiko hyvää huomenta. Tuo sana vain kiinostaa kun ei muualla tervehditä niin. Huuhtikuussa Walensee-järven reissulla kaikki sveitsiläiset tervehti tuolla sanalla.

Alan:
^

Molemmat olivat mulle Sveitsissä arvoituksia... luulin, että sanoivat adjöö, kun luulivat ruotsalaisiksi.  ;D

Mikähän se on tuon hyvänpäiväntervehdy ksen kirjoitusasu? En vielä katsonut, löytyykö jostain netistä sveitsinsaksan kääntäjä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View