Jatkan tähän vanhaan ketjuun, kun tuli ajankohtaiseksi...
Sain autokäyttöön DEL Latitude 10 tabletin, jossa on win 8.1 Pro versio. Kosketusnäytöllä mennään, eikä mitään näppistä tullut mukana.
Tässä laitteessa toimii jotakuinkin kaikki työssä tarvitsemani ohjelmat, mutta muutama juttu ontuu.
Onko normaalia, että laite ei pysty paikantamaan sijaintia nettiyhteyden kautta? Tämä härveli ilmoittaa minun olevani jossain Kuusamon suunnalla, vaikka sitten olisin missä. Parillakin karttasovelluksella olen kokeillut.
Laitteessa ei ole ilmeisesti sisäistä GPS vastaanotinta. 3G korttipaikka on, mutta ei sim korttia paikallaan. Datan siirrän kännykästä, tai jostain muusta WLAN verkosta. Windows kaupasta en ole löytänyt mitään navigointiohjelmaa. Kaikki Nokian HERE softat lienee myös pannassa. Onko olemassa mitään sopivaa ladattavaa seurantaohjelmaa? Hybridissä mulla on Autoroute ja ulkoinen GPS, mutta jotain muuta kosketusnäytölle sopivaa kaipailisin.
Mikähän siinä maksaa, että näihin tabletteihin ja läppäreisihin ei saa sisäistä GPS palikkaa? Ei luulis kauhean kallis olevan, jos sellainen joka älykännykästäkin löytyy.