Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Renkaat

<< < (2/4) > >>

Ree:
Itse ostin vaunuun 175/70 C sarjan kumit, 160€ kustansi.. Entiset oli n.10vuotta vanhat ja pykineet.
Eipähän nyt ainakaan vanhuuttaan kumit pamahtele..

aaoulusta:
Tuossako luin Weikon rengas seikkailusta, tuli mieleen kun omaan a-autoon olin vaihdattamassa uusia Hankuukkeja, niin asentaja muistutti noista venttiileistä sellaista jotta , älä laita liikaa ilimaa kun nuo venttiilit on tarkoitettu 4.5 kp paineelle,, oottako kuulleet samansuuntaisia puheita...

seppoko:
Kyllä. Pitää olla metallivartiset venttiilit. Normi juttuja m-autoissa.

kuusaan.matti:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 11.06.2013     kello on 17:16 ---Kyllä. Pitää olla metallivartiset venttiilit. Normi juttuja m-autoissa.

--- Lainaus päättyy ---
KYLLÄ!
Varsinkin raskaammat autot tarvii sellaiset kun painetta on 5.5kg. Alle 5 on lutussa.
Meikä tietää sen kantapään kautta, neitsytmatkalle ostin vanhat talvirenkaat kumiventtiileillä ja vaihdoin 3 rengasta talvimyrskyssä tienvarressa.  Oli harrastus vaakalaudalla siinä kohti ... :o
Onneksi aina pääsi kumikorjaamolle uutta venttiiliä tyhjentyneeseen renkaaseen vaihtamaan, mutta tuli rengastyöt tutuksi :)
Teräsventtiileillä ei mitään ongelmaa.

relluttelija:

--- Lainaus käyttäjältä: MarkoA - 11.06.2013     kello on 15:42 ---Eli ihan outoja Nankangeja ei kannata ostaa, mutta toisaalta kaikkein kalleimmatkaan ei autuaaksi tee.

--- Lainaus päättyy ---

Nankangeista sen verran, että olen itse kyseisellä merkillä aika paljon ajanut, eikä ne meikäläisen ajossa ainakaan huonot ole olleet. Vaunuunkin laitoin nankangit, niissä on muuten Treadwear-lukema monesti suurempi kuin kalliimmissa "merkkirenkaissa". Lukemahan kertoo kulutuskestävyydstä . Amerikassa lukema ilmoitetaan aina renkaan tietojen yhteydessä, se on sielä merkittävä tekijä rengasvalinnassa. Tääläpäin ei vain osata vaatia renkaalta muuta kuin testivoittoja ja kallista merkkiä, kulutuskestosta viis.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View