Tekniikkakeskustelut > Sekalaiset

Renkaat

<< < (3/4) > >>

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 11.06.2013     kello on 16:31 ---Voithan tästä lukaista hiukan. Renkaat oli kuin pakasta vedetyt, vai oliko sittenkään  :D

http://karavaanari.org/index.php/topic,4967.0.html

--- Lainaus päättyy ---

Muistin tämän Weiccon tarinan kun vastasin, mutta olihan tuolla tuokin kommentti

--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 23.07.2012     kello on 21:45 ---Olihan niillä veivattu ihan tarpeeksi  ::)

--- Lainaus päättyy ---

Minä tarkoitin sitä että mulla nuot renkaat on ollu alla 7v, mutta kilometrejä tullut todella vähän - renkaat on oikeesti pinnaltaan uudenveroisessa kunnossa - kyljet pitää myös tarkastaa säännöllisesti. Kun renkaina 185R14C, ne kestää hieman erilailla kuin tuollainen tavallinen telivaunun rengas.

Jokainen tekee tietysti itse omat päätöksensä ja itse meinaan edelleen vetää noilla ikivanhoilla renkailla - tietysti niitä pitää seurata jatkuvasti, että tietää mikä niiden tilanne on.

Weiccon tarina ei kerro, mikä tuon renkaan särki - minä en usko että se vanhuuttaan meni rikki. Todennäköisesti rengas on ensin tyhjentynyt jostain pienemmästä ongelmasta johtuen ja vaurio tapahtunut sitten tyhjällä renkaalla 100-200km matkalla.

Hande:
Mulla oli kans vaunumme alla matadorin renkaat ja urasyvyyttä löyti kuin uudesta mutta huolto löysi uran pohjalta pintahalkeamia mitä mä en nähnyt ja kehoitti vaihtamaan ettei koko vaunun kylkeä tarvi korjata kun rengas räjähtää alle. Vaihdoin c-sarjan renkaaseen kaiken varalta. Kumhon rengas ja makso 150 töineen päivineen ja tyytyväinen olen. :D

Ossi66:
Sopiva ylipaine renkaaseen tarkastelun ajaksi, niin halkeamat ja niiden alut tulee paremmin havaittaviksi ;)

Weicco:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 12.06.2013     kello on 08:26 ---Weiccon tarina ei kerro, mikä tuon renkaan särki - minä en usko että se vanhuuttaan meni rikki. Todennäköisesti rengas on ensin tyhjentynyt jostain pienemmästä ongelmasta johtuen ja vaurio tapahtunut sitten tyhjällä renkaalla 100-200km matkalla.

--- Lainaus päättyy ---

Kylläpä ne tais mennä ihan vanhuuttaan, vaikkakin päälisinpuolin olivat kuin uudet. Loppu setti renkaista (3kpl) laitettiin Saksan Ludwigslustissa uusiksi. Ennen sitä pysähdyimme niin oli kahteen jo tullut pahkuroita joten oli pakko stoppi rengasliikkeeseen.
Tanskan puolella kun käytiin renkaita läpi niin niissä ei ollut mitään vikaa havaittavissa.

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: Weicco - 12.06.2013     kello on 11:39 ---Kylläpä ne tais mennä ihan vanhuuttaan, vaikkakin päälisinpuolin olivat kuin uudet. Loppu setti renkaista (3kpl) laitettiin Saksan Ludwigslustissa uusiksi. Ennen sitä pysähdyimme niin oli kahteen jo tullut pahkuroita joten oli pakko stoppi rengasliikkeeseen.
Tanskan puolella kun käytiin renkaita läpi niin niissä ei ollut mitään vikaa havaittavissa.

--- Lainaus päättyy ---

Eikö sulla ollut aika tuore vaunu edellinenkin.

Itsellä kerran laina-autosta puhkesi takarengas ja onneksi siinä oli vararengas. Vaihdoin sen alle ja ajoin rengasliikkeeseen.
Auton alla vielä olevissa oli kaikissa pahkuroita ja ostin koko sarjan uusia. En muista minkä merkkiset renkaat autossa oli, mutta kuitti niistä löytyi ja ne oli asennettu pääkaupunkiseudulla isossa Caravan huoltoliikkeessä ja iältään alle 2 vuotta vanhoja. Merkintöjen perusteella kantavuuttakin ihan riittävästi ja kohtuu tuoret, ei kuitenkaan kaikki samalla viikolla valmistetut.

En tiedä mitä omistaja sai sovittua jälkeenpäin, me kuljetettiin sekundasarja pyörätelineessä koko matkan ajan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View