ja tänne vain 21 plussaa
ja tämä sopii oikein hyvin minulle lämmöksi
en tykkää yhtään 30 asteen helteistä
enkä sen puoleen pakkasistakaan

|
ja tänne vain 21 plussaa ja tämä sopii oikein hyvin minulle lämmöksi en tykkää yhtään 30 asteen helteistä enkä sen puoleen pakkasistakaan ![]() tänään lupaili 30 plussaa lappiin Hyvä puoli noissa 30 asteen huippuhelteistä on se että järvivesien lämmöt nousevat jo kesäkuussa uimakuntoon, meillä pojat odottavat jo kovin että pääsevät "kotirantaan", tuohon 200 metrin päähän uimaan. Aikuisillehan tuo +20 olisi sopiva jotta pystyisi jotain ulkona tekemäänkin, eilenkin oli koko iltapäivän, kahdeksan tunnin ajan yli +25, koeta siinä sitten tehdä pihahommia. ![]() Mutta ei pitäisi valittaa..tätähän me odotimme koko talven. ![]() Hyvä puoli noissa 30 asteen huippuhelteistä on se että järvivesien lämmöt nousevat jo kesäkuussa uimakuntoon, meillä pojat odottavat jo kovin että pääsevät "kotirantaan", tuohon 200 metrin päähän uimaan. sanoi sääukko ,että Näsinjärves olis jo 20 plussaa vesi kyllä tuollaseen jo uskaltais höyhenensä kastaa tohon meitin lampeen en viitsi nyt mennä vaikka sielläkin jo tarkenis pulahdella mut on se vaan ny niin täys siitepölyä että pitäis tuulen ja sateen tulla ja pölyt ajaa rantakiville niin ja siellä uiskenteellee kaiken laista ötökkää jotta en taida muutenkaan siinne pulahtaa joskos ens syksynä se saatais tyhjennettyä ja talvella ne ötökät kuolis niin ens vuonna voiskin taas pulahdellla uimaankin
Hyvä puoli noissa 30 asteen huippuhelteistä on se että järvivesien lämmöt nousevat jo kesäkuussa uimakuntoon, meillä pojat odottavat jo kovin että pääsevät "kotirantaan", tuohon 200 metrin päähän uimaan. Vae vielä pittää vuottoo. ![]() Mistä kohti se lappi alkaa? Kyllä ainakin Oulun seudulla kestetään. Huomenna sitten valkolakit saa kasteen, tänään valmistuu ammattikoulusta ainakin osa ja komia keli. Vae vielä pittää vuottoo. Jo on aikoihin eletty...nyt ei savolainen ymmärrä savolaista. ![]() Hyvä puoli noissa 30 asteen huippuhelteistä on se että järvivesien lämmöt nousevat jo kesäkuussa uimakuntoon, Kunhan nyt ensin lähtis jäät... ![]() Jo on aikoihin eletty...nyt ei savolainen ymmärrä savolaista. hahaa ,mutta turkulainen ymmärtääkin ![]() tuohan tarkotti ,et polskimaan vaan Toivottavasti emme vie täältä mukanamme viikon päästä tätä lämpöä vaan saatte tekin täällä tästä nauttia. ![]() Häiritsee valoisuus yöllä nukkumista. ![]() Ihanaista ja hyvin kotoisalta tuntuu kun jo nyt aamulla 25 lämmintä. Eikä tunnu liian kuumaltakaan. Kotona Saksassa vain nyt 7. Aika ihmeellisen outoa. mä ompelin tuonne meitin makkariin pimennysverhot ja auttaa kummasti pimentämään tuon huoneen ja tupa-autossa on pimennysverhot myöskin niin ei valoisuus sielläkään haittaa ![]() Heille pitää aina yöllä olla kolmen ikkunan kaihtimet puolittain auki, että näkevät ulos ja voivat seurata maailman ihmeitä. Tuo lämpö asiakin on jännä. Muistan vuosien takaa yhden kuukauden reissun. Välimerellä jo kahdessa viikossa totuimme tosi lämpimään. Kun Budapestissä tulomatkalla ilma kylmeni 20, tuntui kylmältä ja paleli. Itse olen aina nauttinut, jo loma reissuilla etelän pimeästä kesäöistä. Nukkuessa ei tarvitse valoa. Ja nyt huomaa kuinka valo säätelee nukkumista. Nautin joulu- ja tammikuun auringon valosta ja lämmöstä kovasti. Ymmärrän kesäöiden valoisuuden täällä pohjolassa, onhan sillä niin positiivinen vaikutus ihmisiin pitkän kaamoksen ja kylmän talven jälkeen, kun ei sitä valoa voi tasaisemmin koko vuodelle jakaa. Karhukin herää pesästään nauttimaan lämmöstä ja valoisuudesta. Täällä itärajallakin vain muutama hassu hyttynen nähty- kun on niin kuuma ei ole hyttysiä. Tänään taas +28C ja siitäpä revi huumoria kun työssä hiki tippuu.
Jo on aikoihin eletty...nyt ei savolainen ymmärrä savolaista. Eikös muksuna menty uimaan, heti kun jäät ei olleet enää esteenä. Ei siinä vuotettu (odotettu) vesien lämpiämistä. ![]() Eikös muksuna menty uimaan, heti kun jäät ei olleet enää esteenä. Ei siinä vuotettu (odotettu) vesien lämpiämistä. Joo mun lapsuudessakin tehtiin noin, mutta nyt mun lapset on tottuneet kylpylän +27 - +32 asteiseen veteen, liian kylmää se tuo Onkiveden vesi vielä on ![]() Tuo "vuotettu" oli mulle kyllä ihan uus, liekkö se karjalais....vai ihanko savolaista perää ? |