Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Ducaton turbosta

<< < (3/3)

retkeilijä:
Kiitoksia. Asia kiinnosti koska Neste Pro dieselöljystä sanotaan Suomen autolehdessä 6/2012 seuraavaa:

Yhteispaineruiskutu s autoissa saatiin noin 3 %:n tehon ja vääntömomentin kasvu.
Pumppusuuttimilla varustetuissa autoissa 4%-:n kasvu tehossa ja väännössä 1%.
Jakajapumpulla varustetussa autossa ei tehon lisäystä ja vääntö laski aavistuksen.

Onko siis tuo 2,0 JTD yhteispaineruisku (etukammioton) moottori sellainen, johon lisätehoa voi saada Neste Pro:lla jutun mukaan?
http://neste.fi/binary.aspx?path=2589;2655;2698;8158;19494;19498;19499&page=19499&field=FileAttachment&version=1

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: retkeilijä - 27.06.2013     kello on 21:33 ---Jakajapumpulla varustetussa autossa ei tehon lisäystä ja vääntö laski aavistuksen.

--- Lainaus päättyy ---

Näissäkin tapauksessa käynnistyvyys paranee ja savutus vähenee = kannattaa jos ei muuten niin ympäristön kannalta. Käytännössä on Ducatossa 1. Pro-tankillinen menossa, katsotaan reissun jälkeen olenko vielä samaa mieltä ;)

Mutta noin muuten tuolla Rötköllä jo ajellut pidemmänkin aikaa Pro-liemellä, vaan mitään selvää kulutuksen laskua en ole rekisteröinyt :-[ Mutta oli se talvella -30 pakkasestakin kiva päräyttää diesel tulille tolpatta kun ei koko seutu ollutkaan enää sinisenä, ei edes sitä pientä tuprausta tullut putkesta tallin edustalle leijailemaan. Myös nenä tykkäsi kun ei noki kärynnyt auton laseja auki scrabatessa 8)

kimi:
Olen käyttänyt tuota Prota sen aikaa kun sitä on ollut myynnissä. Auto ollut minulla marraskuusta 2009 ja itse olen siihen runsaat 100 000km saanut lisää mittariin.  Tänä aikana olen muutaman tankillisen välein lisännyt muutaman desin 2T öljyä tankkauksen yhteydessä.

Tankkaus aina niin, että vajaata ei täytetä vaan ajetaan kohtuu tyhjäksi ja tankkaus täyteen. Lasken jokaisen tankillisen kulutuksen ja pidemmällä reissulla keskikulutuksen. Kulutus oli aikaisemmin 11,4 - 11,5 ja nykyään 11,2 -11,3.

Katsastuksessa tänä vuonna katsastaja mittasi savut 3 kertaa kun arvot oli hänen mielestään liian matalat, reilusti alle EUR 4-5 vaatimusten.

Itse ainakin jatkan tuon käyttämistä kun en huonoja puolia ole siitä huomannut

retkeilijä:
Minulla on nyt kolmas tankillinen menossa ja olen tuohon pro:hon vielä tyytyväinen, koska
se on edullisinta täällä (kylmäasemat Kuopio ja Varkaus) tällä hetkellä (1,409 €/l) ja näkyvä savutus on lakannut kaasupohjassa ajaessa vastamäkeen. Kone PSA:n 1,9 TD.

Tehot on siis lisineet, koska voi pitää kaasua pohjassa  ;D

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 28.06.2013     kello on 00:17 ---Katsastuksessa tänä vuonna katsastaja mittasi savut 3 kertaa kun arvot oli hänen mielestään liian matalat, reilusti alle EUR 4-5 vaatimusten.

--- Lainaus päättyy ---

Erittäin huomionarvoinen pointti! Meinaan tuolla dummy-optisella mittauksellahan ei ole aidosti juurikaan tekemistä moottorin kunnon tms. kanssa. Mutta kun OBD-mittausta ei ole dieseleillä vieläkään otettu käyttöön, niin pitäähän niilläkin joku kuisa katsastuksessa olla ::) Tarkoittanee kun viimeksi oli Dukun mittaus 2.2, sallitun ollessa 2.5, niin Pro:ta tankkiin ja ei tartte huolestua ensi kerralla :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View