Silloinen KaartP eli Kaartin pataljoonassa Helsingissä, autojoukoissa 

|
Silloinen KaartP eli Kaartin pataljoonassa Helsingissä, autojoukoissa
![]()
II/82 RovItPsto, 11kk "kiinni"Hyvä sivu, www.inttikaverit.co m, ähräsin tietoni sinne. ![]() Nämä nykyajan varusmiehet ovat lomilla jo heti ekana viikonloppuna??? Meillä kyllä pysyttiin kiinni ekat 6-7 viikkoa ja sitten iski varuskuntaan salmonellaepidemia ja kuukaus siihen päälle vielä! Terve! Tämmöinen meinikihän se nykyään on, ja johtuu pelkästään säästö syistä. Normaali flunssa ym. sairauksissa varusmiehet ja -henkilöt komennetaan kotiin sairastamaan, epidemiat on erikseen. Ja polttopuutkin on halvempi ostaa, vaikka 5€ pusseissa plantakenista (nimi muutettu), kuin ruokkia puoli komppaniaa viikon loppuna kassulla. PohPionk/PohPr hiukkavaara 81-82 sain ylipanostajan kunnia maininnan
![]() PSVP 2/96 330vrk Oulussa. Kertamaankin "päässyt" 25vrk
Jääkäripatteristo /-66, Hämeenlinna, Oulu, Hamina, Rovajärvi ja Hämeenlinna / 10kk. Tehtiin mukavaa tuttavuutta neljän kaupungin tytärten kanssa. Mukavaa aikaa!
Pohpr , Hiukkavaara 77 - 78, autovarikko. Lepo ! 79 - 80 Tikkakoski ja tutkanmittajakurssi .
Lokakuussa mentiin Tikkakoskelle josta sitten siirryttiin olikohan tammikuussa asemapaikoille. Niimpä loppuajan palvelin Gyltön linnakesaarella lennoston tutka-asemalla. 330 päivän jälkeen kotiutettiin Satakunnanlennostos ta Porista. 79 - 80 Tikkakoski ja tutkanmittajakurssi . Ihan samanlainen kuvio, mutta olin aitovuoressa ja sitten porin kautta kotiutettiin. Olin tosin 345 pv ( yp:tä 15 pv ). ![]() Ihan samanlainen kuvio, mutta olin aitovuoressa ja sitten porin kautta kotiutettiin. Olin tosin 345 pv ( yp:tä 15 pv ). Mistä yp:t Olitko "villi poika" tuohon aikaan??? ![]() Mistä yp:t Olitko "villi poika" tuohon aikaan??? Nukuin vartiossa ja unet meni vähän pitkäksi. ![]() Syvät unet!!
Tota on vaikea lyödä vaikka intissä melkein seisten välillä nukuttiinkin!!! Tietty vartiosta rapsahti bonuksia rikkeeseen...Syvät unet!! En tullut vartion vaihtoon niin hälytysryhmä kävi herättämässä. En ollut päivääkään yp:stä sisällä kun anoin opiskelulomaa, mutta unohdin kertoa, että koulutusta oli vain yksi päivä viikossa. ![]() |