Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Nokkaremmin vaihdon tarpeellisuus ?
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: Naussi - 2.05.2013 kello on 22:08 ---Mutta onko väliä, pitääkö autoa parkissa vaihde päällä? Eli hihnahan silloin rasituksessa.
Voisi ajatella, että jos auto vapaalla, niin hihnahan ei ole sillon rasituksessa.
Vai kuka seuraa esim. hihnoja tarvikeliikkeen hyllyllä, kuinka kauan ne siellä roikkuvat, monesti kuukausia/vuosiakin?
Eli siis onko eroa, pitääkö autossa vaihteen päällä vai ei?
--- Lainaus päättyy ---
Eipä sillä ole väliä,mutta kannattais välillä käyttää moottoria .
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 2.05.2013 kello on 22:15 --- Eipä sillä ole väliä,mutta kannattais välillä käyttää moottoria .
--- Lainaus päättyy ---
Juuri tuota olen harrastanut talviseisotuksessa. Reilun kuukauden välein olen pyöräyttänyt konetta vähäsen. Tämä juurikin remmin takia.
En käynnistä autoa varsinaisesti vaan käytän hieman startilla. Tässä ajatuksena on se, että lyhyet käytöt talvella vain lisäävät kosteutta autoon. Pitäisi käyttää kuumaksi sitten. Kaiketi paras olisi liikauttaakin puoli renkaan pyörähdystä suuntaan, tai toiseen.
En tiedä onko hyötyä, mutta nän vain on tullut tehtyä.
Muumuupapa:
--- Lainaus käyttäjältä: Naussi - 2.05.2013 kello on 22:08 ---
Vai kuka seuraa esim. hihnoja tarvikeliikkeen hyllyllä, kuinka kauan ne siellä roikkuvat, monesti kuukausia/vuosiakin?
Eli siis onko eroa, pitääkö autossa vaihteen päällä vai ei?
--- Lainaus päättyy ---
Olen ihmetellyt samaa. Väittäisin, että iso osa hihnoista on viettänyt nelivuotissynttärei tään jo paljon ennen asennusta.
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: Muumuupapa - 3.05.2013 kello on 10:21 ---Olen ihmetellyt samaa. Väittäisin, että iso osa hihnoista on viettänyt nelivuotissynttärei tään jo paljon ennen asennusta.
--- Lainaus päättyy ---
Miksi ostaa varaosaliikkeestä remmi ?
Autokorjaamo tilaa remmintukkureilta jolloin tavara on tuoretta.
Tukkurit ei nykyään pidä isoja varastoja joka "näkyy" varaston "tuoreutena" rahaa ei "seisoteta" hyllyssä kun on nopeat kuljetusyhteydet olemassa . . .
88k5:
Onko urbaania legendaa, että Ducaton nokkahihnalle on myrkkyä kylmänä ratin ääriasentoa vasten kääntäminen.. ohjaustehostimen pumppu saattaa saada pahaa aikaiseksi - eikat se ole jakopäähän sotkettu?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta