rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Sauna  (Luettu 9033 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Sauna
« : 2.05.2013 kello on 19:04 »
Tuli naapuri valittamaan vappuna,että olen heittänyt liikaa löylyä ja hän poltti kaljunsa ja selkänsä ;) Pääsehän sieltä pois aina jos liian kuuma on,tuli minun vaunulle räyhäämään ja ikää oli 60-70V Ja kerto isännille vielä asiasta,kyllä rupes pikkusen vituttamaan ;) Mutta isännät oli minun puolella ;) Kaiken näkösiä kus päitä näköjään riittää :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Sauna
« Vastaus #1 : 2.05.2013 kello on 19:08 »
Jos naapuri istui löylyhuoneen lattialla, kun heittelit löylyä ylälautilta. Silloin valitus oli aiheellinen.  ::)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #2 : 2.05.2013 kello on 19:14 »
Jos naapuri istui löylyhuoneen lattialla, kun heittelit löylyä ylälautilta. Silloin valitus oli aiheellinen.  ::)
Niin varmaan :D

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.02.2020 kello on 15:16
« Vastaus #3 : 2.05.2013 kello on 19:22 »
Ois pitänyt heittää joka toinen kuupallinen sen ukkelin päälle ni ois vähän tasottanut paloarkuutta :P...

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #4 : 2.05.2013 kello on 19:23 »
Ois pitänyt heittää joka toinen kuupallinen sen ukkelin päälle ni ois vähän tasottanut paloarkuutta :P...
Niin ois pitänyt tehdä ;)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #5 : 2.05.2013 kello on 19:27 »
kerro sille ukkelille
että mä teen tilauksesta myöskin saunamyssyjä
kaljun peitoksi  Thumb

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 5.12.2025 kello on 07:49
  • Savo
« Vastaus #6 : 2.05.2013 kello on 19:33 »
Sitten se olis varmaan valittanut kuumuudesta lisää kun nuin kuumana kävi.. :D

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:33
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
« Vastaus #7 : 2.05.2013 kello on 19:40 »

Sittenhän siellä vasta olisikin ollut löylyä.  :D  :D

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 5.12.2025 kello on 07:49
  • Savo
« Vastaus #8 : 2.05.2013 kello on 19:42 »
Sittenhän siellä vasta olisikin ollut löylyä.  :D  :D
Samaa vähän tarkoitin.. :D :D

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.02.2020 kello on 15:16
« Vastaus #9 : 2.05.2013 kello on 20:43 »
Samaa vähän tarkoitin.. :D :D
Mut ois ollut vertailu pohjaan et kummasta tuli paremmat löylyt ja infota alueen isäntiä jatkoo ajatellen et laitetaanko kiuas lämpiämään vai tää "kaveri" lauteille :D.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:13
« Vastaus #10 : 2.05.2013 kello on 20:45 »
Kyllä saunassa lämmintä pitää olla. Jos tulee liian kuuma askel alaspäin vaan rohkeasti. Lapsille jotka pitää miedoista löylyistä sanon yleensä että jää suosiolla alemmaksi. Kolhoosi saunoissa se huonopuoli ettei löyly tahdo kelvata monelle, joko liian kuuma tai kylmä. ??? ??? :o

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.11.2025 kello on 18:42
  • lasiseppa
« Vastaus #11 : 2.05.2013 kello on 20:57 »
Appiukko v-tuili minulle samasta asiasta vuonna 1984 enkä sen koomin ole siinä talossa saunonut jos saunassa ei saa heittää löylyä niin on parempi antaa olla >:(

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:41
« Vastaus #12 : 2.05.2013 kello on 21:04 »
Kerran nuorena poikana olin yleisessä saunassa, jossa kovikset heittivät löylyä kilpaa. Mukavaa siellä ei ollut kellään.
Sitten saunaan tuli aika karskin näköinen mies käsivarret vahvasti tatuoituina. Hän kertoili aika matalalla äänellä, miten heillä Kakolassa toimittiin, kun oli viikon kohokohta päästä saunomaan. Siellä oli tapan nauttia saunomisesta, eikä pelleillä. Hän kysyi kovilta pojilta, jotta tietävätkö he miten siellä pellejä käsitellään. Eivät jääneet arvuuttelemaan, vaan poistuivat vähin ääniin.

Silloin itsekin oivalsin saunomisen syvällisemmän merkityksen. En koskaan saunassa heitä lisää löylyä, kysymättä muidenkin mielipidettä.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 08:29
« Vastaus #13 : 2.05.2013 kello on 21:22 »
Kyllä saunassa lämmintä pitää olla. Jos tulee liian kuuma askel alaspäin vaan rohkeasti..
Entä jos 5 tai 10 henkeä menee samaan aikaan saunaan. Yksi haluaa 150? astetta ja muut 90. Onko oikein, että neljä kärsii yhdestä hullusta joka haluaa näyttää muille? Tämä ei mitenkään aloittajan tapahtumaan.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #14 : 2.05.2013 kello on 21:23 »
Kerran nuorena poikana olin yleisessä saunassa, jossa kovikset heittivät löylyä kilpaa. Mukavaa siellä ei ollut kellään.
Sitten saunaan tuli aika karskin näköinen mies käsivarret vahvasti tatuoituina. Hän kertoili aika matalalla äänellä, miten heillä Kakolassa toimittiin, kun oli viikon kohokohta päästä saunomaan. Siellä oli tapan nauttia saunomisesta, eikä pelleillä. Hän kysyi kovilta pojilta, jotta tietävätkö he miten siellä pellejä käsitellään. Eivät jääneet arvuuttelemaan, vaan poistuivat vähin ääniin.

Silloin itsekin oivalsin saunomisen syvällisemmän merkityksen. En koskaan saunassa heitä lisää löylyä, kysymättä muidenkin mielipidettä.

Thumb
juurikin noin itse toimin
esm. uimahallin saunassa
jossa joka ikäluokkaa on saunomassa
ja jos sattuu ,että olen löylykauhan vartijana
en pysty itse saunomaan kovissa löylyissä noin 60-70 vaan
jotta senkin puoleen kysäsen muiden mielipidettä
ja kyllähän tuonnekkin jokunen isoista löylyistä tykkäävä tulee
mutta itse poistun vähin äänin
enkä todellakaan ala siittä kelekkään nipottamaan
että ei liian kuumia löylyjä heitellä hittolainen
ei ei vaan siirrän sauna reissun kotiin