Tekniikkakeskustelut > Projektit
Ducaton äänieristyksen parantamisen yritys
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 6.05.2013 kello on 08:20 ---Suurin hyöty tulee kylmän peltiohjaamon äänieristyksestä, lämmön eristys puolelle, vaikka materiaalit ei varsinaisia lämpöeristeitä olekkaan. :D
--- Lainaus päättyy ---
No en mä tiiä...suurin osa matkailuautoilijois ta käyttää autoaan kuitenkin vain kolmen vuodenajan autona jolloin tuo lämmöneristys ei liene ongelma vaan se melu, aika paljon sitä ollaan kuitenkin tien päällä ja sitten kun oleskellaan niin silloin ollaan toukokuusta-lokakuuhun ---> ei ongelmaa kylmyydestä. Thumb
Jos olisin ajanut moottoripyörälläkin läpi vuoden, ei se tuntuisi harrastusajoneuvolt a vaan käyttöajoneuvolta.. ihan eri tavalla odottaa reissuja matkailuautolla kun on tehnyt muuta talvella.
Mutta vedetään nyt loppukaneetiksi kuitenkin että jokainen tavallaan niin mitäpä muuta. ;D
Rölli:
Mun mielest kannataa aina harrastus vehettä duunata, ja meikäläisell ei oo varaa pitää erikseen jokatarkotukseen vehettä , ni mä ajan harrastus vehkeel ne noin nelkyt tuhatta kilometrii ja ja joka väliss teen jotain viihtyvyyden tai kulkemisen eteen. se on harrastus...
JPVäisänen:
Tää ny ei yhtään liity äänieristykseen tai jos joku löytää yhtymäkohdan niin siitä vaan....
Fixailin autoon ny uuden jääkaapin paikalleen ja siitä tuli tällanen "viritys"..löyty muuten aikas lähelle vanhaa kuosia olevaa kontaktia bauhausista. Veikkaan vaan ettei pysy lastulevyssä. Sitte otetaan uusiksi, pohjamaalataan ja liimataan uusiksi...siis tuo jääkaapin yläpuolinen osa on sitä viritystä, siinä oli aikasemmin electroluxin "säätimet".
sitte pikkkasen "sähkökeskusta" on laiteltu. Tulipa lisättyä vikavirtasuojat kun ne puuttui kokonaan.
joo..ja joku neropatti kysyy että miksi kaks koteloa...no, ostin tuon pienemmän kun luulin että sillä pärjätään ja kun huomasin että "keskuksesta" puuttuu noi vikavirtasuojat niin eikun uuden kotelon ostoon mutta hyödynsin tuon vanhankin. Jäi 3-modulia vielä varalle. Pikkupätkä suojaa tarvitaan vielä tuohon pienempään.
Seuraavaksi vähemmän tärkeän asian kimppuun kuin helemapellin paikkaukseen...kusk inpuolella nyrkin mentävä reikä :)
Vesseli:
Miksi Ducaton äänieristystä pitää parantaa?
ihaa:
Olipa Ducato minkä vuoden mallia tai asunto-osan valmistaja mikä tahansa niin aina siinä äänieristyksessä löytyy parannettavaa ja tämähän se on yksi osa-alue kalustoharrastamise ssa, parantaa itse kukin miten haluaa, aina siitä yleensä parempi tulee.
Tusinatuotetta voi muuttaa oman maun mukaiseksi, tulee sitä yksilöllisyyttä, kuka sitä nyt täysin vakiolla haluaa harrastaa, minä tekisin saman myös tuon -08 Ducaton kohdalle kuin JPVäisänen on tehnyt omalleen mikäli olisi vaan aikaa enempi.
Jos Ducaton ohjaamo kuljettajan paikalta mitattuna on n. 5 dB meluisampi kuin henkilöauto niin kertoohan se jotain, parannettavaa olisi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta