Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Tankkaus Euroopan maissa
JJJ:
Minä tankkaan aina dkw:llä tai euroshellillä. Ensinmainittu kelpaa melkein missä vaan.
"Masi":
--- Lainaus käyttäjältä: kahtaenvaihda - 15.04.2013 kello on 15:06 ---Mutta MIKSI pitäisi ottaa Maestro, jos normaali korttikin toimii ?
--- Lainaus päättyy ---
Ihan siksi ettei esimerkiksi jos minä otan normaalin ilman maestroa, niin suomesta ei saa mistään mitään.
Usko pois se maestro on se taikasana siinä kortin etupuolella. Maestrolla pankkikortilla voi maksaa saksalaisessa automarketissa, mutta danske bankin pelkkä pankkikortti ei toimi vaikka on saatu suomesta.
Stara:
Eikös se ole jotakuinkin näin .."Visa Electron ja MasterCard Maestro ovat online-kortteja. Ne toimivat kuten pankkikortit, mutta ne edellyttävät aina reaaliaikaista katevarausta. Tällä menettelyllä pankki haluaa minimoida tilinylityksen riskin. Pankit myöntävät näitä kortteja erityisesti nuorille asiakkaille".
Kun puhutaan näistä korteista, niin pitäisi kait aina tarkentaa millaisesta kombinaatiosta on kyse? Pääasiallisesti tulee puhua maksuaikakorteista tai pankkikorteista sekä On-line maksukortista (esim. Visa Electron).
Luottokortti on sitten maksuaikakortti, johon voi kuulua luotto-ominaisuus.
Tämä näin tiivistettynä/suppeasti.
K.E.V:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 15.04.2013 kello on 15:49 ---Ihan siksi ettei esimerkiksi jos minä otan normaalin ilman maestroa, niin suomesta ei saa mistään mitään.
Usko pois se maestro on se taikasana siinä kortin etupuolella. Maestrolla pankkikortilla voi maksaa saksalaisessa automarketissa, mutta danske bankin pelkkä pankkikortti ei toimi vaikka on saatu suomesta.
--- Lainaus päättyy ---
Voip. olla jos siltä tuntuu. Euroopassa on muitakin maita kuin Saksa . Itse en vielä 23v reissaamisella ole pulaan jäänyt normaali Visallakaan kuin kerran Italiassa. Cittin aulassa oli pankkiautomaatti, nykyään kelpaa kortti kassallakin. Tuota Visa Credit/Debitiä olen käyttänyt ympäri eurooppaa. Tottakai saa ottaa Maestroja jne niin paljon kuin sielu sietää. Itse en viitsi mitään ylimääräistä hankkia.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 15.04.2013 kello on 15:49 ---..
--- Lainaus päättyy ---
Täyttä totta Maestro on ainoa kortti joka kelpaa, ns. ruokakaupoissa DACH -maissa - ne on niin "aatamin aikaisia" maskupäätepuolella. Itse asiassa muistelen Alankomaissakin monta paikkaa, johon ei Visa tai Mastercard [d/c] muovit käyneet - Maestro tai liikkeen oma.. >:(
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta