Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Tankkaus Euroopan maissa
caddis:
--- Lainaus käyttäjältä: Risto66 - 13.04.2013 kello on 17:32 ---Ei muuta,kun euroja taskuun,niin tankki varmasti aina täysi ;) :D
--- Lainaus päättyy ---
Kiitoksia vastauksista. Arvelinkin, että korteilla nykyään pärjää. Eurosta ja korteista on ainakin tässä karavaanarimatkailu ssa iso hyöty. Muistan aikaisemmilta Euroopan matkoilta eri valuuttojen sekamelskan, mikä nyt ei enää ole niin paha. Toivottavasti joskus voi vielä reissata kaikissa Euroopan maissa ilman valuutanvaihtoja ;)
Sabellin:
Voiko ulkomaan asemilla ja muuallakin tosiaan maksaa myös debitillä? Mä olen luullut että vain luotolla voi maksaa reissussa.
Alan:
Välillä voi ja välillä ei, eli ajoittain käy vain luotto. Mitään logiikkaa siinä ei tunnu olevan.
Debit saattaa nykyään toimia jopa Venäjällä.
Suurempi ongelma kuin maksaminen voi olla tankille ja sieltä pois ajaminen, etenkin vaunuihmisellä. Ainakin Ranskassa kauppakeskusten pihoissa voi olla aika kapeita ja kimurantteja reittejä.
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Sauli Tenlen - 13.04.2013 kello on 22:03 --- Voiko ulkomaan asemilla ja muuallakin tosiaan maksaa myös debitillä? Mä olen luullut että vain luotolla voi maksaa reissussa.
--- Lainaus päättyy ---
Siellä missä Electron käy, voi ainakin. Mutta yhdistelmä kortilla ei aina edes tarjoa muuta kuin luottopuolta..
Aakku:
Huoltsikalla oli päätteellä ainakin joskus Debit vaihtoehto. Kauppojen seiniltä sai myös nostettua rahaa debitillä. En muista saiko euromaiden ulkopuolella. Muistelisin, että olisin Norjassakin kyllä nostanut rahaa debitillä.
Isompi ongelma on, jos kortti ei jostain syystä toimi siellä huoltsikan päätteellä. Tästä syystä pidän aina saman verran rahaa lompsassa, kuin mitä polttoainetankkaus maksaa.
Saattaisi olla hyvä pitää kahta eri luottokorttiakin matkassa, jos vaikka toinen lakkaisi toimimasta jostakin syystä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta