Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
Starttiakun lataus puskissa
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 6.04.2013 kello on 10:07 ---Ei mulla ole sellaisia hemmetin pitkiä apukaapeleita. Hupiakku kun on vielä koteloituna omassa poterossaan auton takapäässä.
--- Lainaus päättyy ---
Ostat puodista pätkän hitsauskaapelia ja laitat sen sinne valmiiksi. Sen jälkeen ei tarvi kytkeä kun konehuoneessa. Kulkimen runko korvaa toisen johtimen.
Voortissa matkaa on vain metri. :D
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: putkimies - 6.04.2013 kello on 10:27 --- Juosten on mentävä, jos aikoo tavoittaa eukon ;)
--- Lainaus päättyy ---
Mun tapauksessa varmaan lujaa on juostava, jotta eukko ei tavoittaisi.. :o
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Simasuu - 6.04.2013 kello on 10:26 ---Pari kertaa käynyt niin, että on starttiakku hiipunut. Ja eipä muuta kuin invertterillä hupiakuista virta ulos ja starttiakkua lataamaan. Ei sitä tarvitse paljoakaan apuja antaa, kun saa jo koneen käymään.
Ehdoton homma pitää po. laitteet mukana matkoilla.
--- Lainaus päättyy ---
Thumb
Komissarov:
Minulla on tuossa pakettiautossa ihan tavallinen päävirtakytkin oikosulkemassa hupiakin latausreleen nastat. Normaalitilanteessa kytkin on tietenkin auki ja kytkimen "kahva" hanskalokerossa, mutta jos onnistuu esim. Webastolla tyhjentämään starttiakun, niin kytkin vaan kiinni, auto käymään ja kytkin auki. Kaapelit on toki jo alkujaan mitoitettu tuota varten...
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Komissarov - 6.04.2013 kello on 13:09 ---Minulla on tuossa pakettiautossa ihan tavallinen päävirtakytkin oikosulkemassa hupiakin latausreleen nastat. Normaalitilanteessa kytkin on tietenkin auki ja kytkimen "kahva" hanskalokerossa, mutta jos onnistuu esim. Webastolla tyhjentämään starttiakun, niin kytkin vaan kiinni, auto käymään ja kytkin auki. Kaapelit on toki jo alkujaan mitoitettu tuota varten...
--- Lainaus päättyy ---
Kerran ostin kylmäkassin täyteen kaljaa. Niin, semmoseen 12V:sen. Kattivankkurissa oltiin pitkä viikonloppu. Kassi oli kytketty tupakan sytyttimeen. Sunnuntai aamuna startti vain naksahti, starttiakut oli tyhjät. >:(
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta