Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Starttiakun lataus puskissa

<< < (4/13) > >>

perho-ukko:
Pitkät käynnistin kaapelit,tai starttiakun ja hupiakun välille kahva kytkin,näin minulla toimii.

putkimies:

--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko -  6.04.2013     kello on 14:07 ---Pitkät käynnistin kaapelit,tai starttiakun ja hupiakun välille kahva kytkin,näin minulla toimii.

--- Lainaus päättyy ---
Tarkoitatko että on kiinteästi asennetut kaapelit, ja kytkin välissä? Kuullostaisi järkevältä.

Haapaniemen Paroni:
Ja eiks ton strattiakun ja hupiakun voi pitää muutenkin erillään toisistaan? Hommaa tarpeeksi hupiakkuja ;)

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: putkimies -  6.04.2013     kello on 15:31 --- Tarkoitatko että on kiinteästi asennetut kaapelit, ja kytkin välissä? Kuullostaisi järkevältä.

--- Lainaus päättyy ---
  Juuri tuota tarkoitin.

JPVäisänen:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  6.04.2013     kello on 09:49 ---Tuli tällainen teoreettinen kysymys mieleen.

Jos mun retkuiluauton starttiakku jostain syystä tyhjenisi puskissa, niin voisinko sitä ladata invertterin kautta hupiakusta akkulaturilla?
Hupiakkkua jeesaa sitten kenno katolla.

Mulla on sellainen mielikuva, että tuo hupiaakku ei suoraan kennon avulla lataa starttiakkua.

--- Lainaus päättyy ---
Miksei rakenna sellasta systeemiä millä kennot lataa starttiakkua. Ilmeisesti piuha kuitenkin startti- ja tupa-akun välillä on olemassa mutta relekytkentä katkaisee yhteyden kun auto sammutetaan.
Jotta tähän lataus/purkaus systeemiin saatais jotain järkeä suunnittelen tässä ajankuluksi jotain edullista logiikkaa hankittavaksi jolla ohjaus tehdään. Esim. Siemens Logo vois olla sellanen.
Säätelyparametrit pitäsi vaan listata että vois selvittää montaako relettä esim. pitää ohjata ja mistä kaikkialta tarvitaan ohjaussignaalit purkkiin että saadaan järkeä mukaan.
Tiedän että uudemmissa tällaista hässäkkää hoitaa osittain esim EBL:n boksi mutta se on kallis ja vaikea laittaa vahaan kalustoon.
...katotaan josko saan jotain aikaseksi ennen kesää.
Että jos jollakulla olis näitä parametrejä ja ehtoja listailla niin olisin kiitollinen.
Noi Logon purkit maksaa alle 200e ja tietsikalla niitä voi ohjelmoida tarpeen mukaan....toki starttikaapelit ja katkaisin tulee halvemmaksi mutta liian helppo toteuttaa :D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View