rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Kesärenkaat  (Luettu 111827 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.02.2021 kello on 18:57
Vs: Kesärenkaat
« Vastaus #375 : 27.04.2015 kello on 18:10 »
Hoh, kyllä Mersu antaa hyvin merkkejä sutimisesta, vaikka ESP olisikin päällä. Mutta kun ei. Sama auto muilla renkailla on paljon liukkaampi. No, ehkä se johtuu sitten kuun tähtien ja komeettojen asennoista! Sovitaan niin, niin kaikilla säilyy hyvä mieli. :)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:22.11.2025 kello on 19:59
« Vastaus #376 : 27.04.2015 kello on 18:25 »

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
« Vastaus #377 : 27.04.2015 kello on 18:27 »
^
 Ainakin Golfissa meni jarrutasapaino täysin pieleen ja takajarrut lukkiutuivat. Samoin teki Yaris aikoinaan. Siitä Yariksesta oli joskus varoituskin jossain autolehdessä.

Tuosta variksesta. Ne lehdet suosittelivat nimenomaan ostamaan sen ABS-version kun lukkiutuvilla jarruilla varustettu oli liian takapainoisilla jarruilla (talvikeliin) varustettu. Absien kanssa ei ollut ongelmaa.

Golfinkin osalta kannattaa tarkentaa mistä mallista on kyse. En oikein tunnista tuosta, missä mallissa olisi tuollaista ongelmaa ollut, mutta jos kerrot asiasta tarkemmin niin muistellaan sitten porukalla.

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.02.2021 kello on 18:57
« Vastaus #378 : 27.04.2015 kello on 19:04 »
Eikös Mazda 6 ollut tunnettu siitä, että ESP:n vikaantuessa auto on todella yliohjaava?

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:44
« Vastaus #379 : 27.04.2015 kello on 19:19 »
Tuosta variksesta. Ne lehdet suosittelivat nimenomaan ostamaan sen ABS-version kun lukkiutuvilla jarruilla varustettu oli liian takapainoisilla jarruilla (talvikeliin) varustettu. Absien kanssa ei ollut ongelmaa.

Golfinkin osalta kannattaa tarkentaa mistä mallista on kyse. En oikein tunnista tuosta, missä mallissa olisi tuollaista ongelmaa ollut, mutta jos kerrot asiasta tarkemmin niin muistellaan sitten porukalla.
En minä tosiaankaan muista, mistä vuosimallista oli kyse.
Eikä sillä automerkillä niin väliäkään ole. Pointti oli vain siinä, että moni nuorempi kuski ei edes tiedä absittomista autoista. Sitten saattaa käydä niin, että ihmetellään, että mikäs valo se siinä loistaa. Seuraava jarrutus sitten liukkaalla voi olla kohtalokas.

• Kaikkien Kaveri
    • East Coast Fellows
« Vastaus #380 : 27.04.2015 kello on 19:34 »
En minä tosiaankaan muista, mistä vuosimallista oli kyse.
Eikä sillä automerkillä niin väliäkään ole. Pointti oli vain siinä, että moni nuorempi kuski ei edes tiedä absittomista autoista. Sitten saattaa käydä niin, että ihmetellään, että mikäs valo se siinä loistaa. Seuraava jarrutus sitten liukkaalla voi olla kohtalokas.
OK. Menin ajatuksissani jotenkin sekaisin ja kait olen sekaisin edelleen  ;D

Ei näet vieläkään aukea tuo lause. Moni nuorempi kuski ei edes tiedä absittomista... Tuo on selvää, vaikkakin olen tuosta jokseekin eri mieltä. Kaikki ne nuoret mitä minä tiedän (ketä nyt meidän pihoilla pyörii) ovat ajaneet absittomilla että absillisilla tietäen niiden eron. Käyttöautona taitaa jo suurimmalla osalla olla absilliset, harrastekulkineet osin ilman.
Mutta tämä: "Sitten saattaa käydä niin, että ihmetellään, että mikäs valo se siinä loistaa. Seuraava jarrutus sitten liukkaalla voi olla kohtalokas." Tarkoitatko että nuoriso joka ei tiedä absittomista autoista alkaisi kuitenkin ihmettelemään absin varoitusvaloa ja siitä seuraisi kohtalokas jarrutus?? Vai tarkoitatko että absittomassa on jarrut epäkunnossa ja jarrun varoitusvaloa ihmetellessä se seuraava jarrutus on kohtalokas??

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 13:13
  • Etelä-Pohjanmaa
« Vastaus #381 : 27.04.2015 kello on 19:38 »
Taas näyttää säätiedostus keskiviikoksi sellaiselta, että ei puhettakaan mistään kesärenkaista.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1430112726800.html

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:44
« Vastaus #382 : 27.04.2015 kello on 20:45 »
OK. Menin ajatuksissani jotenkin sekaisin ja kait olen sekaisin edelleen  ;D

Ei näet vieläkään aukea tuo lause. Moni nuorempi kuski ei edes tiedä absittomista... Tuo on selvää, vaikkakin olen tuosta jokseekin eri mieltä. Kaikki ne nuoret mitä minä tiedän (ketä nyt meidän pihoilla pyörii) ovat ajaneet absittomilla että absillisilla tietäen niiden eron. Käyttöautona taitaa jo suurimmalla osalla olla absilliset, harrastekulkineet osin ilman.
Mutta tämä: "Sitten saattaa käydä niin, että ihmetellään, että mikäs valo se siinä loistaa. Seuraava jarrutus sitten liukkaalla voi olla kohtalokas." Tarkoitatko että nuoriso joka ei tiedä absittomista autoista alkaisi kuitenkin ihmettelemään absin varoitusvaloa ja siitä seuraisi kohtalokas jarrutus?? Vai tarkoitatko että absittomassa on jarrut epäkunnossa ja jarrun varoitusvaloa ihmetellessä se seuraava jarrutus on kohtalokas??
Ehkä en osaa selittää...

Tiedän paljon nuoria, jotka eivät ole ikinä käyttäneet absitonta autoa liukkaalla.
Kokemuksesta tiedän myös ainakin yhden tapauksen, jossa nuori kokematon kuljettaja menetti autonsa ohjattavuuden, koska ABS valo paloi. Siis jarrutti totuttuun tapaan luottaen, että auto olisi ohjattavissa täysjarrutuksesta. Peräänajohan siitä tuli, vaikka tilaa ja matkaa olisi ollut vierellä. Kuljettaja oli huomannut ABS varoitusvalon, mutta ei tiedostanut sen merkitystä.
Teidän pihalla pyörii sitten hyvin tekniikkaa tuntevia nuoria. Hyvä niin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:23
« Vastaus #383 : 28.04.2015 kello on 08:33 »
Tuolta voi lukea Autobildin testin, ei tuo kai ihan parhaimmistoon kuulu

Kappas, Autobild'istäkin tuli yht'äkkiä varteenotettava asiantuntija....     :laugh:

• Vieras
  • Vs: Kesärenkaat
    « Vastaus #384 : 28.04.2015 kello on 08:38 »
    Kappas, Autobild'istäkin tuli yht'äkkiä varteenotettava asiantuntija....     :laugh:

Joo, mun piti ihan kahdesti katsoa että kukas se kehuu nyt AutoBildiä. No, annettakoon anteeksi, vappusimaa on jo maisteltu.  ;)

• Kaikkien Kaveri
      • East Coast Fellows
    « Vastaus #385 : 28.04.2015 kello on 11:03 »
    Tiedä tuosta autopiltistä mutta ihan lukematta ko artikkelia luotan tuollaiseenkin pilttiin enemmän kuin yksittäisen ihmisen eriaikoina ajamina ja sen perusteella vertailemalla...
    Kukaan meistä ei aja renkaita loppuun niin nopeasti että tuosta syntyisi edes jonkinlainen uskottava vertailu. Harva ajaa edes samalla autolla kovin monia rengaskertoja ja muutenkin parin rengaskerran takaiset kokemukset ovat historiaa jo muutenkin, mistään niitä renkaita ei saa uutena enää hankittua.

On täysin turhanaikaista kertoilla kokemuksia eri renkaiden väliltä jos ne on muodostunut eri autolla, eri aikaan jne. Kertoo enemmänkin ko henkilön arvostelukyvyn puutteesta kuin todellisesta vertailusta...

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:00
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    « Vastaus #386 : 28.04.2015 kello on 12:01 »
    Hyvä Catiska. Kiteytit asian, mitä olen jo pitkään miettinyt, miten sen sanoisi.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:10
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #387 : 28.04.2015 kello on 13:37 »
    En muutakaan löytänyt. Jos siinä olisi kiinankumi voittanut 10-0 ja pisteissä kolminkertaisesti. Sit olisin ihmetellyt onko Tsahkalilla sielläkin suitset käsissä :P

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:10
    • Autossa on pyörät
    « Vastaus #388 : 28.04.2015 kello on 13:43 »
    Joo, mun piti ihan kahdesti katsoa että kukas se kehuu nyt AutoBildiä. No, annettakoon anteeksi, vappusimaa on jo maisteltu.  ;)
    Kerro kohta missä lukee jotta kehuin lehteä ? Kopioin vain tuon nettilinkin, enkä ottanut kantaa edes tulokseen sen enempää.
    Vettä kummempaa en ole päiväkausiin nauttinut.

• Vieras
  • Vs: Kesärenkaat
    « Vastaus #389 : 28.04.2015 kello on 13:48 »
    Kerro kohta missä lukee jotta kehuin lehteä ? Kopioin vain tuon nettilinkin, enkä ottanut kantaa edes tulokseen sen enempää.

Rivien välistä olin näkevinään pientä kehumista lehteä kohtaan...ei siinä mitään, tulee se lehti mullekin, kuten kaikki muutkin suomalaiset perusautolehdet. Lehti muiden joukossa, hiukkasen parempaan suuntaan uudistuksen myötä mennyt.