Tässä kun ulos katsoo niin ei ole kiirettä vaihtaa vielä. Tulee välillä taivaalta räntää isoina hieutaleina ja välillä vettä tuutin täydeltä...
|
Tässä kun ulos katsoo niin ei ole kiirettä vaihtaa vielä. Tulee välillä taivaalta räntää isoina hieutaleina ja välillä vettä tuutin täydeltä...
Rotiivat tulee veturiin alle ensiviikolla. Niillä kun pärjää talvellakin...
Ens viikolla kokkolaan ekaan huoltoon vaunussa kesä kummit alla ja veturissa nastat,mutta siirto ajo
![]() Se siitä kesärenkaistaNäinpä. ONNEKSI vuodet ei tosiaan ole veljeksiä Viime talvena oli lunta minun mielestävähintäänkin liikaa. Hiihtoväelle tämä vuosi ollut paskamainen. Ite hiihtelen asunnon ja vaunun väliä lipokkailla Siinä hiihdot. Tänään vaihdettiin sekä meidän Auris farkkuun että isän RAV4:seen kesärenkaat, Tuulilasissa mainittuun hakkapeliitta kasien nastojen katoamiseen mun kymppitonnin talvirengas ajojen jäljiltä sanoisin että mulla on ollut ilmeisesti rauhallinen kaasujalka kun en ole saanut nastoja katoamaan kuin pari vasemmasta ja yhden oikeasta erurenkaasta. Pintaa ei ole kadonnut kuin vajaan millin verran, vieläkin "8" merkintä on näkyvissä.
![]() Tuulilasissa sanottiin näin noista kaseista: Kestotesti-Octavian talvirengaskausi on ohi. Nokian uudet Hakkapeliitta Kasit näyttäisivät hukkaavan nastoja enemmän kuin Seiskat. Eturenkaista on talven aikana irronnut seitsemän nastaa: viisi vasemmasta ja kaksi oikeasta etusesta. Samaa vaivaa on havaittu myös KT-Golfin kohdalla. Kestotesti-autoilla ei revitellä, joten nastakadosta voi syytellä valmistajan lisäksi poikkeuksellisen lumetonta talvea. Paljaat tiet kun rasittavat nastarengasta huomattavasti enemmän kuin talviset lumi- ja jääpinnat. ^
Kyllähän jos jatkuvasti tiedostat ajavasi nastoilla ja "säälit" niitä - eli ei tiukkoja mutkia veto tai jarru päällä. Eikä etupyörien paikallaan "ruuvailua" saa nastatkin pystymään.. Mulla alkuvuodesta 2009 paistetut seiskat; kaikki nastat tallella, 6 mm merkki näkyy hyvin - siivosi kaikki kivet lammellien välistä. Pitäisi viikolla viedä puntariin, kesiksien kera (ennen alle laittoa)..
Kukahan kävisi vaihtamassa mun Sitikkaan kesärenkaat? Oisi niin mukava reissun jälkeen ottaa vain auto käyttöön ja menoksi!!
Uskaltaisin, mutta en viitti kun en pääsis kotiin jäisiä teitä.
Ensi viikko yövuoroa, eli en tosiaankaan vaihda/vaihdata. Sit myöhäinen iltavuoro ja pääsiäiseksi lähdetäänkin Torreviejaan (lentokoneella tosin). Taitaa jäädä renkaiden vaihdattaminen pääsiäisen jälkeiselle viikolle.
Laissa mainittu pääsiäisen jälkeinen maanantai on tänä vuonna 13.4. johon mennessä nastojen ropinaa pitäisi siis lopetella
![]() Ollut jo viikonpäivät toisessa kulkimessa vaihdettuna.
|