rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Pankit harrastaa laillista ryöstöä!  (Luettu 6189 kertaa)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:54
  • Oululainen terwaporwari
Vs: Pankit harrastaa laillista ryöstöä!
« Vastaus #15 : 17.03.2013 kello on 19:35 »
Koivunlehtipankista lähdin vuosi sitten,mutta omistajajäsen maksu maksetaan takaisin vasta 2014 tammikuussa.Ärsyttä ä vaikka ei ole isosta summasta kysymys.Nyt osuuspankkiryhmään kuuluvan pienen mutta omavaraisen maaseutu-op:n asiakkaana.Bonukset kattaa kulut ja riittää yhteen vakuutukseenkin.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.06.2021 kello on 20:40
  • Kun filetillä fileoi Fiiliksessä,tulee hyvä fiilis
« Vastaus #16 : 17.03.2013 kello on 19:36 »
Mullakin taitaa olla kotikylän Osuuspankin osuus. Pitäisi vaatia siitä rahansa pois ihan periaatteesta, koskaan en tartte ja korkoa eivät maksa, kun asiakkuutta ei käytännössä ole. Summa voi vaan olla melko mitätön, ehkä parikymmentä euroa.
Minun osakkeet on Multian pankin!!

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
  • 1299XX
« Vastaus #17 : 17.03.2013 kello on 22:33 »
Pankin lisäksi sitä näyttää 1.4. alkean tekevän myös Elisa. Paperilaskut tästä päivästä alkaen  1,90€    :o

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:06
« Vastaus #18 : 17.03.2013 kello on 23:01 »
Pankin lisäksi sitä näyttää 1.4. alkean tekevän myös Elisa. Paperilaskut tästä päivästä alkaen  1,90€    :o

Mitä Sä sillä paperilla teet?? Se on niin kovaakin, ettei kelpaa edes pyyhkimiseen...

• Kaikkien Kaveri
  • 1299XX
« Vastaus #19 : 17.03.2013 kello on 23:30 »
Mitä Sä sillä paperilla teet?? Se on niin kovaakin, ettei kelpaa edes pyyhkimiseen...

Samanhintainen on suunnilleen omien pankkitunnusten hakeminen  ::)
(Miehen nimissä siis tunnukset..)

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
« Vastaus #20 : 18.03.2013 kello on 00:09 »
Pankkimaailma on ihmeellistä. Olen paikallisen OP:n asiakas, kun paikkakunnalla ei muuta pankkia ole, paitsi tietysti S-pankki. Talletuskorko on loppupelissä negatiivinen. Pankki on maksavinaan tilille korkoa, mutta ottaa sen takaisin moninkertaisesti erilaisina palvelumaksuina. Hoidan kaiken maksuliikenteen verkkopankissa. Katsoin eilen tilitapahtumia, ja pankki oli veloittanut omaisuudenhoitomaks ua, vaikka bonustilillä oli saldoa. Meinasin nousta takajaloilleni, mutta se tuskin olisi lauantai-iltana auttanut. Viestin lähetin ja odotan mielenkiinnolla vastausta.

• Kaikkien Kaveri
  • 1299XX
« Vastaus #21 : 18.03.2013 kello on 00:25 »
Katsoin eilen tilitapahtumia, ja pankki oli veloittanut omaisuudenhoitomaks ua, vaikka bonustilillä oli saldoa. .

Tää bonusjärjestelmähän on ihan p*rseestä.
Miehellä on Visa ja mulla siihen rinnakkaiskortti
Miehen kortin maksu menee bonuksista, mutta minä maksan sen omalta tililtä  ::)
Mulla on täysi oikeus kuitenkin käyttää miehen bonuksia ja voisin niitä käyttää jopa tuon korttini maksuun.
Se vain edellyttäisi kuukausittain henkilökohtaisesti pankissa käymistä ja bonuksien kanssa siellä maksamista.
Maksuilmoitukset (siis että tiliäni veloitaan kyseisellä maksulla) tulevat kuitenkin vain miehelleni nettipankkiin..
No, halvempi tämä vaihtoehto kuin "oma" pankkikortti..

Onko muilla näitä rinnakkaiskortteja? Ja onko kukaan muu hyödyntänyt sitä että korttien Debit-ostot meneekin eri tileiltä? Sille vaihtoehdolle iso  Thumb

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
« Vastaus #22 : 18.03.2013 kello on 00:35 »
Meidän on rouvalla rinnakkaiskortti. Siitä ei tule mitään ylimääräisiä maksuja, mutta meillä on yhteinen pankkitili. Eli minulta tulee tilille rahaa ja rouva kuluttaa.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.12.2025 kello on 15:13
« Vastaus #23 : 18.03.2013 kello on 06:34 »
Eipä oo koskaan ollut niin paljoa rahaa ettei oo yhelle tilille mahtunut, meillä yhden netti pankkitunnuksen takana kaikki tilit (myös lasten)(niin ja tunnuksethan on henk.hohtaset  ;D ). Tosin on kyllä muutama tili johon ei pääse kuin konttorilla tai netinkautta vaan, kummankin kortit käy vain yhteen ja samaan tiliin. Harmi kun ei oo koskaan soittanut pankista että tili on ylittynyt että olisi voinut sanoa että avaa toisen tilin ja laittaa sinne mihä ei mahdu toiselle tilille. Sen sijaan niitä ylitystiliotteita ruukaa lähetellä  >:( >:(.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:57
  • Kulkija
« Vastaus #24 : 18.03.2013 kello on 07:24 »
Pankkimaailma on ihmeellistä. Olen paikallisen OP:n asiakas, kun paikkakunnalla ei muuta pankkia ole, paitsi tietysti S-pankki.

Tämä ei tänä päivänä ole enää kovin painava peruste pankin asiakkuuteen.

En tykkää rahoitella kaikenlaisten bonusjärjestelmien ylläpitoa. Enkä varmaan koskaan ole ollut mihinkään firmaan niin tyytyväinen kuin nykyiseen suoraviivaisesti ja avoimesti toimivaan pankkiini, etenkin maalaisosuuspankist a irtipäästyäni.

Olipa kerran vuosi 1991 (vai 1992, en muista varmaksi). Olin tehnyt melko hyvän tilin muutaman kuukauden kesätöissä kotona asuen ja huolestuin devalvaatiopuheista . Kysäisin oman pankin tiskillä, että miten ne olisi ne valuuttatilit. Entinen luokkakaveri tiskin takana, polleana hienosta pankkivirkailijan työstä ja jakkupuvusta, ilmoitti melko suoraan haalarimiehelle, että ei sellaista mun rahavaroille kannata avata. Eli että semmoinen vajaat 20 t markkaa ei ollut tarpeeksi, minusta se oli iso raha. Oli siis katsomatta ja kysymättä tietoinen, paljonko mulla oli tilillä. Devalvaatio tuli seuraavalla viikolla ja siitä se päätös pankinvaihdosta sitten lähti.

Pankkineitirouva on yhä siellä tiskin takana, vai liekö jo oma koppi ansaittuna...  ;D

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 5.10.2025 kello on 10:42
  • Pirkanmaa, Sastamala, wanhaa Suur-Sastamalaa
« Vastaus #25 : 18.03.2013 kello on 07:49 »
Kyllä pankkipalvelut ovat muuttuneet siitä kun tupakatkin oli tiskillä tarjolla ilmaiseksi.
Mutta mitä olen seurannut pankit toisensa jälkeen ottavat käyttöön erilaisia maksuja koska korot ovat alhaalla jolloin pankkia ei enää pidä yllä ne velalliset. Eli on mikä pankki hyvänsä niin palvelut maksaa jos ei nyt niin perässä tullaan.

Joskus ihmetyttää kuinka eräillä ihmisillä on varaa rikkoa kaikkien paikkakunnan pankkien kanssa asiakassuteensa joidenkin palvelumaksujen vuoksi (ovat oleet vielä lainaa pyytämässä). Useat ovat kertoneet että ovat sanoneet "pitäkää rahanne ja maksunne". Luulen että näillä vielä pitkään työelämässä olevila voi loppua pankit jos tulee todellinen rahantarve, tai sitten on ainakin mentävä hyvin nätisti pyytämään lainaa ja maksettava säädetyt palvelumaksut :) Kyllä se niin on että tämöisten joilla ei säästöjä ole on vaan tyydyttävä siihen mitä pankki sanelee. Ei köyhällä ole paljon kanttia esittää vaatimuksia. Ne joilla on satojatuhansia tai miljoonia on myös varaa sanella pankille ehtoja, eivätkä he maksa palvelumaksuja.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #26 : 18.03.2013 kello on 10:13 »
Postisäästöpankki, Leonia, Sampo nykyinen Danske bank on ennenkin tempaissut ja saanut asiakkaita äänestämään jaloilla. Taisi olla Leonia nimen aikaan kun minulla oli kyseisessä pankissa tili jolla jopa oli rahaa ja pankki isoon ääneen kertoi kuinka huonoja asiakkaita opiskelijat ja eläkeläiset ovat ja, että niitten rahoja ei oikeastaan sinne haluttaisi.

Itse en kumpaankaan ryhmään kuulunut, mutta toinen noista oli takana ja toinen toivottavasti tulossa joten kävin konttorissa nostamassa varat ja vein toiseen pankkiin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:57
  • Kulkija
« Vastaus #27 : 18.03.2013 kello on 10:56 »
Kyllä se niin on että tämöisten joilla ei säästöjä ole on vaan tyydyttävä siihen mitä pankki sanelee. Ei köyhällä ole paljon kanttia esittää vaatimuksia. Ne joilla on satojatuhansia tai miljoonia on myös varaa sanella pankille ehtoja, eivätkä he maksa palvelumaksuja.

Hyvin pitkälle näin, muttei ihan.

En kuulu mainitsemaasi ryhmään, mutten silti maksa palvelumaksuja. Velkaa pankille kyllä olen, mutten sitäkään noin suuria summia. Onneksi.

Ja on noissa pankeissa eroja, kysellä kannattaa! Kyllä joillekin kelpaa pienemmätkin rahat.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #28 : 18.03.2013 kello on 11:53 »
ja sitten vielä yks jutska
joka ainakin meillä oli
silloin joskus ,kun oli vielä asuntolainaa
niin silloisessa postisäästöpankissa
oli yks tuttuni töissä
ja me edelleen tuolla Op.
kysyin sitten ihan huulena
millä koroilla saadaan sulta lainaa
kun oli tuota asuntolainaa jäljellä ,jonkin verran
no en muista summia
mutta ,kun näin meidän pankin lainanmyöntäjän
niin sanoin mikä siellä olis meille sit korot
saman tien laski meidänkin asuntolainakorot  Thumb
saate sanoilla
"ettei me anneta hyviä vakituisia asiakkaitamme pois"
jotta samat ehdot ,kuin naapurikin olis antanut
saatiin ne lainan korot silloin mekin  :)
teille nuoret annankin vinkin
että kysykää  korkomaksuja useasta pankista
niin on ainakin jotain
mihin voitte verrata ja yrittää ainakin samaa lainaa
kuin naapuri pankki antais  Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:38
« Vastaus #29 : 18.03.2013 kello on 12:04 »
Kyllä tuo Ossuuspankki on vaan vallan ihmeellinen...
Kun yrittää säästää, niin lissäävät vielä poonuksia. Sikko otta lainaa, niin taas tullee poonuksia. Kaupassa kun yrittää maksaa, niin taas tulle poonuksia. Kunhan muistaa maksaa vaan velaksi Visalla.
Mihin näitten poonuksien kanssa joutuu. Ei niitä kerkiä aina kantaa poiskaan. Sillä kuulemma maksetaan kaikki palvelukki ihan ilmatteeks.
Pistin sinne Pohjollaan yhen vakuutuksenki, että eres johonki sais niitä poonuksia tungettua. Siinäki vielä vakkuutusvirkailija alko tyrkyttää jotain pankin jäsenalennusta lisukkeeks.