Kirjoittaja
Aihe: Vaunu vs Auto ja muuta höpinää (Luettu 57015 kertaa)
« Vastaus #76 : 12.03.2013 kello on 12:58 »
Mie sanoisin molempi parempi, meillä on matkailuauto (edelliseltä omistajalta osaessani hän huomautti kahto ny ostat henkilöautoa  ) olemme todenneet sen meidän matkailutyyppimme sopivammaksi, vaikka nyttemmin on ollut mamman kaa puhetta että laitettais vaunu johonkin laskettelukeskuksee n/pikku tontille piuhan päähän..... Mut mut meillä on kyllä koukku tos matkailuautossamme, mut sit vaimo ei voi ajaa metriäkään sillä yhdistelmällä ja mua ei huvita vetää matkakoppia perässä (oon sen verran kokeillu).... Siis näillä näkymin tyydymme matkailuautoon, niin tolla meitin kirpulla ei muuten vedetä poksia kummempaa, eikä siin oo kyl koukkuakaan (saihan sen asennettua, mut ei viittitä vanhaa laitattaa)....
« Vastaus #77 : 12.03.2013 kello on 15:26 »
Ennen kaikkea kyse on makuasiasta. On asioita, jotka voivat olla näppärämpiä vaunun kanssa ja vastaavasti asioita jotka ovat näppärämpiä matkailuauton kanssa. On kuitenkaan harvoja asioita, jotka eivät onnistuisi kummalla tahansa, kyse on sitten enemmän siitä asenteesta ja mieltymyksistä. Ja ne asenteet ja mieltymykset voivat vaihdella ajan saatossa.
Minulla ei ole omaa kokemusta matkailuautosta. Mutta niitä samoja asioita, joilla matkailuautoilijat perustelevat omaa valintaansa, me toteutamme vaunun kanssa.
Esimerkiksi matkakahvit/teet onnistuvat vaunussa siinä missä autossakin, erona kai pääasiassa se että siirtymä kahvinkeittopaikall e täytyy vaunuilevan tehdä ulkokautta. Niinikään retkeily leirintäalueiden ulkopuolella onnistuu vallan mainiosti; tuotakin olemme aina vaunun kanssa harrastaneet. Karvaisista perheenjäsenistä oli puhetta; meillä mukana kulkee kaksi kissaa, jotka matkustavat häkissä, talvisin vaunussa koska siellä on lämmintä (pakettiauton takaosassa ei ole.)
Me pidämme vaunuista. Jotkut kokevat tukijalkojen ruuvaamisen rasitteena, me koemme sen yhtenä niistä mausteista, jotka kuuluvat tähän lajiin. Vaunun vetäminen ja manuuverointi on minulle myös yksi niistä asioista, jotka nimenomaan ovat mukavaa puuhaa, ja puhuvat minulle vaunuilun puolesta, toisille nuo ovat myrkkyä.
« Vastaus #78 : 12.03.2013 kello on 15:28 »
Ennen kaikkea kyse on makuasiasta. On asioita, jotka voivat olla näppärämpiä vaunun kanssa ja vastaavasti asioita jotka ovat näppärämpiä matkailuauton kanssa. On kuitenkaan harvoja asioita, jotka eivät onnistuisi kummalla tahansa, kyse on sitten enemmän siitä asenteesta ja mieltymyksistä. Ja ne asenteet ja mieltymykset voivat vaihdella ajan saatossa.
Minulla ei ole omaa kokemusta matkailuautosta. Mutta niitä samoja asioita, joilla matkailuautoilijat perustelevat omaa valintaansa, me toteutamme vaunun kanssa.
Esimerkiksi matkakahvit/teet onnistuvat vaunussa siinä missä autossakin, erona kai pääasiassa se että siirtymä kahvinkeittopaikall e täytyy vaunuilevan tehdä ulkokautta. Niinikään retkeily leirintäalueiden ulkopuolella onnistuu vallan mainiosti; tuotakin olemme aina vaunun kanssa harrastaneet. Karvaisista perheenjäsenistä oli puhetta; meillä mukana kulkee kaksi kissaa, jotka matkustavat häkissä, talvisin vaunussa koska siellä on lämmintä (pakettiauton takaosassa ei ole.)
Me pidämme vaunuista. Jotkut kokevat tukijalkojen ruuvaamisen rasitteena, me koemme sen yhtenä niistä mausteista, jotka kuuluvat tähän lajiin. Vaunun vetäminen ja manuuverointi on minulle myös yksi niistä asioista, jotka nimenomaan ovat mukavaa puuhaa, ja puhuvat minulle vaunuilun puolesta, toisille nuo ovat myrkkyä.

« Vastaus #79 : 12.03.2013 kello on 15:34 »
meillä mukana kulkee kaksi kissaa, jotka matkustavat häkissä, talvisin vaunussa koska siellä on lämmintä (pakettiauton takaosassa ei ole.)
Joku sanoi kerran, että hän oli matkailuvaunussa ajaessa. Sanoi että ei ole kevyttä kyytiä se, eikä laittaisi edes kanarialintua ajon ajaksi sinne. Sen kummemmin en asiasta tiedä. 
« Vastaus #80 : 12.03.2013 kello on 16:02 »
Kyllä ehottomasti aato pittää olla jos ei meinaa puutarhaleiriläisek si vielä heittäytyä. Mitä sillä vaunulla ilman aatoo tekköö, korkeintaa parkkipaikalla ihhailoo. Eli auto
« Vastaus #81 : 13.03.2013 kello on 22:14 »
Kyllä ehottomasti aato pittää olla jos ei meinaa puutarhaleiriläisek si vielä heittäytyä. Mitä sillä vaunulla ilman aatoo tekköö, korkeintaa parkkipaikalla ihhailoo. Eli auto
Ihan friikeimmillä on molemmat. Ei tule täältä mieleen kun muutama, Jorman ja Rollin vain muistan nikiltä. SFC Sexsjössä juttelin tästä, siellä oli useammalla reissuauto ja kausipaikkavaunu. Itellä saattaa olla tavoitteena, jos löytyisi Landhaus tai vastaava halavalla. Ja rahaa sitä ennen. Näitä nelikymppisen velkaisen haasteita. 
« Vastaus #82 : 13.03.2013 kello on 23:22 »
Ihan friikeimmillä on molemmat. Ei tule täältä mieleen kun muutama, Jorman ja Rollin vain muistan nikiltä. SFC Sexsjössä juttelin tästä, siellä oli useammalla reissuauto ja kausipaikkavaunu.
Itellä saattaa olla tavoitteena, jos löytyisi Landhaus tai vastaava halavalla. Ja rahaa sitä ennen. Näitä nelikymppisen velkaisen haasteita. 
Oli vähän aikaa molemmat, vaikka en friikki olekaan. Vaunulla oli hyvin vähän käyttöä, joten vaihdoin sen veneeseen samassa kaupassa, mistä ostin auton. Nyt vene kulkee mukavasti auton perässä.
« Vastaus #83 : 14.03.2013 kello on 07:21 »
Oli vähän aikaa molemmat, vaikka en friikki olekaan.
Häätyy tarkentaa, että käytän sanaa friikki tässä puhtaasti positiivisessa mielessä. 
« Vastaus #84 : 14.03.2013 kello on 07:28 »
Molemmat värkit taitavat olla enimmäkseen niitä asuntomallisia. Tulimme eilen 600 km reissulta ja oli pakko todeta, että käsi ei väsynyt tervehdyksien vuoksi. Vastaan tuli 2 matkailuautoa ja kyläkauppiaan lumileirissä oli yksi 6 pyöräinen vaunukunta lisäksemme sekä neljä nelipyöräistä m a t k a i l u a u t o a ....
« Vastaus #85 : 14.03.2013 kello on 07:35 »
Muutama tuhat liikuttu vaunun kans nyt talven aikana, ei oo kyllä kättä tarvinnut rasittaa  ainakaan vaunuilijoille moikkailessa. Matkailuautoja tosin ollut liikkeellä kiitettävästi.
« Vastaus #86 : 14.03.2013 kello on 07:45 »
Totta, molemmilla mennään. Korostan sanaa mennään,mikäli nyt sattuu olemaan nuo molemmat välineet käytössä ei sen toisen (yllensä vaunun) tarvitse missään siirtolapuutarhassa mököttää, voihan toki ollakkin kausipaikalla, joskus ollut itselläkin. Meillä parhaat fiilikset saadaan kummastakin kun ne ovat liikkeellä. Kokonaiskustannuksi ltaan molempien ylläpitäminen, jos ovat vain keskihintaisia vermeitä ei ole sen tyyriimpää kuin yhden kalliimman. Taloudellisesti en ole tätä harrastusta saanut kannattavaksi menipä sitten yhden tai kahden kulkimen periaatteella. Kymmenien vuosien kokemuksilla molemmista olen kuitenkin kallistunut enempi VAUNU ihmiseksi. 
« Vastaus #87 : 14.03.2013 kello on 09:45 »
Jos ei ole mökkiä eikä omakotitaloa. Sitten siirtolapuutarha mökki tai ASUNTOvaunu kausipaikalla. Kaikki muu, on sitten muuta. Sanotaan vaikka, karavan harrastusta. 
« Vastaus #88 : 14.03.2013 kello on 11:15 »
Ite oon selvästi enempi auto ihminen sill o mukava liikkua ja käydä kyläilemässä ettei tartte toisten nurkiss nukkua voi nukkuu nurkan takana.. Mutta vaunu on kyll ehoton ku menee johonni pitemmäs aikaa niinku ny esimerkiksi muutaman viikon työ reissulle ja on samass paikass parkissa, varsinni jos vaikk poikienkans kahestaan tai kolmistaan ni on vaunu mun kalustoss paljon tilavampi.. eli parin viikon pääst taas karavaani kulkee etelään.."Lahti"
« Vastaus #89 : 22.03.2013 kello on 21:22 »
Kieltämättä joku nelivetomaasturi näyttäisi hienolta tuossa katoksessa......... .ja siitä näkisi ulos lähes yhtä hyvin kuin tuosta matkailuautosta.
Tähän mennäkseni niin täytyypä sanoa että jopas sitä näkeekin "maasturista" tai RAV4:sta eli tässä tapauksessa citymaasturista eri hyvin ulos kuin matalasta henkilöautosta, isä laittoi alkuviikolla 2010 mallisen bensa-automaatti RAV4:sen jota sitten tänään kävin hiukan kokeilemassa, oli aika ylevän oloinen nahka/alcantara ja sähkösäätöisine istuimineen, jos Toyota antaa tuollaisen tunteen pienellä RAV4:lla niin miltähän se tuntuisikaan jossain oikeassa hienostomaasturissa ?  
|