Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Alde / truma testi promobil maaliskuu
MatsOnni:
^^
Nonnih, nyt kirjoittaa melkein kaima asiaa!!! :)
Alan:
Kuka sitten -30 C keleillä autoaan käyttää... joku varmaan, minä en. Vaikka olisikin keskuslämmityskatti lalla varustettu. ;D
Olen kotona ja kattelen takkatulta sellaisilla säillä...
Haapaniemen Paroni:
--- Lainaus käyttäjältä: Alan - 9.03.2013 kello on 15:41 ---Kuka sitten -30 C keleillä autoaan käyttää... joku varmaan, minä en. Vaikka olisikin keskuslämmityskatti lalla varustettu. ;D
Olen kotona ja kattelen takkatulta sellaisilla säillä...
--- Lainaus päättyy ---
Saahan sen ns. takkatulen autoon tai vaunuun :D
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 9.03.2013 kello on 14:37 ---höh mitä tuommosella testillä on virkaa jossa jotain aikaa mitataan, ei kai tuo kahdentunnin ero nyt mitään oo paitsi tosi kiireiselle.
jotta saataisi asiaan oikea selvyys niin testi pitäisi tehdä esim niin että otetaan kaksi saman mallista autoa ja -30 pakkasta, laitetaan autoon useita lämpömittareita ja annetaan autojen seistä paikoillaan 3 päivää, molempien autojen lämmitys säädettynä +21 astetta.
kolmantena päivänä mitataan nuo lämpötilat ja vertaillaan sitten niitä....
;D ;D
--- Lainaus päättyy ---
Jaaha. Ilmeisesti osui ja uppos. Tällainen testi tuulettaa mukavasti niitä wanhoja legendoja, joiden mukaan vesikierto on se ainoa oikea... ;D Vaikka tuollainen -20 -> +20 tilanne lieneekin käytännössä harvinainen, niin kertoo se paljon ja jos toisella kuluu YLI 2 tuntia enemmän, koskee se jo muitakin kuin kiireisiä. Kolmen päivän testi luultavasti olisi vielä korostanut eroja, varsinkin -30:ssä.
Meillä kun ei ole kotona, eikä kulkimessa noin kuuma, niin pääsen 'lämpimään' vielä nopeammin! :laugh:
Haapaniemen Paroni:
Mutta edelleekin kannatan nestekiertosta lämmitystä johon yhdistetty nestekiertonen lattia lämmitys :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta