Kirjoittaja
Aihe: Uusi matkailuauto on aika keskeneräinen (Luettu 28029 kertaa)
« Vastaus #1 : 3.03.2013 kello on 18:25 »
Kun ostaa uuden auton niin on siinä vaan tekemistä ennen kuin viittii lähtee ajelee. Massaus, sisälokarit, moottoritilan suoja, roiskeläpät, vahaus, kaikkien laitteiden testaus ja jos mukavuuksia haluu niin TV, markiisi, antenni ym... Helpommalla ois päässyt jos ois ostanut käytetyn kipon 
Niin olis päässy ja olis siinä hinnassakin säästänyt..autossa kun takavalot häviää liikkeen ikkunasta niin hinta on jo 10% tullut ales..
« Vastaus #2 : 3.03.2013 kello on 18:26 »
Täysin totta - tai voihan noista varusteista maksaa uuden auton hinnassa tai lisävarustelussa. Pääsee kyllä palkoille, jos hommaa huokeampia kanavia ja asentaa ite  Sijoitushan uusi auto ei ole 
« Vastaus #3 : 3.03.2013 kello on 18:30 »
Kun ostaa uuden auton niin on siinä vaan tekemistä ennen kuin viittii lähtee ajelee. Massaus, sisälokarit, moottoritilan suoja, roiskeläpät, vahaus, kaikkien laitteiden testaus ja jos mukavuuksia haluu niin TV, markiisi, antenni ym... Helpommalla ois päässyt jos ois ostanut käytetyn kipon 
Vai että helpommalla. "Helpolla"ei tarvitse päästäkkään, kun matkailuauton tuunaus on osa harrastusta. Uutta autoa en ole koskaan omistanut, mutta jotenkin tuntuu että uuden auton kiinteitä kalustuksia ei monikaan muuta. Vanhaa autoa raskii tuunata hieman isommalla kädellä. Yleeensä viiteen vuoteen kuljin on sitten "valmis". 
« Vastaus #4 : 3.03.2013 kello on 18:42 »
Kyllä tuollaista iankaikkisen vanhaankin saa kaikenlaista hommata, kun mieleisekseen haluaa.
Mulla oli vanhastaan tuplarenkaat, tosin kuluneet. Akut oli kaikki lopussa. Kaikki perushuollot oli tehtävä varmuuden vuoksi.
Ekstrana sitten lisätty massaus, sisälokarit, roiskeläpät, radio ja kamera, televisio, antennit, keskuslukot ja murtohälyttimet, inventteri, mikrouuni, lohkolämppäri, vetokoukku, pyöräteline ym.
Markiisi, aurinkokennot, hyttysverkot ym oli jo sentään valmiina.
Tuollaista kun pikku hiljaa varustaa, niin kyllä siinä hiukan rahaakin palaa. Lopputulos on vaan sellainen, että kun itselleen tekee niin mieleisensä saa. Ei sitä raaski enää vaihtaakaan. Tulee pian ikävä.
« Vastaus #5 : 3.03.2013 kello on 19:00 »
Pääsit aika vähällä, mulla meni aikoinaan noitten edellämainittujen laitteiden lisäksi lämmityslaitteet uuteen uskoon heti uutena. Eli ilmalämmitys muutettiin nestekiertoiseksi. 
« Vastaus #6 : 3.03.2013 kello on 20:11 »
« Vastaus #7 : 3.03.2013 kello on 20:14 »
Pääsit aika vähällä, mulla meni aikoinaan noitten edellämainittujen laitteiden lisäksi lämmityslaitteet uuteen uskoon heti uutena. Eli ilmalämmitys muutettiin nestekiertoiseksi. 

« Vastaus #8 : 3.03.2013 kello on 20:20 »
Nythän sinä mahottomia haastat. Minä olen sellaista kuullut, että ei ole ilmalämmityksen voittanutta. 
« Vastaus #9 : 3.03.2013 kello on 20:40 »
En sanoisi, että "keskeneräinen"! Vaan vajaa varusteltu. Kyllä sillä semmoisenaan kaupasta uloshaetulla autolla pystyy matkailemaan ja asumaan. Mutta mukavuuden halu, viihtyvyys ja käytännöllisyys vaativat jonkun verran varustelemista. Tuskin ne käytetytkään ovat kaikille "täysvarusteltuja". Jokaisella lienee jonkinlaisia tarpeita, joita ensimmäinen/edelliset omistajat ovat osanneet laittaa/hankkia. Toki sitä varustelemista ei ole käytetyssä niin paljoa kuin uudenkarheassa.
« Vastaus #10 : 3.03.2013 kello on 21:15 »
Nythän sinä mahottomia haastat. Minä olen sellaista kuullut, että ei ole ilmalämmityksen voittanutta. 
Minäkin. Luin Suolisaitilta männä viikolla, että Rumatikki on paras. Itte asiassa mun käytössä onkin, mutta tämä lienee jo loppuunväännetty asja. Jos toinen olisi suvereeni olisi toinen jo kadonnut markkinoilta. Juu ja rahaa menee. 5-10 t helposti jos tosissaan ruvetaan. Kaasun ulosottoa ja jousitus/iskarit kuntoon, jne.
« Vastaus #11 : 3.03.2013 kello on 23:10 »
Onneksi tämä "white trash" ongelma ei kosketa minua, sillä minulla on tuskin koskaan varaa hankkia uutta asuntoautoa. Hätinä ikivanhan saa kustannettua. Tosin siinä on vielä enempi laittamista, kuin ihka uudessa. Joutuu nimittäin vaihtamaan sen verran eristettä ja faneria uusiksi. Samalla tulee sitten oman mielen mukainen sisustus ja varustelukin.
« Vastaus #12 : 3.03.2013 kello on 23:49 »
Keskeneräinen tosiaan. Minulla on viime kesäkuussa haettu uusi "museomatkailuauto", jota on rakennettu sellaiseksi kuin tilasin. Vielä on ainakin yksi kohta muutettava, mutta myyjä tekee senkin kuten on tilauksessa sovittu.
Itse en enää viitsi rakennella ja korjailla, siksi uusi. Sain kyllikseni remontoinnista 60-70-luvulla, kun sormet olivat aina mustina vanhojen rohjojen takia. Jo silloin päätin, että käytettyä en osta.
« Vastaus #13 : 4.03.2013 kello on 05:57 »
Minäkin. Luin Suolisaitilta männä viikolla, että Rumatikki on paras.
Itte asiassa mun käytössä onkin, mutta tämä lienee jo loppuunväännetty asja. Jos toinen olisi suvereeni olisi toinen jo kadonnut markkinoilta.
Juu ja rahaa menee. 5-10 t helposti jos tosissaan ruvetaan. Kaasun ulosottoa ja jousitus/iskarit kuntoon, jne.
Eiks näissä uusissa autoissa ole jousitusta vakiovarusteena,kun pitää ruveta laittelemaan uuteen värkkiin tommosia 
« Vastaus #14 : 4.03.2013 kello on 06:41 »
Olisihan ne voinut nuo kaikki varusteet hankkia heti ostettaessa mutta kun ei sitä ensimmäisen auton kohdalla tiennyt mitä oikeasti tulee tarvitsemaan, myyjän ehdotuksista huolimatta...ja olihan siinä kyllä vähän sitäkin että ei enää malttanut jäädä odottamaan varusteiden laittoa vaan auto piti saada alle heti kun vaan paperit oli tehty. Juu ja rahaa menee. 5-10 t helposti jos tosissaan ruvetaan.
Eikä edes riitä kun asennukset laskee päälle, no mulla autoon on tullut vähän turhaakin extraa ulkonäköön joka ei välttämättä kaikista lie tarpeellista.  Keskeneräinen se uusi auto tosiaan on.
|