Niin ja paras vaan pitää kiinni molemmista, muuten on kohta uusi auto, mutta pyykit pesemättä...
Toisaalta pyykkikonetta on helppo käyttää, eikä ne pesulapalvelutkaan kovin kalliita ole. Itse en tosin pidä auton vaihtoa akkaa tärkeämpänä, mutta tyylinsä kullakin.
Tutulle kaverille tuon saman lausahduksen jälkeen vaimoke oli vastannut että sun paikallas on oltu >>> Oli muuten hiljaista "poikaa" vähän aikaa eikkäs kannattaa miettiä mitä suustaan päästää nimittäin tieto lisää tuskaa...
Vaimoa pitää kuunnella ja yrittää löytää asioita, jotka häntä tässä vanhassa autossa harmittavat/eivät ole niin hyvin. Sitten kun niitä asioita on tarpeeksi, niin varmistaa että uudessa autossa on kaikki nämä asiat kohdallaan. Ja antaa vielä vaimon hoksata että siinä uudessa on moni asia paremmin. Tällä samalla metodilla muuten pärjää rakennuksilla suunnittelijoiden ja valvojien kanssa.
Öö, jos joku suunnittelija lukee niin voisi unohtaa tuon edellisen lauseen.
Vaimoa pitää kuunnella ja yrittää löytää asioita, jotka häntä tässä vanhassa autossa harmittavat/eivät ole niin hyvin. Sitten kun niitä asioita on tarpeeksi, niin varmistaa että uudessa autossa on kaikki nämä asiat kohdallaan. Ja antaa vielä vaimon hoksata että siinä uudessa on moni asia paremmin.
Öö..jos tuon nyt joku vaimo lukee niin hymyilyttää varmasti
Jos se autokuume käy liian pahaksi ja vaimon haluaa säilyttää, meillä ainakin toimisi seuraava. Odotetaan alkukesän kuumia aurinkoisia päiviä. Jätetään auto kuumaan paisteeseen ikkunat kiinni. Liikkeelle lähdettäessä automaatti ilmastointi pois päältä. Sitten manataan sitä ilmastoinnin toimimattomuutta ja napsutellaan jotain toista nappia eikä saada sitä toimimaan. Soitetaan muka huoltoon ja väitellään pikainen huoltoaika seuraavalle päivälle. Seuraavana päivänä todetaan vaikka kompuran laakerin leikanneen kiinni ja lauhdutin kennossa olevan reiän - kustannusarvio 3000eur ja ei kannata korjata. Arvatkaa olisko vaimosta mukava käydä kattelemassa jotain toimivaa kulkinetta, vaikka itse väittäisin ettei siihen ole varaa
Tiesinhän, että orgilaisilta saa hyviä ideoita, kukaan ei ole pannut ns. "läskiksi". Alanille: Miksi ketju pitäisi salata? Eikös ole hyvä, että muutkin hoksaavat, että täältä saa avun muuhunkin kuin kylmiin tekniikkaongelmiin. Ja Ossi66:lle: Mun ongelma on oikeasti se, että vaimo osaa tehtä niitä kuuluisia "tyhmiä" kysymyksiä eikä mun tekniikka- tms. tietämys riitä tuottamaan järkevältä kuulostavia vastauksia eli perusteluja auton vaihdon tärkeydelle.
Minä olen hoidellut nuo vaihtohommat vaimolle samoilla periaatteilla kuin lasten kasvatuksenkin, eli 'uhkailu, lahjonta ja kiristys'! Ne toimivat aina!