rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?  (Luettu 17411 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #45 : 27.02.2013 kello on 11:54 »
...  99% toden näköisyydellä ykskään vaunu valmistaja ei oo ruuvejansa uitanut massassa, joten mätiä on sitten kaikki..    ...

    99% mätiä ne onkin, paitsi ne jotka on jälkeenpäin korjattu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:54
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #46 : 27.02.2013 kello on 12:14 »

    99% mätiä ne onkin, paitsi ne jotka on jälkeenpäin korjattu.

Oho, onpa tiukka väite!!   :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #47 : 27.02.2013 kello on 13:36 »
Minä ainakin kastoin ruuvit ja pop-niitit massassa kun kasasin tuon matkaajauton, on ainut tapa saada vedenpitäväksi. Jatin myös koristenauhan pois niin ei jää kosteus muhimaan. Massana käytin listojen alla Sika-Lasomer massaa, hakkaa kyllä mennentullen Wurthin.

En ole koskaan ymmärtänyt tätä butyylin käyttöä. Sinnehän se kuivuu ja alkaa päästää vettä rakenteisiin..

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #48 : 27.02.2013 kello on 13:43 »
Oho, onpa tiukka väite!!   :o

Nooh, kyllähän tämäkin väite lisää ketjun viihdearvoa. ::)
« Viimeksi muokattu: 27.02.2013 kello on 14:24 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #49 : 27.02.2013 kello on 16:23 »
Nooh, kyllähän tämäkin väite lisää ketjun viihdearvoa. ::)
   Eli 99% vuoden 1978 aikana valmistetuista vaunuista on täysin korjaamattomia ja terveitä. Ainoastaan 1% korjattu?   Tätä en olisi uskonut..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:54
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #50 : 27.02.2013 kello on 17:10 »

    99% mätiä ne onkin, paitsi ne jotka on jälkeenpäin korjattu.

   Eli 99% vuoden 1978 aikana valmistetuista vaunuista on täysin korjaamattomia ja terveitä. Ainoastaan 1% korjattu?   Tätä en olisi uskonut..

 :-\  :-\  :-\

  • Vieras
  • Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
    « Vastaus #51 : 27.02.2013 kello on 17:22 »
    Viestiketjun aloittaja taisi mainita jotta vaunu
    on kuiva ja kova, mutta jos ulos vie niin taitaa
    vuotaa, oli epäily.?

    Jos vain kävis kaikki saumat auki, puhdistus ja
    uusien massojen kanssa paikalleen.?

    Sitten vasta ulos.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
    « Vastaus #52 : 27.02.2013 kello on 20:22 »
    Ymmärsitkö nyt ollenkaan, mikä sen uitetun ruuvin juju on? Et kai tosissasi väitä, että se kuiva alkuperäinen ruuvi on parempi. :-\
    Väitän, ettei oo mitään merkitystä, onko kasteltu vai ei sitä ruuvia, vaikka vaihdettaisiin uutteen. Ylimääräistä työtä ja sotkua.. Tämä on mun mielipide ja mun puolesta jokainen saa tehä miten paljon haluaa ylimääräistä työtä.. Sillä on merkitys, jos ruuvi jää löysälle.. Mitä itseopiskeluna olen tutustunut vaunun rakenteeseen ja tässä tuloksessa olen ja pysyn..      ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
    Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
    « Vastaus #53 : 27.02.2013 kello on 21:04 »
    Väitän, ettei oo mitään merkitystä, onko kasteltu vai ei sitä ruuvia, vaikka vaihdettaisiin uutteen. Ylimääräistä työtä ja sotkua.. Tämä on mun mielipide ja mun puolesta jokainen saa tehä miten paljon haluaa ylimääräistä työtä.. Sillä on merkitys, jos ruuvi jää löysälle.. Mitä itseopiskeluna olen tutustunut vaunun rakenteeseen ja tässä tuloksessa olen ja pysyn..      ;)

       ihan hyvä että tuon hymyn merkitsit, eli hiukan huumorilla mennään,  ei siis otsa kurtussa. !!! :)

       Vaan kiinostaa, Miten kauan itseopiskelua on tullut harrastettua? Itsellä opiskelua kantapään kautta. Vaunu ollut reilu 30 v, mutta kun on ollu melkein koko ajan kaksi matkailukulkinetta jotka olen pitänyt kunnossa niin kokemusta on kertynyt enemmän kuin yhden ylläpidosta. Matkaajasta tykkään, se tullut hyvinkin tutuksi. Pelkästään ympäri kävely kertoo mulle jotakin. Matkaajan asuntoauton hankkisin, muttta puoliso ei halua. Elämä on. ;)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
    • ---
    Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
    « Vastaus #54 : 27.02.2013 kello on 23:40 »
    On noita muutama lista iltapuhteena tullut vaihdettua käytettyä irti ja. Itsellä ei oo 30v kokemusta korjailusta..  8) Itse en kuulu alan 8h ammattilaisiin ja siihen on vielä kuitenkin kyllä pitkä matka, mitä näin yleisesti ottaen. Monenlaista jälkeä tulee, ku on seppää..  :) Mutta ei näitä mun mielipiteitä kannata kenenkään henk.koht ottaa, asiasta tästä väännetään. Näkemyksiä voi olla monia ja tämä on vain minun näkemys asiasta..  ;D Mun kohdalta asia rupiaa olemaan Loppuun kaluttu.. Edelleenkin kukin taaplaa tyylillään ja parhaaksi näkemällään tavalla.  ;D

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
    Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
    « Vastaus #55 : 28.02.2013 kello on 00:02 »
    On noita muutama lista iltapuhteena tullut vaihdettua käytettyä irti ja. Itsellä ei oo 30v kokemusta korjailusta..  8) Itse en kuulu alan 8h ammattilaisiin ja siihen on vielä kuitenkin kyllä pitkä matka, mitä näin yleisesti ottaen. Monenlaista jälkeä tulee, ku on seppää..  :) Mutta ei näitä mun mielipiteitä kannata kenenkään henk.koht ottaa, asiasta tästä väännetään. Näkemyksiä voi olla monia ja tämä on vain minun näkemys asiasta..  ;D Mun kohdalta asia rupiaa olemaan Loppuun kaluttu.. Edelleenkin kukin taaplaa tyylillään ja parhaaksi näkemällään tavalla.  ;D
      niinhän se on, mielipiteitä tässä vaan.
     Justiinkin tämän viikon olen hammasongelmien vuoksi lääkäriasemalta toiselle juossut. On ollut kolme vaivaa, ja on etsitty niiden alkusyytä. Tänään illansuussa se löytyi. Se alkusyy olikin neljäs syy. Pääsin helpolla, ei tarvinnutkaan suurta leikkausta. Leikkauspöydällä jo olin. Huh. Pääsenkin lähteen ensi viikolla Tuuriin! :)

  • Vieras
  • Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
    « Vastaus #56 : 28.02.2013 kello on 07:37 »
    Vaunua voi verrata talon kosteisiin tiloihin sillä erotuksella että se joutuu vieläkin rankemmille sään vaihteluille.Ja itsellä kun kävi sertifioitu timpuri näihin kosteisiin tiloihin sanoi että kaikki ruuvin reiät mitä tehdään kaakeleitten läpi niin ennen ruuvin laittoa se tilkitään täyteen silikonia ettei vedelle anneta mitään mahdollisuutta päästä rakenteisiin.
    Joten kyllä tuo silikonin tai muun vastaavan käyttö on todella perusteltua noissa lista hommissakin. Thumb

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:20
    Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
    « Vastaus #57 : 28.02.2013 kello on 08:42 »
    Ompa teillä ketju  :laugh:

    Äkkiseltään tulee mieleen mistä listoista mahtaa olla kyse kun kahta koulukuntaa :-X Olisikoha eri merkkien välillä vielä rakenteellisia eroja..

    Monessa (ainakin kotimaisessa) 80-luvun merkissä katon ja seinän liitoksen peittävässä alumiinisessa kulmalistassa ei ole ollut tippaakaan butyyliä (paitsi ruuvin reijästä tursunnut) - se butyyli kuuluu katto/seinäalupellin ja alumiinilistan alle tulevan kumisen L-tiivistenauhan alle (kumipalot kurkistavat alulistan molemmilta puolilta) 8), ja sen alta kurkistaa butyylimassa  Thumb

    Eli jos rakenne on edelleen sama vuosikymmenien (massanvaihtokeikkoj en jälkeenkin = kumilista tallella), saattaa huomata ruuvin kierteiden kastelun olevan hieman turhaa, varsinkin jos kumitiivisteestä ei mene läpi "vanhasta reijästä" - tuo kumikalvo kerää kaikki massat pois kierteestä, joten on sama kastella vain kanta, tai niinkuin itse teen, että alulistan reikään massapallo ja ruuvi siitä läpi - nopeampi ja puhtaampi tapa  :D..

    Mutta sitten on ne muut listat/ruuvit, jotka eivät lävistä kumista tiivistenauhaa, eli butyylimassa tulee suoraan alulistan alle - niissä laitan kierteisiin massaa.. samoin läpivientikpl:eet, kattoluukut jne.. Thumb

    Tuolla kumisella tiivistenauhalla tuossa yllä en tarkoita alulistan päälle tulevaa ruuveja peittävää "koristenauhaa"  8) .. kertauksena  :-X
    EDIT: pari kuvaa.. -89 Kafi ja -07 Rimor  8)
    « Viimeksi muokattu: 28.02.2013 kello on 09:07 »

  • Vieras
  • Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
    « Vastaus #58 : 28.02.2013 kello on 11:15 »
    Ompa teillä ketju  :laugh:

    Äkkiseltään tulee mieleen mistä listoista mahtaa olla kyse kun kahta koulukuntaa :-X Olisikoha eri merkkien välillä vielä rakenteellisia eroja..

    Monessa (ainakin kotimaisessa) 80-luvun merkissä katon ja seinän liitoksen peittävässä alumiinisessa kulmalistassa ei ole ollut tippaakaan butyyliä (paitsi ruuvin reijästä tursunnut) - se butyyli kuuluu katto/seinäalupellin ja alumiinilistan alle tulevan kumisen L-tiivistenauhan alle (kumipalot kurkistavat alulistan molemmilta puolilta) 8), ja sen alta kurkistaa butyylimassa  Thumb

    Eli jos rakenne on edelleen sama vuosikymmenien (massanvaihtokeikkoj en jälkeenkin = kumilista tallella), saattaa huomata ruuvin kierteiden kastelun olevan hieman turhaa, varsinkin jos kumitiivisteestä ei mene läpi "vanhasta reijästä" - tuo kumikalvo kerää kaikki massat pois kierteestä, joten on sama kastella vain kanta, tai niinkuin itse teen, että alulistan reikään massapallo ja ruuvi siitä läpi - nopeampi ja puhtaampi tapa  :D..

    Mutta sitten on ne muut listat/ruuvit, jotka eivät lävistä kumista tiivistenauhaa, eli butyylimassa tulee suoraan alulistan alle - niissä laitan kierteisiin massaa.. samoin läpivientikpl:eet, kattoluukut jne.. Thumb

    Tuolla kumisella tiivistenauhalla tuossa yllä en tarkoita alulistan päälle tulevaa ruuveja peittävää "koristenauhaa"  8) .. kertauksena  :-X
    EDIT: pari kuvaa.. -89 Kafi ja -07 Rimor  8)
    Jos tökkää silikonipuristimen terävän nokan kumilistan läpi ja pusertaa reiän täyteen niin silloinhan homma on bueno ,,eikös vain. ::)

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
    Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
    « Vastaus #59 : 28.02.2013 kello on 12:48 »
      niinhän se on, mielipiteitä tässä vaan.
     Justiinkin tämän viikon olen hammasongelmien vuoksi lääkäriasemalta toiselle juossut. On ollut kolme vaivaa, ja on etsitty niiden alkusyytä. Tänään illansuussa se löytyi. Se alkusyy olikin neljäs syy. Pääsin helpolla, ei tarvinnutkaan suurta leikkausta. Leikkauspöydällä jo olin. Huh. Pääsenkin lähteen ensi viikolla Tuuriin! :)
    Ompa hyvä kun ei tarvinnut suurta leikkausta kuin myöskin se että lähdet TUURIIN. :D