rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?  (Luettu 17409 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #30 : 25.02.2013 kello on 21:19 »
Sori vaan ku oon pilkun viilaja.  99% toden näköisyydellä ykskään vaunu valmistaja ei oo ruuvejansa uitanut massassa, joten mätiä on sitten kaikki.. Uskoisin että on edellä on faktaa eikä fiktiota. Eiköhän se kaipaamanne butyyli massa nouse ihan itse kierrettäpitkin ylös,kun se läpimenee listasta ja sen jälkeen tiivistenauhasta.. Itse käytännössä olen havainnut tälläisen ikävän sivu vaikutuksen..  ^-^

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #31 : 25.02.2013 kello on 21:21 »
On se jännä juttu, kun joku haluaa ihan selviä konkreettisia neuvoja, niin täällä alkaa pilkun viilaajat tapansa mukaan vääntämään korostaen omaa erin omaisuuttaan. Sopii vain ihmetellä, tai eipä oikeastaan. >:(

 ;D ;D ;D ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:11
  • Autossa on pyörät
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #32 : 25.02.2013 kello on 21:23 »
Mutta estääkö väittämäsi sen ETTEI jälleenrakentaja , korjaaja , ehostaja ,fiksaaja VOI näin tehdä? Rouskun
Paavo tuon on mulle neuvonut, täytynee sanoa hälle että oli ihan höpö juttu kun huomenna tulee käymään ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #33 : 25.02.2013 kello on 21:26 »
Uutta vaan kehiin tai sitten ns.vähänkäytetty :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:19.08.2023 kello on 19:00
  • ---
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #34 : 25.02.2013 kello on 21:32 »
Mutta estääkö väittämäsi sen ETTEI jälleenrakentaja , korjaaja , ehostaja ,fiksaaja VOI näin tehdä? Rouskun
Paavo tuon on mulle neuvonut, täytynee sanoa hälle että oli ihan höpö juttu kun huomenna tulee käymään ;D

Voi kyllä näin toimia, mutta mulle ihan sama mitä joku Rouskun Paavo tekee ja miten neuvoo. Eihän se mies kuullu koko keskuteluun, sehän on kokonaan ulkopuolinen tässä asiassa vai? Oon huomannut, vanhemmat asentajat välillä yrittää ällyyttä ja joskus onnistunutkin. Ehkä nyt on onnistuttu. Sitä yritän itse nykyisille kollegoille tehdä kohtuudessa määrin hyvän maun mukaan.. :P 8) Pidän tätä ihan turhana vaiheena sori vaan..  ;)

*****
  • LämmitinGuru
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #35 : 25.02.2013 kello on 22:08 »
Voi kyllä näin toimia, mutta mulle ihan sama mitä joku Rouskun Paavo tekee ja miten neuvoo. Eihän se mies kuullu koko keskuteluun, sehän on kokonaan ulkopuolinen tässä asiassa vai? Oon huomannut, vanhemmat asentajat välillä yrittää ällyyttä ja joskus onnistunutkin. Ehkä nyt on onnistuttu. Sitä yritän itse nykyisille kollegoille tehdä kohtuudessa määrin hyvän maun mukaan.. :P 8) Pidän tätä ihan turhana vaiheena sori vaan..  ;)

Ymmärsitkö nyt ollenkaan, mikä sen uitetun ruuvin juju on? Et kai tosissasi väitä, että se kuiva alkuperäinen ruuvi on parempi. :-\

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #36 : 25.02.2013 kello on 22:26 »
Kysyjälle sanoisin, että laita jossakin vaunukorjaamossa ne listahommat. He kertoo, että vanhoilla tai uusilla listoilla. Kattoluukkujen ja elektrolux venttiilien tiivistykset osaat itsekkin korjata. Soita vaikka piruuttasi noihin virmoihin, joiden linkit annoin, niin tiedät mitä lysti maksaa. Jos vaunusi on muuten hyvässä kunnossa, se kannattaa korjata. Vanhassa vara parempi.  Thumb

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:35
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #37 : 25.02.2013 kello on 23:24 »
 Jos vaunussa on vanerinen sisäseinälevy, niin kosteuskartoitusta seinään ja lattiaan voi tehdä siten että irroittelee sisäkalusteiden kiinnitysruuveja sieltä ja täältä. Jos ruuvi on alkuperäinen ruuvi, ja se on irroitettaessa kirkas kierteestään, seinä on kuiva, ja ollut aina kuiva. Jos ruuvi on kierteestään kuivassa ruosteessa, seinä on ollut joskus märkä, mutta nyt kuiva. Jos ruuvi on ruosteinen ja märkä, seinä on märkä.
   Ei tietenkään toimi niissä vaunuissa joissa on käytetty rst ruuveja.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #38 : 26.02.2013 kello on 08:48 »
Kattolistojen irroittamisessa vanhemmista vaunuista on mielestäni haastavin vaihe , kun muovisen peitelistan alla olevia vahvasti ruosteessa olevia ruuvia alkaa irroittaa. Kanta harjataan teräs/messinki sähköporakäyttöisel lä harjalla, sitten HYVIN ISTUVA roovimeisseli hahloon ja kevyesti vasaralla naputellen mensselin päähän samalla kun tekee irroittavia kiertoliikkeitä. Ruuvin kanta on toisinaan syöpynyt niin ettei ruuvaamalla aukee. Silloin halkaisijaltaan pienellä katkaisu rälläkän laikalla listan suuntaisesti kanta pois. Takaisin laittaessa rälläköity pikku railo massalla täyteen ja uusi ruuvin reikä seevaten viereen. Vanhoihin reikiin hiukka isommat ruuvit ja massa reikään kuten KV täällä edellä jo esittikin seikkaperäisesti. Listaa ja uutta butyylia laittaessa kannattaa vetää katolle maalarin teippi listan viereen jolloin massa saumasta tulee siisti.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:28
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #39 : 26.02.2013 kello on 08:59 »
Jos vaunussa on vanerinen sisäseinälevy, niin kosteuskartoitusta seinään ja lattiaan voi tehdä siten että irroittelee sisäkalusteiden kiinnitysruuveja sieltä ja täältä. Jos ruuvi on alkuperäinen ruuvi, ja se on irroitettaessa kirkas kierteestään, seinä on kuiva, ja ollut aina kuiva. Jos ruuvi on kierteestään kuivassa ruosteessa, seinä on ollut joskus märkä, mutta nyt kuiva. Jos ruuvi on ruosteinen ja märkä, seinä on märkä.
   Ei tietenkään toimi niissä vaunuissa joissa on käytetty rst ruuveja.

Uskoisin että vuoden -78 vaunusta ei loydy yhtään "kirkasta" ruuvvia, jos vaunu on edes käynyt ulkona.  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #40 : 26.02.2013 kello on 14:07 »
Hauska ketju!!! :D :D :D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #41 : 26.02.2013 kello on 16:45 »
Hauska ketju!!! :D :D :D

Kyllä minäkin olen tämän ketjun viihdearvoa ihastellut. :-X :laugh:

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:24.12.2023 kello on 15:35
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #42 : 26.02.2013 kello on 17:49 »
Hauska ketju!!! :D :D :D
En tiedä onko ketjun aloittaja kiinnostunut enempi asiallisista vastauksista, vaiko tuosta viihdearvoa tuottavista kommenteista.
Toivottavasti molemmista. Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:08
  • viva la France
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #43 : 26.02.2013 kello on 18:11 »
M3 on yksi vaihti-ehto.Auton helmapeltiin tarkoitettua suojakalvoa saumojen kohtiin ja seuraavat kymmenen vuotta menee varmasti.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.11.2022 kello on 11:23
Vs: vaunun tiivistämisen hinnoista + onko muita vaihtoehtoja?
« Vastaus #44 : 27.02.2013 kello on 10:47 »
Minä ainakin kastoin ruuvit ja pop-niitit massassa kun kasasin tuon matkaajauton, on ainut tapa saada vedenpitäväksi. Jatin myös koristenauhan pois niin ei jää kosteus muhimaan. Massana käytin listojen alla Sika-Lasomer massaa, hakkaa kyllä mennentullen Wurthin.