Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet
Akunlämmitin
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 21.02.2013 kello on 20:12 ---
Ei tulisi mielenkään ladata esim. moottoripyörän akkuja tuollaisella.
--- Lainaus päättyy ---
Puhumattakaan kännykän akuista. Vitsi, vitsi. Samalla lailla se lataa onko pieni tai suuri akku, hitaammin tai nopeammin akku täyttyy. Akku kun on täysi, laturi antaa napajännitteen laskea noin 12,8V:iin ja lataus alkaa alusta, nousten noin 14,4V:iin. Olen odottanut että "asiantuntioiden" parjaama Bentton 7A hajoaa, että ostan sitten köyhien kaupan Bilteman 25A:n laturin. Vuoden on nyt Bentton ollut kiinni jatkuvasti reilun 300Ah:n akustoissa. :D
perho-ukko:
Minua huvittaa tuo akkujen lataus ja niiden käytön venyttäminen,nykyiset akut on tiensä päässä parissa vuodessa,uusi ei maksa omaisuuksia,muutaman kympin,ajatelkaa,yksi öljyn vaihto autoon maksaa saman,siitä kukaan ei tingi,akut on kertakäyttö tavaraa,turha niitä on "helliä"!! Tämä ei koske raskasta liikennettä,ja koneita,on eri hintaluokassa akut !!
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 21.02.2013 kello on 20:45 ---Minua huvittaa tuo akkujen lataus ja niiden käytön venyttäminen,nykyiset akut on tiensä päässä parissa vuodessa,uusi ei maksa omaisuuksia,muutaman kympin,ajatelkaa,yksi öljyn vaihto autoon maksaa saman,siitä kukaan ei tingi,akut on kertakäyttö tavaraa,turha niitä on "helliä"!! Tämä ei koske raskasta liikennettä,ja koneita,on eri hintaluokassa akut !!
--- Lainaus päättyy ---
Entäs me, jotka ollaan aivan aikuisen oikeesti liikenteessä ja puskassa. Ja kuljin on lähtövalmiina aina, jos ei olisi, sitten ei tulisi monellä lähdettyäkään. Kyllä minulla akut kestää kulkimessa keskimäärin viisi/kuusi vuotta. Mökillä vaihdan akut aurinkokenno järjestelmään kolmen vuoden välein. Ne jotka vaihdan on olleet jo kolme vuotta muualla käytössä. Elikkä kun akut otan pois ne on vähintään kuusi vuotta olleet käytössä. Viimmeksi kun vaihdoin akut. Piruuttani tein niille kymmenelle kuormitus testin, yksi oli sökö, yhden otin vielä sähköperämoottori käyttöön. Saas nähdä kestääkö se kaikkiaan yheksän vuotta. :)
vaanari61:
--- Lainaus käyttäjältä: perho-ukko - 21.02.2013 kello on 20:45 ---nykyiset akut on tiensä päässä parissa vuodessa
--- Lainaus päättyy ---
Ostaa laatuakun, maksaa muutaman euron enempi mutta kestää kolme kertaa kauemmin ;D
Halpaa ja hyvää ei myydä samassa paketissa. . . :laugh: Thumb
perho-ukko:
--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 21.02.2013 kello on 20:58 ---Entäs me, jotka ollaan aivan aikuisen oikeesti liikenteessä ja puskassa. Ja kuljin on lähtövalmiina aina, jos ei olisi, sitten ei tulisi monellä lähdettyäkään. Kyllä minulla akut kestää kulkimessa keskimäärin viisi/kuusi vuotta. Mökillä vaihdan akut aurinkokenno järjestelmään kolmen vuoden välein. Ne jotka vaihdan on olleet jo kolme vuotta muualla käytössä. Elikkä kun akut otan pois ne on vähintään kuusi vuotta olleet käytössä. Viimmeksi kun vaihdoin akut. Piruuttani tein niille kymmenelle kuormitus testin, yksi oli sökö, yhden otin vielä sähköperämoottori käyttöön. Saas nähdä kestääkö se kaikkiaan yheksän vuotta. :)
--- Lainaus päättyy ---
Jokaisella on valinnan vapaus !
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta