Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Onko halpa invertteri

<< < (12/18) > >>

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 19.02.2013     kello on 22:17 ---Mikro maksaa muutaman kossun verran. Invertteri pari kymmentä kossua.  ;)

--- Lainaus päättyy ---
Joo samaa mietin.
Mikro 80€ ja hyvä intikka 800€. Tulin taas siihen tulokseen, että kannattaa antaa pöristä vain ja odottaa hiukan kauemmin.
Ylipäätänsä en näe normaalikäytössä mitään järkeä syväpurkaa akkua intikalla.
Intikka toimii minusta parhaiten valjastaen pieniä virrankuluttajia, jotka eivät toimi 12V jännitteellä. Sitä varten minulla on toinen lähtö intikasta jatkojohtoon, jossa on 6 pistorasiaa.
Pienten laitteiden lataus, kuten imurin, paristolaturin, käsipuhelimien jne. lataus käy huomaamatta ajomatkan aikana, kun vielä auton oma laturi avittaa. Paikalla ollessa kenno latailee katolta käsin. Käytännössä ei ole juurikaan huolta virran loppumisesta puskissakaan.

perho-ukko:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.02.2013     kello on 22:27 ---Joo samaa mietin.
Mikro 80€ ja hyvä intikka 800€. Tulin taas siihen tulokseen, että kannattaa antaa pöristä vain ja odottaa hiukan kauemmin.
Intikka toimii minusta parhaiten valjastaen pieniä virrankuluttajia, jotka eivät toimi 12V jännitteellä. Sitä varten minulla on toinen lähtö intikasta jatkojohtoon, jossa on 6 pistorasiaa.
Pienten laitteiden lataus, kuten imurin, paristolaturin, käsipuhelimien jne. lataus käy huomaamatta ajomatkan aikana, kun vielä auton oma laturi avittaa. Paikalla ollessa kenno latailee katolta käsin. Käytännössä ei ole juurikaan huolta virran loppumisesta puskissakaan.

--- Lainaus päättyy ---
  Näihän se on,jostakin on tingittävä tai maksettava !!

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 19.02.2013     kello on 22:27 ---Joo samaa mietin.

--- Lainaus päättyy ---

Treffeillä, joissa on käytössä vain valosähkö, silloin voi käyttää esim. mikroa, kahvikeitintä ja vedenkeitintä invertterillä.  :D

Lahti32:
Minulla oli aiemmin laturitoiminnolla varustettu 1500/3000w kanttiaaltoinen intelligent merkkinen invertteri. Tämä kytkettynä 230Ah kahteen akkuun. Täydellinen möllöskauppa. Sillä ei toiminut mikro, ei loisteputkivalot, ei kiertovesipumppu eikä mikään laturi, kännykän eikä tietokoneen. Kokeilin 750 watin sähköpatteria, ei jaksanut sekään lähteä. Lopputulos oli että hehkulamppuja pystyi käyttämään. Edes 200 wattinen tuttipullon lämmitin ei toiminut. Palautin myyjäliikkeeseen koko vehkeen (oma tarinansa, kesti 6kk) ja hommasin lopulta siniaaltolaitteen vastaavilla spekseillä. Maksoi 450e ja siitä lähtien ei ole mikään temppuillut.

perho-ukko:
Onpas kumma,minulla toimii kaikki laitteet,mikrot ,TV ,tulostin,kaikkien laturit,loisteputket,kännykän laturit,enkä ole huomannut mitään eroa kotisähköön !!

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View