rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: KELA  (Luettu 14471 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: KELA
« Vastaus #45 : 17.02.2013 kello on 23:06 »
Ne on nämä reilun tonnin eläkkeet semosia, että näitä ei helpolla myönnetä. Kun on niin paljon niitä jokka saa kymmeniä tuhansia kk:ssa eläkettä :o.
Just näin..

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.10.2019 kello on 10:54
« Vastaus #46 : 17.02.2013 kello on 23:21 »
Eli jos minua tarkoitit niin olen osatyökyvyttömyysel äkkeellä. Toinen puoli pitäisi pystyä hankkimaan työnteolla.
Mutta tässä työllisyystilantees sa missä suomessa nyt ollaan, kukaan ei ota osa-aikatöihin sairasta miestä.
Osatyökyvyttömyyselakkeestä: Rouva oli 50 %:lla työkyvyttömyyseläkk eellä toimiessaan urheilu-/uimahallin vastaavana. Ihmetteli ääneen, että pitääkö hänen sallia 50 % uijista hukkuvan altaaseen tai litistyvän punttisalilla painojen alle. Lukemattomia lääkärinlausuntoja meni KELAlle, mutta kesti yli kymmenen vuotta ennen kuin KELA myöntyi lopulliseen eläkepäätökseen.

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
« Vastaus #47 : 18.02.2013 kello on 00:18 »
Osatyökyvyttömyyselakkeestä: Rouva oli 50 %:lla työkyvyttömyyseläkk eellä toimiessaan urheilu-/uimahallin vastaavana. Ihmetteli ääneen, että pitääkö hänen sallia 50 % uijista hukkuvan altaaseen tai litistyvän punttisalilla painojen alle. Lukemattomia lääkärinlausuntoja meni KELAlle, mutta kesti yli kymmenen vuotta ennen kuin KELA myöntyi lopulliseen eläkepäätökseen.
  Tossa yksi yksityslääkäri puhu yhdestä postinkantajasta jolta oli käsi leikattu ja se epäonnistu eikä käsi toiminut enään,niin KELALTA tuli kirje,että voi jakaa postia toisella kädellä,että miten ne kehtaa! Me ei olla KELASSA muuta kuin sosiaaliturva tunnuksia...

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2025 kello on 20:21
« Vastaus #48 : 18.02.2013 kello on 00:44 »
  Tossa yksi yksityslääkäri puhu yhdestä postinkantajasta jolta oli käsi leikattu ja se epäonnistu eikä käsi toiminut enään,niin KELALTA tuli kirje,että voi jakaa postia toisella kädellä,että miten ne kehtaa! Me ei olla KELASSA muuta kuin sosiaaliturva tunnuksia...

Erään tutun molemmat olkapäät leikattiin ja korjattiin raudoilla onnettomuuden jälkeen, vakuutusyhtiö ja kela päätyivät siihen, että toisen olkapään vammat oli peräisin jostakin aiemmasta tapahtumasta, jota ei eritelty, ja toinen kyseisestä onnettomuudesta.

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:11.11.2025 kello on 11:51
  • Hämeenperä
« Vastaus #49 : 18.02.2013 kello on 04:44 »
Kun nyt päästiin Karpolle asiaa linjollle  ;D kerronpa oman perheen kohtaloa, joka nyt jo naurattaa muttei parikymmentä vuotta sitten.
Vaimo oli vakavasti sairas ja apua haettiin ympäri eurooppaa joka tietysti vei aika konkurssiin normityöläiset. Hain Kelalta jälkikäteen apua ja tuli ilahduttava kirje : teille on myönnetty sairaspäivärahaa tästä päivästä lähtien takautuvasti ja päivärahan määrä on 0.00markkaa. Niinkauan asia huvitti kunnes tuli toinen kirje,Eläkepäätöksenne on myönteinen, mutta koska teille on myönnetty sairaspäivärahaa, tulee eläkkeenmaksuun yhden vuoden karenssi.
Tänä vuonna laittoi opintotukilautakunt a yhteisesti omistamamme talon ulosottoon, koska en pystynyt maksamaan vaimon opintolainaa.

Pahinta näissä on se, että kun on heikoimmillaan pitäisi jaksaa tapella juristi/lääkäri/virkamies armeijaa vastaan yksin.
Jaksamista Risto, humööri täällä ainakin kukkii, vaikka vakavista asioita puhutaankin. Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #50 : 18.02.2013 kello on 07:29 »
kyllä on näköjään muillakin samoin
kuin oli itselläni
ja just , kun olet sairaammillasi
voimat pois
niin kuin itsellä oli pitkän sairaalassa olon takia
niin silloin pitäis vielä jaksaa taisttella tota pyrokratiaa vastaan
mut ei vaan jaksa , ku olet kerran kipeä
ja tuossa 6 vuotis valitus kierteesä
alkoi mieleikin masentumaan
johon vak.yht . pyysi oikein erikoispsykiatrian lausunnon
että onko se mahsollista , jos mieli järkkyy
kun ensin leikataa ihminen henkihieveriin
ja sitten vielä olis pitänyt olla energiaa
taistella noita kelaa , vak.yht., pot.vak.yht. ja lopsuksi
ennakkoperintää eli verovisrastoa vastaan
josa oli joku neropää keksinyt
että toissähän silti on
vaikka makasin  raatona  sängynpohjalla  :o

lausuntojahan piti olla sen miljoona
ja myöskin tämä erikoisylilääkäri
joka ei ollut minua nähnyt vaan oli lukenut
sairaskertomukseni
Hän oli vahvasti sitä mieltä
että kaikki se masennus johtui leikkausvirheestä
ja minun tapauksessa olis ollut epänormaalia
jos en olis masentunut
kuin myöskin aikanaan
tuli valitusten valitusten jälkeen myöntävä päätös
niin siellä luki
myöskin yrittäjällä on OIKEUS sairaseläkkeelle
siinä vaiheessa olin jo myynyt firmani
ja kirjanpitäjäni oli poistanut sen rekisteristäkin
mutta silti lääninverovirasto
oli taas sitä mieltä ,että ennakkoveroja on maksesttava
sen laitoksen kans sain taas taistella monen monta vuotta
jo olessani sair.eläkeellä
vasta parivuotta ovat uskoneet
etten ole EX yrityksesäni töissä
lievätkö tarkistaneet asian laidan
kun ei ole koko firmaa enään kirjois ei kansis
vaan muistoissani , sitäkin rakkaampana
ja siittä ei tarvii onneksi mitään verottajalle maksaa

mutta tollaset taistelut kuluttaa ihmistä
niin psyykkeeltä kuin fyysisestikkin
alkaa olemaan aika romuna niitä vastaan taistellessa
mutta voimia taistoon ja jaksamista
toivon todella ,että noi valituskierteet päätyis myöntäviin lausuntoihin
itse kullekkin  Thumb

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
« Vastaus #51 : 18.02.2013 kello on 09:18 »
Näyttää vähän itsekullakin olevan "hienoja" kokemuksia. Itse olin yrittäjä lähes 30v. Meni sopuisasti kunnes vaimo sairastui. Aivorunko infarkti. Lievä halvaus. Itselleni paljon poissaoloja työstä. Sitten hän sairastui kolme kertaa syöpään.Jotka lopullisesti invalidisoi hänet. Aloin omaishoitajaksi 24/7. Sillä kaveriahan ei jätetä. Usean vuoden taistelun jälkeen hän menehtyi. Laskin joskus tämän reissun maksaneen itselleni noin miljoona markkaa. Vaikka tämä lottovoittajien maa kustansikin lääkkeet .
Raha menetti merkityksensä näissä kuvioissa. Palkkio omaishoidosta oli pilkantekoa. Sitten itse jouduin jäämään sairaslomalle. Ja kun olin yrittäjä niin sittenhän alkoikin aika rumba päivärahojen yms.asioiden kanssa. Pitkä karenssi. Välillä myönnettiin välillä ei. Tein valituksia muutoslautakuntaan. Vastaus tuli 14kk päästä. Valitus hyväksyttiin parin päivän ajalta mutta ei makseta kun summa oliniin pieni. Kun tuloja ei ollut muutamaan vuoteen. No, sitten iski verottaja. Lätki ennakoita ja lisäveroja ja niihin korotuksia. Vaikka firmallani ei ollut paljoakaan tuloja näinä vuosina. Tein 3 veromuutos valitusta. Vielä asioita veivaavat. Eivät ole päätöksiä lähettäneet. Makselen 7vuoden takaisia mielivaltaisia lisäveroja kuukausittain vieläkin ties hamaan loppuun saakka eläkkeestäni. Niiltä ajoilta kun hoidin sairasta. 
Ei enään viitsi olla edes katkera kun ei näytä auttavan. Lähinnä naurattaa.
Elämästähän täytyy nauttia vai mitä ?    Karavaani vaan kulkee ! ;D

• Kalustoon kuuluva
« Vastaus #52 : 18.02.2013 kello on 09:45 »
Näyttää vähän itsekullakin olevan "hienoja" kokemuksia. Itse olin yrittäjä lähes 30v. Meni sopuisasti kunnes vaimo sairastui. Aivorunko infarkti. Lievä halvaus. Itselleni paljon poissaoloja työstä. Sitten hän sairastui kolme kertaa syöpään.Jotka lopullisesti invalidisoi hänet. Aloin omaishoitajaksi 24/7. Sillä kaveriahan ei jätetä. Usean vuoden taistelun jälkeen hän menehtyi. Laskin joskus tämän reissun maksaneen itselleni noin miljoona markkaa. Vaikka tämä lottovoittajien maa kustansikin lääkkeet .
Raha menetti merkityksensä näissä kuvioissa. Palkkio omaishoidosta oli pilkantekoa. Sitten itse jouduin jäämään sairaslomalle. Ja kun olin yrittäjä niin sittenhän alkoikin aika rumba päivärahojen yms.asioiden kanssa. Pitkä karenssi. Välillä myönnettiin välillä ei. Tein valituksia muutoslautakuntaan. Vastaus tuli 14kk päästä. Valitus hyväksyttiin parin päivän ajalta mutta ei makseta kun summa oliniin pieni. Kun tuloja ei ollut muutamaan vuoteen. No, sitten iski verottaja. Lätki ennakoita ja lisäveroja ja niihin korotuksia. Vaikka firmallani ei ollut paljoakaan tuloja näinä vuosina. Tein 3 veromuutos valitusta. Vielä asioita veivaavat. Eivät ole päätöksiä lähettäneet. Makselen 7vuoden takaisia mielivaltaisia lisäveroja kuukausittain vieläkin ties hamaan loppuun saakka eläkkeestäni. Niiltä ajoilta kun hoidin sairasta. 
Ei enään viitsi olla edes katkera kun ei näytä auttavan. Lähinnä naurattaa.
Elämästähän täytyy nauttia vai mitä ?    Karavaani vaan kulkee ! ;D

woihan helvata en muuta sano
kyllä on mätää paljon yhteriskunnassa
krr ihan ottaa päähän
eikö ne munapäät
oikeesti vois siellä verotoimistossakaan käyttää maalaisjärkeä
onkohan sen käyttö heiltä kielletty
vaiko
eivät osaa  >:(

miten paljon on säästynyt yhteisinkunnan varoja
kun hoidit vaimoasi
eikä tarvinnut viedä hoitolaitokseen
ja nyt KEHTAAVATKIN sinulta vielä veroja vaatia
työstä jota et voinut silloin tehdä
on se vaan niin väärin krr  >:(

• Vieras
  • Vs: KELA
    « Vastaus #53 : 18.02.2013 kello on 09:56 »
    Ikäviä tarinoita siitä kun asiat eivät toimi niinkuin pitäisi vaan joku "virasto/byrokratia" hankaloittaa ihmisten elämää entisestään. Miksihän se noin on? Jakaminen ja puhuminnen helpottaa kuitenkin ja tekee taakasta helpomman kantaa.

"Ei enään viitsi olla edes katkera kun ei näytä auttavan. Lähinnä naurattaa.
    Elämästähän täytyy nauttia vai mitä ?    Karavaani vaan kulkee !"

Mukava kun ajattelet noin. Ei katkeruus auta ollenkaan. Pahentaa vain asiaa.

Negatiiviset asiat voi kääntää voimavaraksi, läpihän ne on käytävä mutta niihin ei saa takertua ja katkeroitua. Vaikka kova kipu on raastanut yöllä, niin silloinkin yrittää haaveilla ja suunitella niitä mukavia reissuja, pois sulkea se kipu mielestä. Vaikka aamulla vähän nukutun yön jälkeen on kankeata nousta ylös, niin silti katsoa peiliin ja sanoa että elämä on ihanaa.  Vaikka tuntuu että kaikki kaatuu päälle niin silti löytää siitä hetkestä ne pienet ilon aiheet. Niitä kyllä löytyy varmasti kun kaivaa esille ja ajattelee edes hetken niistä. Se tuo positiivisyyttä ja jopa hymynkin vaikeana hetkenä. Ja kun ne vaikeukset on voitettu tai edes helpotettu vähän niin osaa nauttia ja iloita tästä elämästä enempi. Pienet asiat tekevät sen onnen.  :)

• Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.02.2021 kello on 15:51
    « Vastaus #54 : 18.02.2013 kello on 10:03 »
    woihan helvata en muuta sano
    kyllä on mätää paljon yhteriskunnassa
    krr ihan ottaa päähän
    eikö ne munapäät
    oikeesti vois siellä verotoimistossakaan käyttää maalaisjärkeä
    onkohan sen käyttö heiltä kielletty
    vaiko
    eivät osaa  >:(

miten paljon on säästynyt yhteisinkunnan varoja
    kun hoidit vaimoasi
    eikä tarvinnut viedä hoitolaitokseen
    ja nyt KEHTAAVATKIN sinulta vielä veroja vaatia
    työstä jota et voinut silloin tehdä
    on se vaan niin väärin krr  >:(

Niinpä, Sipu, kyllä , kyllä!
    No, ajattelinkin seuraavavan oikaisupyynnön kirjoittaa isoilla kirjaimilla että voisivat laittaa sen jollekkin ilmoitustaululle ja kahville mennessään naureskella sille ! :P

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #55 : 18.02.2013 kello on 10:19 »
    Ikäviä tarinoita siitä kun asiat eivät toimi niinkuin pitäisi vaan joku "virasto/byrokratia" hankaloittaa ihmisten elämää entisestään. Miksihän se noin on? Jakaminen ja puhuminnen helpottaa kuitenkin ja tekee taakasta helpomman kantaa.

"Ei enään viitsi olla edes katkera kun ei näytä auttavan. Lähinnä naurattaa.
    Elämästähän täytyy nauttia vai mitä ?    Karavaani vaan kulkee !"

Mukava kun ajattelet noin. Ei katkeruus auta ollenkaan. Pahentaa vain asiaa.

Negatiiviset asiat voi kääntää voimavaraksi, läpihän ne on käytävä mutta niihin ei saa takertua ja katkeroitua. Vaikka kova kipu on raastanut yöllä, niin silloinkin yrittää haaveilla ja suunitella niitä mukavia reissuja, pois sulkea se kipu mielestä. Vaikka aamulla vähän nukutun yön jälkeen on kankeata nousta ylös, niin silti katsoa peiliin ja sanoa että elämä on ihanaa.  Vaikka tuntuu että kaikki kaatuu päälle niin silti löytää siitä hetkestä ne pienet ilon aiheet. Niitä kyllä löytyy varmasti kun kaivaa esille ja ajattelee edes hetken niistä. Se tuo positiivisyyttä ja jopa hymynkin vaikeana hetkenä. Ja kun ne vaikeukset on voitettu tai edes helpotettu vähän niin osaa nauttia ja iloita tästä elämästä enempi. Pienet asiat tekevät sen onnen.  :)

kyllä se on noin justiinsa
    että positiiviset ajatukset
    parantaa niin mielen , kuin ruumiinkin Thumb
    sen olen tämän 11v . sairaus rupeamani aikana oppinut
    ihan jalkapohjan kautta
    on sen verran tökkinyt elo
    mutta ,kun ajattelee ilosia asioita
    niin ne kivutkin on helmompi kestää
    vaikka kieltämäti
    kun ei pääsyt liikkumaan
    alkoi seinät kaatumaan suraan päälle
    ja silloin ei ollut helppoa ajatella positiivisesti
    mut olen oppinut sen taidon
    ja viimeksi , kun vietiin leikkaussaliin
    niin en saanut sitä rauhottavaa lääkitystä osastolla
    ja sanoinkin hoitajalle
    että saatan saada paniikkin jonkin laisen
    no jossain vaiheessa hoitaja jotain puhuikin jotain  ???
    niin en sitä kuulut
    enhän ollut siellä koko sairaalassa
    vaan omissa ihanissa muistoissani
    ihan muualla
    ja kun tajussin missä olen
    olinkin saada slaakin nimittäin
    kun alkoi kaiken laiset aku-ankat ja mikkihiiret
    hyppimään päin silmäverkkoa
    olihan hoitaja minulle kertonut
    että leikataan lasten leikkurissa
    mut , kun en ollut siellä sairaalassa
    mielikuvissanikaan
    niin en moista kuullut
    vaan luulin jo hetken
    tuon pienen järjenvalon sammuneen jo lopullisesti uuh  ;D

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #56 : 18.02.2013 kello on 11:56 »
    No vaille kolme vuotta sitten piti ns.Erota emännästä kun ei tullut 6kk rahaa mistään ja marssia sosiaalitoimistoon ja hävetti saatanasti mutta löyty rahaa,silmälasit sain ja asuntoa olivat hommaamassa,kun eivät suostuneet maksamaan kausipaikkaa vaunulle sanoin heille,että se ois niillekkin halvempi vaihtoehto mutta ei,kun se ei ole asunto,no vein asunnon hakupaperit jva ja sanoin,että laittavat alinmaiseksi koska en kehdannut ottaa asuntoa,kun on niitäkin jotka tarvitsevat sitä.Olihan minulla vaunu missä asua,kohta varmaan sama rumba edessä,että HYVÄ SUOMI..

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:28.03.2025 kello on 12:31
    • 1299XX
    « Vastaus #57 : 18.02.2013 kello on 12:07 »
    Muistan kun miehen kanssa muutettiin yhteen ja mies haki silloiseen asuntoon vuokra-asuntoomme asumistukea. No sitähän ei tietenkään mun miehelle myönnetty, sillä olin itse alaikäinen ja isäni elatusvelvollinen.. En vaan keksi mikä laki sanoo että mun isän täytyy mun nykyinen mieskin elättää...

Miehen armeijan ajaksi minäkin muutin kirjani pois asunnosta, sillä 1000 mk:n opintotuella en olis millään pystynyt vuokraa (1600mk) yksin maksamaan (kun sillä rahalla piti vielä syödäkin ja hoitaa oppikirjat yms)

Muuten en ole VIELÄ saanut KELAn kanssa kauheen pahasti suksia ristiin. Ja toivottavasti ei tarvis koskaan laittaakaan. 

• Kalustoon kuuluva
    « Vastaus #58 : 18.02.2013 kello on 14:42 »
    No vaille kolme vuotta sitten piti ns.Erota emännästä kun ei tullut 6kk rahaa mistään ja marssia sosiaalitoimistoon ja hävetti saatanasti mutta löyty rahaa,silmälasit sain ja asuntoa olivat hommaamassa,kun eivät suostuneet maksamaan kausipaikkaa vaunulle sanoin heille,että se ois niillekkin halvempi vaihtoehto mutta ei,kun se ei ole asunto,no vein asunnon hakupaperit jva ja sanoin,että laittavat alinmaiseksi koska en kehdannut ottaa asuntoa,kun on niitäkin jotka tarvitsevat sitä.Olihan minulla vaunu missä asua,kohta varmaan sama rumba edessä,että HYVÄ SUOMI..

tekis niin mieli neuvoa
    että vaihda väriä
    puhu mamukieltä
    niin eiköhän heru ekuja  :(
    en ole rasisti en oikeesti
    mutta , kun nyt näitä juttui lukee
    niin tuollainen vaan väkisinkin tuli mieleen  :(

• Kalustoon kuuluva
    • Aiheen aloittaja
    « Vastaus #59 : 18.02.2013 kello on 16:26 »
    tekis niin mieli neuvoa
    että vaihda väriä
    puhu mamukieltä
    niin eiköhän heru ekuja  :(
    en ole rasisti en oikeesti
    mutta , kun nyt näitä juttui lukee
    niin tuollainen vaan väkisinkin tuli mieleen  :(
    Toivon mukaan elokuussa ei tartte enää tänne maksella veroja :)