rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Monellako on mopo  (Luettu 20748 kertaa)

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 3.12.2025 kello on 10:33
Vs: Monellako on mopo
« Vastaus #90 : 6.04.2016 kello on 18:41 »
Gyntteri on tallissa vielä

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:09
« Vastaus #91 : 6.04.2016 kello on 18:57 »
Mulla on tämmöne https://www.youtube.com/watch?v=PGfJ9IqXcoE
Moottoripyörä mulla on ollu oikeestaan aina, ihan muutamaa kesää pois lukien, koskaan en ole ollu kova ajeleen, muutama tuhat kilsaa kesässä.

Entisellä naapurilla oli tuollainen aikoinaan, todella tyylikäs peli Thumb

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 1.12.2025 kello on 17:38
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
« Vastaus #92 : 6.04.2016 kello on 18:59 »
Entisellä naapurilla oli tuollainen aikoinaan, todella tyylikäs peli Thumb

Entisellä.  ::)

• Kaikkien kaveri Sr.
« Vastaus #93 : 6.04.2016 kello on 19:01 »

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.09.2019 kello on 12:12
« Vastaus #94 : 6.04.2016 kello on 19:10 »
Kawasaki KLE 500 -04, tuli hommattua...en oikein vieläkään tajua miten sain kotona menemään läpi! :-)

-a-

Sent from my PadFone T004 using Tapatalk 2

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2025 kello on 10:03
  • Porvoo
« Vastaus #95 : 6.04.2016 kello on 19:46 »
Mun mielestä mopo on osaavan kuskin alla turvallisempi kuin mopoauto. Sillä voi ajaa reilusti tien sivussa, mopoauto ei pientareelle sovi ja huolimaton autokuski karauttaa helposti perään. Kun osuu niin kummoista suojaa ei ole.

Tässä taitaa olla ero Helsingin ja muun maan liikenteessä. Mopoautoon en ota kantaa, mutta Helsingin liikenteessä ajan mopolla aina keskellä kaistaa. Muuten lähtee henki tai ainakin kyynärpää on kipee. Tämä vain jos ei ole "sallittu mopoille" kevyen liikenteen väylää.
Työmatkaliikenteess ä valitsin usein silloinkin ajoradan. Fillareita on liikaa pyöräteillä ja pimeässä syksyssä valottomia fillareita on mahdoton nähdä.

Porvoossa on sitten toinen ajokulttuuri. Täällä ajelevat "kiltisti" kaistan reunassa ja tulevat törkeän läheltä kiilatuksi. Autoilijat eivät mahdu samalle kaistalle mopon kanssa  ja kuitenkin pungetaan väkisin ohi... vaikka se mopokin kulkee muun liikenteen mukana.  >:(

• Vieras
  • Vs: Monellako on mopo
    « Vastaus #96 : 6.04.2016 kello on 19:54 »
    .. vaikka se mopokin kulkee muun liikenteen mukana.  >:(

Täällä savossa ainakin nuo mopot kulkevat kovempaa kuin muu liikenne, ei puhettakaan että henkilöautolla pysyisi kannoilla, ennen vanhaan kun kylällä oli poliisi niin sentään tässä taajamassa ajettiin nätisti, siis minäkin ajoin.  :D

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 21:04
    • seniori
    « Vastaus #97 : 6.04.2016 kello on 20:08 »
    Ensimmäinen moponi.

lisäys: kuva googlesta
    « Viimeksi muokattu: 8.04.2016 kello on 06:21 »

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 1.03.2025 kello on 10:03
    • Porvoo
    « Vastaus #98 : 6.04.2016 kello on 20:43 »
    Täällä savossa ainakin nuo mopot kulkevat kovempaa kuin muu liikenne, ei puhettakaan että henkilöautolla pysyisi kannoilla, ennen vanhaan kun kylällä oli poliisi niin sentään tässä taajamassa ajettiin nätisti, siis minäkin ajoin.  :D

Mä olen jo varttunut rouva, ei mun mopoa ole viritetty   :laugh:

• Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:44
    « Vastaus #99 : 6.04.2016 kello on 20:47 »

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:29.11.2025 kello on 13:06
    • Kulkija
    « Vastaus #100 : 6.04.2016 kello on 22:39 »
    Mä olen jo varttunut rouva, ei mun mopoa ole viritetty   :laugh:

Pääsi kyllä huutonauru nyt. Onnevan olemus kun ei nyt oikein ole varttuneen rouvan.  :laugh:

Vaan totta varmaan tuo, miten mopolla pitää ajaa. Ite ajattelin enemmän isompia teitä, kaupungin kaduilla mopoautokin on melkein ok, kun kulkisi sen 55 mieluummin kuin 45, ei jäisi jalkoihin. Vaan kun mopoautolla ajellaan nelostiellä sadan rajoitusalueella, niin on melkein ajan kysymys, koska joku pökkää.

• Kaikkien kaveri Sr.
    « Vastaus #101 : 6.04.2016 kello on 22:57 »
    Muuan vuosi sitten näin Ähtärin likellä jossain näyttelyssä (poliisin) miten mopo-auto oli vaurioitunut kolarissa, hiljaseksi veti. Paluumatkalla Powerparkiin näin sitten livenä mihin kuntoon meni mopo-auto kiilattuaan matkailu-auton eteen liittymästä. Silloin kypsyi päätös että meidän Prinsessa ei tule ikinä ajamaan mopo-autoa, ei sellaista kuulemma haluakaan.

• Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:30.11.2025 kello on 22:46
    « Vastaus #102 : 6.04.2016 kello on 23:36 »
    Huomenna yli 10 celsiusta, aurinkoista ja vapaapäivä. Ei muuta kuin mopedi tulille ja baanalle.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:04
    « Vastaus #103 : 7.04.2016 kello on 09:30 »
    Muuan vuosi sitten näin Ähtärin likellä jossain näyttelyssä (poliisin) miten mopo-auto oli vaurioitunut kolarissa, hiljaseksi veti. Paluumatkalla Powerparkiin näin sitten livenä mihin kuntoon meni mopo-auto kiilattuaan matkailu-auton eteen liittymästä. Silloin kypsyi päätös että meidän Prinsessa ei tule ikinä ajamaan mopo-autoa, ei sellaista kuulemma haluakaan.
    Näiden mautojen turvattomuudesta puhuttaessa kannattaa muistaa, että harvoin ne henkilövahingot johtuvat sen rakenteen keveydestä, vaan vastapuolen "raskaudesta" - mopolla alle jäätäessä kävisi vielä pahemmin.. Kyllä mautossa selviää vähemmin vahingoin liikennemerkkiin törmätessä, mitä mopolla töpeksiessä.

Ei mopon sarvissa saa olla yhtään tyhmempi kuin mauton ratissakaan.

• Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:50
    « Vastaus #104 : 7.04.2016 kello on 10:12 »
    Ensimmäinen moponi.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Onko Hopeasauma?

Tallissa ollut jo 15v yksi -59 hopeasiipi Deluxe odottamassa inspiraatiota.

(tsahkalille - ei oo tapahtunut mopolle vielä mitään  :(  )